260 de ieșeni s-au lansat în afaceri, în plină pandemie de coronavirus

Dimensiune font:

| 27-04-2020 11:05

Deși scăderile din statistici sunt mai mult decât concludente, 755 de locuitori din regiunea de Nord-Est a țării (Iași, Bacău, Botoșani, Neamț, Suceava și Vaslui) au avut curajul de a înființa societăți comerciale, luna trecută, în plină pandemie de coronavirus.

Cei mai curajoși au fost ieșenii, care au înființat 260 de noi firme, urmați de locuitorii din Suceava – 136, Bacău – 130, Neamț - 102, Vaslui – 70, și Botoșani – 57. Cifrele statistice indică însă scăderi brutale la acest capitol, cu 47,5% mai puține societăți înființate în martie, în regiunea Moldovei, față de luna precedentă și cu 57% mai puține raportat la martie 2019.

La Iași, în primele trei luni ale anului în curs au fost înregistrate 1.260 societăți, cele mai solicitate fiind societățile cu răspundere limitată (SRL) – 851, PFA-urile (persoană fizică autorizată) – 275, și întreprinderile individuale (II) – 127, pentru întreprinderile familiare (IF) optând doar 7 ieșeni!

La nivel regional, doar Bacăul se apropie, cât de cât, de Iași, cu 631 noi firme înființate în acest început de an, cu mențiunea că a pierdut, în fața Iașului, titulatura de „lider național” la capitolul întreprinderi familiare – doar 90, față de cele 127 ale Iașului. Locurile celor doi actori regionali au fost inversate în primele trei luni ale anului, în 2019 Bacăul având 665 II, în timp ce Iașul înregistra doar 609 astfel de firme. Vaslui, cu doar 275 societăți comerciale înființate în primele trei luni din acest an, fiind devansat de Botoșani – 322, Neamț - 501, Suceava – 540.

Din nefericire, regiunea de Nord-Est nu stă prea bine nici la capitolul „pierderi” de societăți, datele statistice consemnând, în intervalul 1 ianuarie – 31 martie, un total de 2.449 firme în insolvență, cu activitatea suspendată sau radiate din Registrul Comerțului. Cele mai multe astfel de cazuri sunt înregistrate la Iași – 536 radieri, 127 suspendări și 49 de insolvențe în doar 90 de zile, Iașul ocupând, la acest capitol, locul 4 în clasamentul național, după municipiul București și județele Cluj și Timiș!

În niciun judeţ nu s-au înregistrat creşteri ale numărului de înmatriculări

La nivel național, numărul de înmatriculări de persoane fizice şi juridice a scăzut în primul trimestru din 2020 cu 35,46%, comparativ cu perioada similară din 2019, la 27.129, din care 19.220 (70,8%) SRL, conform datelor centralizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.
Cele mai multe înmatriculări au fost înregistrate în municipiul Bucureşti, respectiv 4.547 (minus 2,09% comparativ cu ianuarie-martie 2019), şi în judeţele Cluj - 1.438 (minus 22,02%), Iaşi - 1.260 (minus 28,81%) şi Ilfov -1.254 (minus 3,02%). La polul opus, numărul cel mai mic de înmatriculări a fost consemnat în judeţele Ialomiţa - 197 (minus 54,50%), Caraş-Severin - 226 (minus 45,93%) şi Mehedinţi - 237 (minus 50,73%).
În niciun judeţ nu s-au înregistrat creşteri ale numărului de înmatriculări de persoane fizice şi juridice, iar scăderile cele mai semnificative au fost consemnate în Dâmboviţa (minus 56,20%), Ialomiţa (minus 54,50%) şi Sălaj (minus 53,23%).
Domeniile în care au fost realizate cele mai multe înmatriculări sunt comerţul cu ridicata şi cu amănuntul; repararea autovehiculelor şi motocicletelor - 5.839 (minus 34,25%), construcţii – 3.550 (minus 24,39%) şi transport şi depozitare - 2.961 (minus 3,55%).
În luna martie au fost înmatriculate 6.023 persoane fizice şi juridice, cele mai multe în Bucureşti (1.063) şi în judeţele Cluj (298) şi Timiş (298).

Daniel BACIU

 

 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:07

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Postul sufletului – tăcerile care hrănesc, renunțările care vindecă
16/04/2025 10:45

  E primăvară in oras. Miroase a humă incă umedă si a flori de corcodus. E timpul Postului Mare, iar oamenii, fiecare in felul lui, se opresc. Nu toti tin post in sensul traditional – unii nu s ...

Anchetă în cazul morții celor doi medici de la Institutul de Gastroenterologie din Iaşi
16/04/2025 10:04

O investigaţie este in desfăşurare in cazul decesului celor doi medici rezidenţi de la Institutul de Gastroenterologie din Iaşi. Cei doi, in varstă de 28 şi, respectiv, 31 de ani, au murit subit la dist ...

Ceremonia Reînnoirii Făgăduințelor celor 350 de preoți din Dieceza Romano-Catolică de Iași
16/04/2025 10:02

În Catedrala Romano-Catolică din Iasi astăzi, in Miercurea Mare, are loc Ceremonia Reinnoirii Făgăduintelor celor 350 de preoti din Dieceza Romano-Catolică de Iasi, făgăduinte pe care le-au rostit ...

 Doi studenți ieșeni au câștigat locul I la Raliul Harghitei!
16/04/2025 09:40

Singurul echipaj universitar din competitie, format din studenti ai Facultătii de Mecanică din cadrul Universitătii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iasi, a obtinut locul I in Cupa Dacia, la Raliul ...

„Cavalleria rusticana” și „I Pagliacci”, spectacol-coupé la Opera Iași: o seară de verism, pasiune și adevăr scenic
16/04/2025 09:17

Pe 17 aprilie, in Sala Mare a Operei Nationale Romane din Iasi, publicul este invitat nu doar la un spectacol, ci la o dublă călătorie prin inima zbuciumată a omului simplu. Sub bagheta dirijorului Cristian ...

Zeci de persoane dintr-o comună ieșeană au devenit „părinți profesioniști”
16/04/2025 08:59

* 57 de familii dintr-o comună cu doar 2.400 de locuitori ingrijesc peste 100 de copii aflati in dificultate * numărul asistentilor maternali este in scădere la Iasi, desi tot mai multi tineri s-au indreptat ...

Iașul a rămas fără sistemul antigrindină!
16/04/2025 08:59

* „Îngrijorările fermierilor sunt reale. Efectele rachetelor antigrindină asupra precipitatiilor sunt puse sub semnul intrebării, iar lipsa studiilor de impact si a unei omologări clare ridică ...

Peste 12.000 de ieșeni și-au pierdut locul de muncă în acest început de an
16/04/2025 08:58

Criza economică pare să fi ajuns deja la Iasi, judecand doar după numărul contractelor de muncă inregistrate. Conform statisticilor oficiale din acest debut de an - situatie intocmită pe baza datelor exis ...

Iașul, un adevărat magnet pentru vecinii de peste Prut
16/04/2025 08:56

Iasul este un oras in continuă dezvoltare, sustin specialistii in domeniul imobiliar, iar acest lucru il transformă intr-un adevărat punct de atractie pentru turisti. În aceste conditii, o afacere a lu ...

Dulcele fără de păcat. Cele mai populare deserturi de post
16/04/2025 08:16

Cand Postul Mare isi intră in drepturi, iar frigiderul se goleste de ouă, lapte si branză, romanii nu renuntă la pofta de dulce. Din contră. În locul deserturilor bogate in unt si smantană apar adev ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei