Axa Iaşi – Suceava a băgat dihonia între partenerii de guvernare, la Iași
Dimensiune font:
Senatorul Maricel Popa a prezentat ieri noi imagini cu lucrările la drumul Iaşi - Suceava * liderul PSD Iaşi spune că deja drumul se surpă, o consecinţă a lucrărilor de mântuială realizate * şefii liberali ai CJ Iaşi se apără spunând că surpările se datorează ninsorilor şi că singurul vinovat pentru aceste deficienţe este chiar liderul PSD Iaşi, care a schimbat, prin proiectul tehnic, soluția tehnică de la faza de studiu de fezabilitate
Senatorul Maricel Popa a prezentat ieri noi imagini cu modul în care au fost realizate lucrările la drumul Iaşi – Suceava, despre care spune că se transformă din cel mai mare proiect de infrastructură rutieră județeană din țară în cel mai mare eșec al conducerii peneliste de la Consiliul Județean. Parlamentarul ieşean, care a atras atenţia pncă din vara trecută că sunt probleme pe acest tronson, publică fotografii din care reiese faptul că o porțiune din drum s-a surpat la nici o lună de la recepție. „Așa se întâmplă când lucrurile sunt făcute de mântuială și nu se pune accentul pe calitate. Drumul nu s-a surpat din cauza căderilor de zăpadă, ci pentru că fundația nu a fost făcută corespunzător, nu s-a muncit sistematizat și, mai mult, nu a existat diriginte de șantier care să monitorizeze permanent lucrările”, spune acesta. Anul trecut, liderul PSD Iaşi spunea că au apărut fisuri și găuri în stratul de uzură, iar pe unele porțiuni, bucățile de asfalt pot fi scoase cu mâna. „Din păcate, aruncăm pe apa sâmbetei milioane de euro bani europeni. Dacă execuția va fi la fel și pe celalte două tronsoane, ieșenii nu vor avea nimic de câștigat. Într-un an maxim doi, vor trebui alocați alți bani pentru reparații, de această dată din buzunarele noastre, ale tuturor contribuabililor din județ”, crede Popa.
Popa a schimbat soluţia tehnică
De partea cealaltă, conducerea CJ Iaşi a răspuns acestor acuze prin vocea vicepreşedintelui Marius Dangă, care aduce drept argument studii geofăcute în pregătirea proiectului şi care indică faptul că terenul din zonă are caracteristici geotehnice influențate negativ de creșterea necontrolată a umidității. „Atât rapoartele de control ale ISC, făcute la solicitarea ISC București, dar și la solicitarea Instituției Prefectului Județului Iași, cât și verificările făcute în timpul procesului de recepție au evidențiat că lucrarea a fost efectuată conform proiectului tehnic, carotele prelevate arătând chiar un strat mai gros de asfalt decât cel din proiect. Pentru faptul că proiectul tehnic, care este opera domnului dr. ing. Maricel Popa, a fost un compromis în vederea încadrării în limitele finanțării, domnul senator ar trebui să-și răspundă singur la întrebări. Pentru această zonă, studiile geo făcute în pregătirea proiectului au arătat că terenul din zonă are caracteristici geotehnice influențate negativ de creșterea necontrolată a umidității. Din păcate domnul Maricel Popa face acum ceea ce a făcut și în timpul mandatului de la Consiliul Județean, respectiv mai multă politică și mai puțină spre deloc administrație. Mai adăugăm că această zonă nu este singura unde domnul Maricel Popa a schimbat, prin proiectul tehnic, soluția tehnică de la faza de studiu de fezabilitate, a declarat Marius Sorin Dangă, vicepreşedinte al CJ Iaşi. Lucian STATE
* * *
Axa Iași – Suceava trebuie să fie gata până la finalul acestui an, dar situația lucrărilor ridică mari semne de întrebare: două tronsoane sunt în lucru, iar pe al treilea, recepționat, în urmă cu mai puțin de o lună de zile, au apărut deja surpări ale asfaltului. Lotul 2 a fost recepționat în data de 23 martie 2023. Acesta are o lungime de 20,01 km și include DJ 281D între Coarnele Caprei – Focuri – Gropnița și DJ 281 B între Coarnele Caprei și Belcești.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau