A fost demarată licitaţia pentru sistemul de e-ticketing

1eticketing 1

Dimensiune font:

| 23-03-2022 07:00

Sistemul de e-ticketing, care va fi implementat în următorii doi ani, are un dublu avantaj * pe de o parte, uşurinţa călătorilor de a-şi procura titluri de călătorie, oferindu-le acestora informații cu privire la traseele de transport şi staţii, oferta tarifară, facilităţile acordate, punctele de emitere şi de reîncărcare a cardurilor, poziția vehiculelor pe hartă, sosirile în staţii în timp real sau alte mesaje de interes public

 

 

Biletele pe hârtie devin istorie. Timpii de aşteptare în staţii vor fi afişaţi într-o manieră mult mai reală decât ceea ce se întâmplă în prezent. Operatorul de transporta va şti în orice minut câţi călători transportă un anumit mijloc de transport. Sunt doar o parte dintre avantajele pe care le oferă sistemul de e-ticketing,  a cărui contract de finanțare europeană a fost semnat încă din 2020, însă de-abia zilele trecute proiectul a fost scos la licitaţie. Potrivit anunțului din SEAP, contractul prevede servicii de proiectare precum și implementarea, montajul, punerea în funcțiune și testarea pentru sistem de e-ticketing în vederea îmbunătățirii mobilității urbane, ofertele fiind aşteptate până pe 3 mai. Valoarea totală a proiectului este de 12.645.900,88 lei (circa 2,6 milioane de euro), iar durata de implementare este de 24 de luni.

„Scopul general al proiectului este crearea unui sistem de transport public modern și eficient care să deservească într-un mod echilibrat și atractiv locuitorii municipiului Iași”, se arată într-o nouă de fundamentare a proiectului.

Camere video la uşile fiecărui mijloc de transport

În ceea ce privește vehiculele operate de Compania de Transport Public (CTP) SA, sistemul de e-ticketing va consta în echiparea acestora cu 920 de validatoare duale (pentru carduri contactless şi bilete pe hârtie), integrate şi compatibile cu sistemul de ticketing existent pe cele 100 de autobuze noi, suficiente și pentru extinderea  pe mijloacele de transport existente, precum și pe tramvaiele, autobuzele electrice și troleibuzele în curs de livrare sau de achiziție. De asemenea, sistemul vizează instalarea și integrarea de numărătoare de călători, care utilizează camere 3D instalate la fiecare ușă, pentru 261 de vehicule, de calculatoare de bord pentru 249 de vehicule, cu rol de gestionare a validatoarelor și a sistemelor de numărare, cu posibilitate de transmitere a datelor în timp real către serverele CTP, cu rol de gestionare a informațiilor colectate și a switch-uri pentru conectarea echipamentelor.

Punctele de emitere / reîncărcare a cardurilor de călătorie, asociate  tonetelor de distribuție a titlurilor de călătorie, vor fi dotate cu calculatoare de gestionare a cardurilor emise / reîncărcate, care vor comunica direct cu serverele CTP, dispozitive de citire / scriere a cardurilor contactless, imprimante de carduri etc. De asemenea, controlorii vor avea dispozitive mobile de verificare a cardurilor, care vor transmite date în timp real către serverele CTP.

Imagine completă asupra reţelei de transport

Operatorul de transport va mai avea servere dedicate pentru baze de date, pe care vor fi instalate aplicații care vor gestiona dispozitivele din teren, servere de back-up, calculatoare pentru personalul responsabil cu monitorizarea sistemului etc. „Prin aceste dotări, soluția de management informatizat al sistemului de transport public va avea următoarele funcții majore: vânzarea şi reîncărcarea titlurilor de transport (inclusiv cu posibilitatea de gestionare a reclamaţiilor privind cardurile defecte, pierdute sau furate); validarea și controlul titlurilor de transport în vehicule; numărarea călătorilor; informarea călătorilor în timp real. Astfel, operatorul de transport public va avea o imagine completă și în timp real asupra  rețelei de transport (linii, staţii, vehicule), a utilizatorilor sistemului și a drepturilor de folosire, precum și posibilitatea de a comercializa cardurile și celelalte titluri de călătorie utilizând canale diverse: puncte de vânzare ale operatorului de transport sau ale unor terți, automate de reîncărcare, portal web, aplicaţii pentru telefoane mobile, carduri bancare etc”, se mai arată în proiect.

Facilități directe pentru călători

În ceea ce privește călătorii, aceștia vor avea acces la un portal public de reîncărcare a cardurilor de călătorie și de informare care va oferi informații cu privire la traseele de transport şi staţiile, oferta tarifară, facilităţile acordate, punctele de emitere şi de reîncărcare a cardurilor, poziția vehiculelor pe hartă, sosirile în staţii în timp real sau alte mesaje cu privire la diverse devieri de trasee sau blocaje de trafic.

Posesorii de carduri contactless vor avea posibilitatea de a-și crea un cont prin care își vor putea consulta titlurile de călătorie disponibile pe card, să își reîncarce online contul cu diverse titluri de călătorie, dar și să alerteze operatorul de transport despre cardurile pierdute sau furate.

Sistemul presupune și realizarea unei aplicații pentru telefoane mobile sau tablete care va oferi informații despre cele mai apropiate stații de transport (pe baza locației GPS), trasee și rute, sosirile în timp real pentru orice staţie, rutele optime, în funcție de preferințele de căutare, precum și mesaje de la dispecerat cu privire la diferite devieri de trasee sau blocaje de trafic. Lucian STATE

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
Hipotermia, ucigașul tăcut care atacă în sezonul rece
19/11/2024 18:41

Chiar temperaturile din termometre au fost mai crescute in ultimele zile, medicii ieseni continuă să tragă semnale de alarmă in randul populatiei. Specialistii vorbesc despre hipotermie ca fiind un „u ...

Un microbuz plin cu muncitori a luat foc în trafic
19/11/2024 18:40

Pompierii de la ISU Iaşi au fost chemaţi să intervină, marti, pentru stingerea incendiului. Din fericire, nu au fost răniţi. Toţi pasagerii au reuşit să se autoevacueze. Ieri dimineaţa, un incendiu a ...

Atașatul cultural al Ambasadei SUA în România, la UAIC
19/11/2024 18:37

Marti, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi (UAIC) a primit vizita oficială a atasatului cultural al Ambasadei Statelor Unite ale Americii in Romania, Peter Brown, care s-a intalnit cu prof ...

IaȘi Cufărul cu Haine, moda și sustenabilitatea într-o ediție memorabilă la Palatul Culturii
19/11/2024 17:47

Într-o lume in care moda tinde să isi lase o amprentă ecologică grea, Iasul devine un exemplu de responsabilitate prin organizarea celei de-a XII-a editii a „IaSi Cufărul cu Haine”. Pe 24 ...

Femei care schimbă satul. Antreprenoarele ce cultivă vise
19/11/2024 16:49

Pe o vale ascunsă intre dealuri, la Tăcuta, Ioana, o tanără de 35 de ani, a construit un mic imperiu al gastronomiei traditionalei. Crescută intr-o familie unde rolurile erau bine definite – bărbatu ...

Educația sexuală în școli, cheia pentru un viitor informat sau subiect tabu?
19/11/2024 16:41

Clopotelul sună schimbare in scolile din Romania. Subiectul educatiei sexuale in programa scolară a devenit un teren fertil pentru dezbateri, emotii puternice si, uneori, lupte ideologice. Este oare timpul s ...

  Livrat la ușă, revoluția platformelor de livrare și prețul ascuns al comodității
19/11/2024 15:21

Pandemia de COVID-19 a accelerat adoptarea serviciilor de livrare, iar expansiunea lor pare să nu dea semne de incetinire. În Romania, platforme precum Glovo, Bolt Food, Tazz sau Uber Eats au devenit ind ...

De la vise, la joburi cool
19/11/2024 14:44

La Colegiul National „Emil Racovită” din Iasi, atmosfera a fost cu totul specială astăzi. Peste 120 de elevi au lăsat deoparte manualele si timp de oră au fost invitati să participe la o căl ...

  Concerte de Vivaldi, Mozart și Beethoven în trei comune ieșene
19/11/2024 14:01

  Elevi din zone cu acces redus la cultură din judetul Iasi se vor bucura de trei recitaluri sustinute de formatii camerale formate din studenti si absolventi ai Facultătii de Interpretare, Compozitie ...

Ziua Mondială a Filosofiei, la Muzeul „Poni-Cernătescu”
19/11/2024 13:42

  Muzeul Stiintei si Tehnicii „Stefan Procopiu” din cadrul Complexului Muzeal National „Moldova” Iasi, in parteneriat cu Asociatia „Noua Acropolă” – Filiala Iasi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei