Benzi reversibile la fiecare ieşire din oraş!
Dimensiune font:
Pe astfel de benzi dedicate transportului public, o cursă Vişan – Iaşi va putea fi parcursă în 15-20 de minute în loc de 40 de minute * primarul a atras atenţia că o astfel de măsuri va duce la dispraţia unor locuri de parcare, însă primăria va trebui să-şi asume şi astfel de decizii
Odată cu apariţia Asociației de Trasport Public Metropolitan Iaşi, transportul dinspre şi către localităţile limotrofe oraşului intră pe un alt făgaş. Conform directorului AMTP Iaşi, Eduard Boz, în momentul de faţă s-au conturat trasele metropolitane în proporţie de 90% şi se pun bazele unei politici tarifare valabilă de la 1 ianuarie. Există, însă şi alte intenţii care pot duce la eficientizarea transportului public. Una dintre acestea a fost exprimată ieri.
„Timpii pentru aceste trasee sunt relativ lungi. Cred că îi putem eficientiza dacă introducem benzile reversibile. Să facem din acestea o prioritate. Adică să nu mai discutăm despre Iaşi Smart City dacă nu implemnetăm benzi reversible, care sporesc eficienţa transportului în comun. Vă dau un exemplu. Drumul Vişan- Iaşi (Casa Sindicatelor) este estimat la 40 de minute, cu cinci minute pauză la capăt. Dacă prin benzi reversibile păstrăm o bandă pentru transportul în comun, traseul poate fi parcurs în 15-20 minute, ceea ce înseamnă consuma redus carburanţi, mai puţine autobuze necesare pentru a acoperi un traseu, deci facem economii. Plus că ducem călătorii mai repede şi în felul acesta îi determinăm să folosească transportul în comun”, a spus Eduard Boz.
Mii de ieşeni muţumiţi
De cealaltă parte, primarul Chirica a încurajat acerastă măsură, însă din punctul său de vedere, apariţia unor astfel de benzi nu este posibilă decât acolo unde strada are minim două benzi pe sens. „Benzile reversibile repezintă un concept, dar ale funcţionează pe bulevarde cu străzi multiple. Nu poţi să pui o direcţie de mers între 7 şi 9 dimineaţa spre Vişan, apoi invers. Ai şi riverani, nu poţi sa-i duci pe contrasens. Pe străzile cu două sensuri pe sens, poţi trece pe axul drumului cu o bandă destinată transportului în comun”, a spus edilul-şef. Acesta a precizat că eventuala apariţie a acestor benzi duce la dispariţia locurilor de parcare. „Urmează să vedem dacă pe B-dul Socola renunţăm la parcare pentru transportul public sau pentru cel comuniatr. O să trebuiască să luăm aceste decizii”, a spus Chirica. Întrebat de ce nu are municipalitatea ieşeană o politică coerentă în ceea ce priveşte parcările şi park and ride-urile, primarul a răspuns: „În zona Nicolina aş putea spune că cei mai afectaţi de introducerea benzilor unice nu au fost locatarii, cei care parcau acolo, ci comercinaţii, cu spaţii la parterul blocurilor de pe Şoseaua Nicolina. Sigur, 136.000 de maşini nu pot găsi acelaşi număr de locuri de parcare pentru înmulţit cu 20 de metri pătraţi pentru fiecare maşină ieşim în afara graniţelor oraşului. Trebuie văzut ce câştigăm şi ce pierdem. Dacă e important să asigurăm legături facile cu oraşul în locul celor 50 de maşini parcate, va trebui să ne asumăm acest lucru. 50 de persoane vor fi supărate pe primar, iar câteva mii mulţumite că ajung mai devreme cu copilul la şcoală”, a spus Chirica. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau