Chirica solicită compensaţii pentru CTP!
Dimensiune font:
În eventualitatea în care operatorul ieşean de transport nu-şi acoperă cheltuielile pe o anumită rută, atunci primarii din respectiva localitate trebuie să fie dispuşi să acopere „gaura” * edililor nu li se oferă prea multe variante * de la 1 ianuarie 2023, activitatea de transport în zona metropolitană va suferi modificări în sensul că vor fi stabilite trasee operate de exclusiv CTP Iaşi, urmând ca transportatorii judeţeni să liciteze pentru alte rute
Odată cu apariţia Asociației de Trasport Public Metropolitan au fost luate în calcul și noi trasee de transport public, după ce Primăria Iași a demarat o serie de colaborări cu autorități locale din jurul orașului pentru extinderea transportului public. Cursele ar urma să fie efectuate cu autobuzele Companiei de Transport Public (CTP). Vor fi folosite și alte mijloace de transport, acestea urmând a prelua călătorii din satele localităților respective către un anumit punct din comună. Însă, pentru realizarea acestui deziderat, primarii localităţilor din Zona Metropolitană trebuie să se adapteze manierei prin care Primăria Iaşi colaborează cu operatorul de transport. Adică să fie dispuşi să acopere anumite costuri din bugetul local. „În relaţia cu Compania de Transport Public Iaşi, noi, Primăria Iaşi, avem următoarea reţetă: se lucrează cu subvenţii acolo unde Consiliul Local sau legea obligă aplicarea lor – vorbim despre elevi, studenţi, pensionari, veterani, persoane cu handicap şi însoţitorii acestora – şi prin compensaţie pentru întreaga activitate de transport. Aceasta înseamnă că noi, la finele fiecărei luni, ducem o sumă de bani pe care o plătim CTP Iaşi astfel încât raportul dintre veniturile şi cheltuielile companiei să fie unul pozitiv, dar nu mai mare de o marjă de profit de 3-5 la sută. Pe toate traseele pe care vom opera în afara municipiului Iaşi, vom ţine într-o contabilitate separată fiecare traseu, astfel încât, la sfărşitul fiecărei luni să ştim care este situaţia economică a operării fiecărui traseu în parte. Dacă activitatea de operare pe comuna Aroneanu, sau Bârnova, este pozitivă şi nu aduce pierderi în balanţa comercială a companiei, atunci primarul sau Consiliul Local din acea localitate nu au nicio grijă, dacă este negativă, trebuie să-şi asigure, printr-o sumă de bani, reechilibrarea balanţei financiare. În felul acesta îşi vor putea gestiona foarte clar gratuităţile , alte facilităţi acordate prin lege (elevi, studenţi, persoane cu handicap) sau orice altă decizie pe care Consiliul Local o ia în favoarea unei anumite categorii sociale. În felul acesta, ne angajăm să operăm, conform unui plan de transport pe care ni-l asumăm fiecare autoritate locală”, a spus primarul Mihai Chirica.
Şapte lei în loc de 9,5 lei
Primarul a dat şi un exemplu referitor la preţul biletelor pe care le-ar putea plătit cetăţenii din zona metropolitană. „Un cetăţean din comuna Popricani, ca să fie dus de la intersecţia Vulturi până în Tg. Cucu, plăteşte o cursă 6,5 lei. Se dă jos în Tg. Cucu, mai ia un bilet de 3 lei, cu care circulă pe o rută similară cu interesul lui pentru care a venit în Iaşi. Intenţionăm să urcăm traseul Popricani cu CTP până la Primărie şi să oferim un preţ decent, să spunem 7 lei, cu care el să poată circula până şi în municipiu. Cred că în felul acesta putem contribui la creşterea mobilităţii”, a mai spus Mihai Chirica.
Trasee noi
Pe 1 ianuarie 2023 trebuie finalizate toate contractele de transport judeţean de pe raza judeţului, Iaşi, obligaţie care cade în sarcina CJ Iaşi. Intenţia clară a tuturor membrilor Asociaţiei de Transport Public Metropolitan este de
este de a dezvolta transpotul public pe scheletul CTP Iaşi şi în zona Metropolitană. Pentru aceasta, trebuie definite unele traseee care nus e vor regăsi pe lista celor care vor fi scoase la licitaţie de CJ Iaşi.
Lista comunelor care doresc ca CTP Iaşi să opereze pe raza lor este mai mare. Valea Lupului, Aroneanu şi Rediu se alătură localităţilor Mioslava, Ciurea şi care ar putea fi deservite de operatorul ieşean de transport. De altfel, recent, primarul Benoni Moruzi (Aroneanu) a anunţat că autobuzele Companiei de Transport Public vor circula pe traseul Tg. Cucu - şos. Moara de Vânt - Complex Roua, de unde unele vor merge la Dorobanţ, iar altele la Primăria Aroneanu. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau