Regulile tehnicii Feynman pentru învăţare rapidă
Dimensiune font:
Tehnica Feynman este o modalitate de învăţare de trei ori mai rapidă şi mai profundă decât în mod obişnuit, extrem de utilă oricărei persoane, indiferent de vârstă, fie că este vorba de tineri, elevi şi studenţi (mai ales în această perioadă de pregătire a diverselor examene, dar şi în procesul de formare continuă), fie de oamenii maturi, preocupaţi de dezvoltare profesională, în orice domeniu. Din nefericire, şcoala nu îi învaţă pe elevi şi cum să înveţe, astfel încât, şi mai târziu, majoritatea oamenilor abordează în mare măsură intuitiv acest proces (al învăţării), fără rezultate notabile. Învăţarea nu înseamnă lectura unor pagini, cărţi sau ceva ce îţi aminteşti si care este suficient pentru a trece un test sau examen. Informaţiile sunt „învăţate” atunci când le poţi explica şi le poţi folosi în situaţii diverse. Cei mai mulţi, însă, doar memorează ce trebuie ştiut pe măsură ce trec printr-o şcoală, apoi uită cea mai mare parte a acestor informaţii.
Tehnica Feynman, bazată pe metodele folosite de autor, Richard Feynman pe când era student la Princeton, ajută la transformarea informațiilor în cunoștințe care să poată fi actualizate uşor, atunci când sunt necesare, apelând la idei concise, la un limbaj accesibil. Ea presupune patru pași:
1. Pasul 1. Identificarea temei/ subiectului/ conceptului de studiat – se notează pe o coală de hârtie tot ce ştii/ afli despre subiectul respectiv, folosind cuvinte simple şi evitându-se, atât cât se poate, limbajul specializat pentru domeniul respectiv. Trebuie să te comporţi şi să notezi lucrurile atât de simplu ca şi cum ai fi pus in situaţia să predai informaţiile respective unui copil de 12 ani şi să te faci înţeles. Scopul acestui exercițiu este să identifici ceea ce înțelegi cu adevărat, dar și ceea ce nu este clar, pentru că, dacă nu știi să explici un subiect folosind termeni simpli, este adesea semn că nu îl înțelegi suficient.
Pasul 2. Identificarea lacunelor din prezentarea formulată la Pasul 1. Lacunele se referă fie la unele informaţii uitate, fie la cele neînţelese, neclarificate sau la altele ignorate până la momentul învăţării. În această etapă se revine la materialul iniţial şi se completează, ideile fiind formulate în aceeaşi manieră simplă, eventual rearanjate, recombinate. Dacă cineva ţi-ar adresa o întrebare şi nu poţi decât să repeţi ceea ce ai spus deja înseamnă că nu stăpâneşti tema de care te ocupi.
Pasul 3. Organizează şi simplifică din nou! După ce ai notat şi completat informaţiile, acestea pot fi restructurate într-o naraţiune pe care să o poţi spune de la început până la sfârşit. Citeşte-o cu voce tare! Dacă unele aspecte par confuze, trebuie să revii la Pasul 2. Repetă apoi până când vei putea spune oricând toate acele lucruri notate.
Pasul 4. Transmite! Acest pas este opţional, dar nu trebuie ignorat faptul că testul suprem al cunoștințelor tale este capacitatea ta de a le transmite altcuiva. Avantajul de a explica altei persoane ceea ce ai învăţat este că respectiva persoană va putea să pună întrebări la care nu te-ai fi gândit neapărat, ceea ce va fi o oportunitate de a aprofunda subiectul.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau