200 de profesori din toată țara au făcut schimb de bune practici la Iași
Dimensiune font:
Aproximativ 200 de profesori din Galați, București, Vrancea, Bacău, Constanța și alte orașe ale țării s-au reunit offline și online la Iași, în cadrul celei de-a doua ediții a Simpozionului Național SuperTeach. Evenimentul a strâns dascăli care au absolvit Programul de Mentalitate Deschisă în Educație (Outward Mindset), oferit de SuperTeach, precum și profesori preocupați să afle noi soluții pentru a contribui la modernizarea școlii, printr-o relație armonioasă cu elevii, părinții acestora și colegii de cancelarie. 26 de profesori au susținut lucrări în cadrul Simpozionului Național, exemple de bună practică ce vor fi publicate în revista „Practici cu Mentalitate Deschisă în Educație”, pentru a-i inspira și motiva și pe alți dascăli. La eveniment a participat și Bogdan Cristescu, profesor de matematică și Secretar de stat în cadrul Ministerului Educației.
Pornind de la titlul simpozionului „De ce Practici MD?”, Dragoș Anastasiu, antreprenor și cofondator SuperTeach, le-a vorbit dascălilor participanți despre motivul pentru care antreprenorii se implică în educație: „De ce-ul nostru este să creștem calitatea școlii și, mai mult, să creștem România –ne dorim ca în 2050 tinerii să iubească să trăiască în România. Trebuie să facem multe lucruri astăzi ca să se întâmple asta, iar primul lucru este să lucrăm la mentalitatea noastră”.
La rândul său, Cristina Gheorghe, cofondator SuperTeach și președinte al Institutului Dezvoltării Personale, a vorbit despre teama oamenilor de a face saltul de la a ști și a înțelege la a aplica. În acest context, reprezentantul SuperTeach i-a provocat pe profesori să se joace mai mult și să greșească deliberat. „Nu avem curajul de a ne vedea așa cum suntem și nu avem nici curajul să experimentăm, iar această teamă le-o transmitem și copiilor. Am ridicat atât de mult standardele, încât copiilor le este frică să încerce, să greșească, să se facă de râs. De aceea, nu mai încearcă, nu mai experimentează. Așa că, dragi adulți, haideți să avem noi mai mult curaj să ne jucăm, să fim creativi și să fim modele pentru copii”.
Invitat special la eveniment, Seth Wilkins – reprezentant al Institutului ARBINGER, lider mondial în schimbarea mentalității, a subliniat importanța ascultării în procesul didactic: „Atunci când ascultăm pe cineva avem trei mari oportunități: învățăm să îl descoperim pe cel din fața noastră, putem acumula informații noi, iar, în cele din urmă, ajungem să ne cunoaștem mai bine și pe noi înșine, reușim să ne observăm din perspectiva celuilalt”. Wilkins a mărturisit în fața dascălilor români că au fost multe momente în trecut în care se compara cu alți profesori și nu avea o părere tocmai bună despre el însuși: „Ulterior, mi-am dat seama că nu pot fi la fel ca niciun profesor dintre cei pe care îi admir, dar știu că pot fi un profesor mult mai bun decât eram în anii anteriori. Acest lucru mă preocupă.”
A fi profesor este un rol pe care trebuie să îl trăiești, nu să îl joci
Relația dintre profesor și părinte a fost tema abordată de Adrian Timofti, directorul Liceului Varlaam din Iași și facilitator de Mentalitate Deschisă în Educație, într-un dialog cu Robert Dănilă, elev în clasa a X-a și mama acestuia. „Asemenea unui actor, să fii profesor înseamnă să fii autentic, să trăiești cu adevărat relația cu copiii și oamenii din jur. Nu poți doar să aplici anumite reguli, să joci un rol, ci trebuie să internalizezi și să trăiești acel rol”, a spus dascălul. Robert a confirmat, la rândul său, că ”elevul simte când un profesor este deschis să îl asculte, când îi pasă cu adevărat și atunci și copilul se simte mai liber să participe la oră, să pună întrebări și să învețe cu plăcere”.
Profesorii, provocați să își imagineze ce pot face pentru elevi în 1,5 secunde
În cadrul Simpozionului Național SuperTeach, 26 de profesori au prezentat parte din provocările pe care le-au întâmpinat pe parcursul activității didactice și soluțiile identificate pentru a le oferi, astfel, inspirație și motivație pentru colegii de breaslă.
JCristina Gheorghe, cofondator al Asociației SuperTeach, și Seth Wilkins, reprezentant al Institutului ARBINGER, au susținut special pentru profesorii prezenți la Simpozion workshop-ul cu titlul „Imaginează-ți ce poți face în 1,5 sec”. Discuțiilor despre conștientizare, schimbarea obiceiurilor, înlocuirea etichetelor și impactul feedback-ului distructiv le-au urmat exerciții pe care profesorii le-au făcut în echipă, în încercarea de a identifica ce pot face pentru elevii lor într-un timp scurt. „Să ne bucurăm mai mult de momentele împreună, să ne acceptăm, să ne validăm și să le descoperim pasiunile copiilor”, au concluzionat ei.
SuperTeach este un proiect inițiat de antreprenori în sprijinul profesorilor și al sistemului de educație preuniversitar. Misiunea proiectului SuperTeach este ca profesorii să descopere și să dezvolte măreția din fiecare copil. Acest lucru este realizat prin programul „Mentalitatea Deschisă în Educație”, creat de liderul global în schimbare de mentalitate, Arbinger Institute, USA.
Celor 4 co-fondatori ai proiectului - Felix Tătaru (inițiator), Dragoș Anastasiu, Cristina Gheorghe și Alexandru Ghiță - li s-au alăturat încă din primul an (2017) și Felix Pătrășcanu, Andy Szekely și Părintele Constantin Necula.
Maura ANGHEL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau