Autostrada Unirii, ultimii pași înainte de intrarea buldozerelor!
Dimensiune font:
Sectorul Leţcani – Ungheni, din A8, a fost lansat în dezbatare publică * orice altă variant decât cea „albastră”, propusă de autorități, ar face ca lucrările de execuţie să se deruleze pe parcursul a 4 ani, ceea ce ar însemnă că autostradaTârgu Neamț - Iaşi – Ungheni ar fi gata abia în 2029
La scurt timp după ce a fost bătut în cuie traseul final al Centurii de Nord a municipiului Iași, parte a Autostrăzii A8 „a Unirii” Târgu Mureș - Târgu Neamț - Iași – Ungheni, CNAIR a publicat un chestionar online și variantele de traseu aflate în prezent în analiză pentru sectorul Lețcani - Ungheni. Autoritățile județene, locale și asociațiile civice s-au pronunțat în unanimitate pentru varianta doi de traseu - varianta albastră.
Un document în acest sens a fost semnat de Consiliul Județean, Primăria Municipiului Iași, Instituția Prefectului, Primăria Comunei Lețcani, Primăria Comunei Rediu, Primăria Comunei Popricani, Primăria Comunei Aroneanu, Primăria Comunei Golăiești, Asociația Moldova vrea Autostradă și Asociația Împreună pentru A8. „Am transmis la CNAIR documentul de poziție agreat la întâlnirea de săptămâna trecută, ca un semnal clar și fără echivoc al consensului local. Susținem adoptarea alternativei albastre de traseu, urgentarea etapei actuale din cadrul proiectului de Completare / Revizuire / Actualizare Studiu de Fezabilitate și elaborare PAC, PAD, și PTE pentru obiectivul Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni și adoptarea profilului de autostradă pentru întreg traseul avut în vedere de proiect”, a precizat președintele CJ, Costel Alexe.
Legătura dintre Centura de Nord și municipiul Iași se va face prin DN24 - bulevardul C. A. Rosetti, care va fi lărgit la patru benzi pentru a suporta fluxul crescut de autovehicule. Pe lângă aceasta, factorii locali implicați au decis să reitereze și să sublinieze necesitatea construirii Centurii de Nord în regim de autostradă (nu de drum expres!), precum și a asigurării legăturilor, încă din faza de proiectare, cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență.
Votaţi varianta albastră!
Varianta albastră tranzitează DN28 – DJ248B – DJ282. Sectorul începe la km 50, în zona Podul Iloaiei, unde va fi și un nod, se va coborî cu un viaduct la nord de orașul Podul Iloaiei, se traversează drumurile județene și se merge în paralele cu DN28 până la Lețcani, unde va fi drumul de legătură și cu centura Iași, la sud de localitate. Va mai fi un nod pe autostradă la kilometrul 59 și alt nod cu DN28, paralel cu râul Bahlui. În chestionarul lansat în dezbatare punlică, ieşenii sunt avertizaţi că poi fi afectaţi de poluarea generată de trafic. „Dacă varianta de traseu trece aproape de casa dumneavoastră (sub 300 de metri), puteți fi impactat de poluarea generată de trafic. Ar trebui să exemplificaţi acest aspect sau orice alt motiv consideraţi relevant”, se arată în chestionarul CNAIR.
Tot aici se spune că orice altă variantă ar face ca lucrările de execuţie să se deruleze pe parcursul a 4 ani, ceea ce ar însemnă că autostradaTârgu Neamț - Iaşi – Ungheni ar fi gata abia în 2029. În plus, dacă publicul va fi de acord cu variantă propusă, şi realizarea bretelelor de acces la Spitalul Regional și Aeroportul Iași s-ar face mult mai rapid. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau