Cunoaşte-ţi drepturile de pasager şi cere-ţi despăgubiri pentru un zbor întârziat sau anulat!
Dimensiune font:
Cunoaşte-ţi drepturile de pasager şi cere-ţi despăgubiri pentru un zbor întârziat sau anulat!
Fiecare călătorie cu avionul implică o serie de factori care trebuie să fie îndeplinite pentru ca zborul să se desfășoare conform planului. Una dintre responsabilitățile principale ale companiilor aeriene este să efectueze zboruri la timp. Din păcate, nu întotdeauna totul se întâmplă conform programului. Așadar merită să-ţi cunoști drepturile pasagerului şi să ştii ce măsuri poți lua pentru a obține despăgubiri de la o companie aeriană în situaţia în care vei avea un zbor întârziat sau anulat.
Despăgubiri pentru un zbor anulat sau întârziat
În conformitate cu legislația europeană, și mai precis Regulamentul nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului, despăgubirile pentru zbor pot fi acordate pasagerilor în cazul în care călătoria lor cu avionul este perturbată. Această perturbare este înțeleasă ca o întârziere a zborului, anulare, precum și refuzul de a urca la bordul din cauza overbooking-ului. Baza pentru a cere despăgubiri de la o companie aeriană este faptul că perturbarea zborului rezultă din vina directă a transportatorului aerian.
Elementele de bază de a solicita despăgubiri pentru zbor
Conform legii, următoarele situații sunt eligibile pentru a obține despăgubiri pentru zbor:
- zborul a fost întârziat cu cel puţin 3 ore - avionul a aterizat pe aeroportul de destinație cu o întârziere de peste 3 ore,
- zborul a fost anulat cu mai puțin de 14 zile înainte de data programată de plecare,
- li s-a refuzat pasagerilor urcării pe bordul avionului din cauza overbooking-ului.
Fiecare dintre perturbările menționate trebuie să fie cauzată de neglijența transportatorului aerian. Pentru că dacă va fi cauzată de aşa-numitele circumstanţe extraordinare, atunci pasagerii nu au dreptul la despăgubiri.
Ce sunt circumstanţele extraordinare?
Circumstanţele extraordinare sunt factorii externi care influențează faptul că avionul nu a fost capabil să efectueze zborul la timp. Acestea includ printre altele: condiţiile meteorologice dificile, greva angajaţilor de la aeroport, tulburările politice, precum și orice defecțiuni ale avionului pe care transportatorul aerian nu le-a putut preveni. Apariția unor circumstanțe extraordinare scutește companiile aeriene de plata despăgubirilor pentru zbor. Responsabilitatea de a dovedi existența unor circumstanțe extraordinare în această situație specifică aparține transportatorului.
Care este suma de despăgubire pentru zbor?
Conform legislației europene, valoarea despăgubirii pentru un zbor perturbat este direct legată de distanță dintre aeroportul de plecare și portul de destinație. În funcție de distanța pe care urma să se efectueze zborul, poți obține de la 250 până la chiar 600 de euro pentru un pasager.
Cum pot solicita despăgubiri de la o companie aeriană?
Dacă zborul tău a fosr perturbat, poți solicita despăgubiri corespunzătoare de la compania aeriană. Poți face acest lucru pe cont propriu, trimițând o cerere adecvată la transportator. Cu toate acestea, merită să iei în considerare faptul că companiile aeriene răspund foarte rar la reclamațiile clienților individuali. De aceea e bine să beneficiezi de ajutorul AirCashBack care protejează drepturile pasagerilor aerieni de peste 10 ani. Raportând un caz către AirCashBack economisești timp și bani și poți fi sigur că este în mâinile profesioniștilor care se specializează în dreptul aviației.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau