29 de zboruri Blue Air anulate la Iasi. Firma datorează 7 milioane de lei Aeroportului
Dimensiune font:
La cele 6,7 milioane de lei îngheţate din 2020, se adaugă sume mai mici provenite din taxele pe care compania trebuie să le plătească pentru serviciile aeroportuare.
În total 29 de zboruri ale Blue Air, plecări şi sosiri, au fost anulate la Iaşi începând de marţi după-amiază până duminică, 11 septembrie. Prin surprindere au fost luaţi însă cei care aveau avion spre Londra marţi la 18.20 şi care au venit degeaba la Terminalul T3.
Dacă toate aceste curse au dispărut de pe orarul aerogării ieşene, panoul Aeroportului Bacău le menţionează în continuare, dar cu menţiunea „anulat” doar în dreptul celor din ziua în curs. La fel şi în programul Aeroportului clujean „Avram Iancu”.
Odată cu ridicarea, miercuri, a popririi pe conturi de către Ministerul Mediului – care s-a pripit punând la zid un rău-platnic – Blue Air ar putea să-şi reia treptat zborurile începând de joi.
Amintim că în urmă cu aproape doi ani, compania aviatică a obţinut un statut de concordat preventiv, un fel de insolvenţă mai simplă, care o scuteşte de executarea datoriilor către creditori. La acea vreme, datoria către Aeroportul Iaşi se ridica la 6,7 milioane de lei. Restanţa a rămas îngheţată până azi, la ea adăugându-se taxele lunare, pentru care Blue Air face plăţi cu întârziere, cam o dată la 3-4 luni.
Singura companie aeriană low-cost românească cu capital privat a încasat mai multe lovituri în ultimii doi ani, iar asta pe fondul existenţei deja a unor întârzieri la plăţi. Prima a fost suspendarea zborurilor avioanelor Boeing MAX, după ce Blue Air contractase deja achiziţia a 8 aparate. Pandemia a lovit-o apoi, în rând cu ceilalţi operatori de zbor. Chiar şi cu un consistent ajutor de stat, primit alături de TAROM de la statul român, Blue Air nu şi-a revenit. Asediată în instanţă de creditori şi reclamată de sute de pasageri pentru zborurile anulate, compania a obţinut spre sfârşitul anului 2020 statutul de concordat preventiv, care însă ar urma să expire la sfârşitul lui 2022.
Fosta conducere a aerogării nu a tolerat acumularea datoriilor. Pe vremea fostului director Cătălin Bulgariu, acesta solicita la un moment dat 11 milioane de lei de la Blue Air, în timp ce compania cerea 6 milioane de lei de la Aeroport, reprezentând discountul acordat pentru depăşirea unui anumit număr de pasageri într-un an şi pe care Bulgariu îl anulase pe motiv că Blue nu era cu plăţile la zi.
Compania a invocat tensiunile cu vechea conducere a aerogării şi şi-a mutat rând pe rând cursele pe Aeroportul Bacău. După înlocuirea lui Bulgariu, tensiunile s-au aplanat şi zborurile au început să revină la Iaşi – ultimele destinaţii, Barcelona şi Paris, în iulie anul acesta. Dar sincopele din programul de zbor au continuat şi în 2022, chiar dacă s-au rărit de la începutul verii.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau