Autostrada Unirii va fi construită cu fonduri europene
Dimensiune font:
Lucrările ar putea fi încheiate în 2026 – 2027 * ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a precizat că toate proiectele din Moldova își au locul pe harta infrastructurii naționale
Aflat ieri la Roman (judeţul Neamţ), ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat că pentru Autostrada Unirii vor fi accesate fonduri europene. El a spus că pentru tronsul Târgu Neamţ-Iaşi, pe care fosta guvernare dorea să-l construiască prin parteneriat public privat, se fac demersuri pentru obţinerea de bani europeni.
„Pentru toate tronsoanele din autostrada A8 există fonduri”, a mai dat asigurări, ministrul Trasporturilor. În plus, el a anunţat că cele 6 sectoare ale drumului expres Ploieşti-Focşani-Bacău-Paşcani-Suceava se află în faza de documentaţie, iar pentru patru dintre acestea se vor semna contractele la sfârşitul anului.
Oficialul a mai spus că parteneriatul public-privat pentru construcţia autostrăzii A8 a fost „o mizerie gândită de Vâlcov şi alţi meseriaşi”.
„Cum se dădeau pesediştii de ceasul morţii că anulăm parteneriatul public-privat, o mizerie de parteneriat gândită de Vâlcov şi alţi meseriaşi, care nu se gândeau nicio clipă că se va realiza. Cum tu, în calitate de beneficiar, să modifici legea şi să spui că nu mai este nevoie de studiu de fezabilitate, ci doar de o documentaţie realizată în birou de celebrul domn Ghizdeanu, fost şef al Comisiei de Prognoză? Un studiu de oportunitate şi să dai pe mâna antreprenorului inclusiv comanda. Când tu îi puneai în mână inclusiv comanda, vă imaginaţi la ce costuri imposibile pentru statul român se putea ajunge? Foarte bine am făcut că am anulat aceste parteneriate publice private - 10 proiecte le-am preluat la Ministerul Transporturilor - unul dintre acestea este Autostrada Unirii”, a declarat Lucian Bode.
Ministrul Transporturilor a adăugat că în prima şedinţă de Guvern va merge cu o informare cu privire la soluţiile pe care le-a găsit pentru fiecare proiect în parte.
„Pentru Autostrada Unirii am asigurat finanţarea pentru primul tronson Târgu Mureş - Târgu Neamţ pentru completarea şi revizuirea studiului de fezabilitate. Este vorba de 17,5 milioane lei, fonduri europene. Putem să plătim până la ultimul leu pentru a putea scoate la licitaţie proiectarea şi execuţia. În ceea ce priveşte componenta Iaşi - Ungheni, avem prinşi în buget 9,4 milioane de lei pentru completarea studiului de fezabilitate. Este în derulare o procedură de licitaţie cu termen de 19 luni. Pentru sectorul de mijloc, având în vedere costurile mari de execuţie pentru varianta ocolitoare Iaşi - Leţcani şi lipsa acordului de mediu, în cadrul sectorului Târgu Neamţ - Iaşi există posibilitatea modificării traseului autostrăzii, deci eliminarea obţinerii acordului de mediu. După ce vom completa şi actualiza studiul de fezabilitate, vrem să scoatem la licitaţie execuţia lucrărilor”, a declarat ministrul Transporturilor.
Lucian Bode a adăugat că, în evaluarea Ministerului Transporturilor, până la sfârşitul anului se va finaliza revizuirea studiului de fezabilitate Târgu Mureş-Târgu Neamţ.
„Orice proiect de infrastructură rutieră mare are un termen de 60 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Astfel, preconizăm ca Autostrada Unirii să fie finalizată în 2026 - 2027. De unde finanţare? Din fonduri europene, bugetul de stat şi alte surse legal constituite cum sunt BEI, BERD sau Banca Mondială”, a precizat ministrul Lucian Bode.
Aceleaşi asigurări le-a dat şi în urmă cu o zi, la Bacău. Pentru autostrada A8 există o lege care trebuie respectată, iar A13 Brașov-Bacău a fost începută prin finalizarea licitației pentru proiectare și studiul de fezabilitate. „Când vor fi gata proiectele pentru cele două variante și se vor cunoaște costurile, se vor analiza sursele de finanțare”, a precizat ministrul Lucian Bode. Eurodeputatul Dragoș Benea i-a prezentat demersurile social-democraților pentru autostrada A13. „În 30 de ani nu s-a făcut nimic, să credem că în 5-7 ani vom face două autostrăzi?”, a întrebat Benea, referindu-se la cele două proiecte de autostrăzi, A13 Brașov-Bacău și A8 Iași – Târgu Mureș, apoi a punctat că studiul Jaspers care arată că varianta optimă de trecere a Carpaților spre Ardeal este Bacău-Brașov. Delegaţia a vizitat şi şantierul șoselei de centură. „Mă bucur că am ajuns aici, unde au mai venit și alți politicieni doar ca să se dea cu bicicleta. Am dorit să parcurg tot acest amplasament, din dorința de a mă asigura că lucrurile sunt așa cum mi-au fost prezentate. La centura Bacăului, lucrările au un stadiu fizic îmbucurător, sunt în grafic și sunt realizate de un antreprenor serios. Motiv pentru care am încredere că lucrurile se vor desfășura așa cum trebuie, mai ales că suntem cu toate facturile plătite la zi”, a spus ministrul. El a precizat că există banii în buget, astfel încât toate lucrările pe care le va realiza constructorul să fie plătite la timp. „Toate proiectele de infrastructură din Moldova, precum Autostrada Brașov – Bacău, își au locul pe harta infrastructurii naționale. Toate proiectele de infrastructură din Moldova, fie că vorbim de cele rutiere sau feroviare, au susținerea mea”, a spus Lucian Bode.
Mihai VANCEA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
chitibus
Mar 08, 2020
este ca si cum ai merge la sinaia si ai promite ca faci...teleferic la...navodari. ce are orasul roman cu autostrada unirii?
Adauga comentariul tau