Doar un student ieşean a intrat în afaceri, în ultimii doi ani!

Dimensiune font:

| 16-07-2020 00:05

   * în ultimele 80 de luni, studenţii ieşeni au înfiinţat doar 8 societăţi comerciale beneficiind de prevederile HG166 din 2003, însă au radiat 112, având funcţionale doar 364 * în total, 574 firme studenţeşti au fost radiate din Registrul Comerţului, în 17 ani, de către tinerii ieşeni

În ultima vreme, din ce în ce mai puţine societăţi comerciale au fost înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului, însă căderea - datorată în cea mai mare parte pandemiei, nu a fost atât de evidentă ca în rândurile... studenţilor.

În 2003, printr-o Hotărâre de Guvern (nr.166), studenţilor li se oferea posibilitatea de a înregistra societăţi comerciale beneficiind de anumite facilităţi, cum ar fi reducerea de taxe şi taride de înmatriculare.

Măsura Guvernului a funcţionat o vreme, însă ea se dovedeşte falimentară în momentul de faţă, majoritatea studenţilor căutând să-şi radieze firmele înfiinţate.

În acest moment, în Regiunea de Dezvoltare Nord-Est mai sunt funcţionale doar 1.326 de firme, din cele 3.144 înfiinţate din 2003 până astăzi conform HG 166.

La nivel naţional, luna trecută funcţionau 9.526 firme, din totalul de 19.868, în ultimele 16 luni fiind îmnatriculate doar 60 societăţi, cele mai multe în Capitală, şi în judeţele Suceava şi Cluj.

În acest an, la nivel naţional, doar 12 studenţi au depus acte pentru a înfiinţa o societate comercială conform prevederilor HG 166 din 2003, printre care unul singur din nord-estul ţării, din judeţul Neamţ.

Mai mult, din decembrie 2018 până luna trecută, în regiunea de nord-est au fost înscrise în Registrul Comerţului doar 9 firme studenţeşti: la Suceava – 6, Iaşi, Neamţ şi Botoşani – câte 1.

În ultimii trei ani şi jumătate, studenţii ieşeni au înfiinţat doar 8 asemenea firme, însă au radiat 112, având funcţionale doar 364. În total, 574 firme studenţeşti au fost radiate din Registrul Comerţului de către tinerii ieşeni în 17 ani. Însă, în ultimii doi ani, doar un student ieşean a intrat în afaceri, beneficiid de HG 166!

Cele mai multe radieri voluntare au avut loc la Bacău – 195, iar cele mai puţine firme studenţeşti în funcţiune se găsesc la Neamţ – 121.   

În momentul de faţă, asemenea firme mai funcţionează în Iaşi – 364 (din 938 înfiinţate), Botoşani – 168 (din 316), Bacău – 279 (din 747), Neamţ – 121 (din 249), Suceava – 242 (din 486), Vaslui – 152 (din 408).

Facilităţi studenţeşti... neatractive 

Conform HG nr. 166/2003, studenţii care doresc să înfiinţeze o afacere proprie beneficiază scutirea de la plata tarifelor pentru serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, a taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile de înmatriculare efectuate la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, a taxelor şi tarifelor pentru autorizarea funcţionării solicitate comercianţilor la constituire, a taxelor şi tarifele pentru obţinerea de la administraţia publică locală a autorizaţiei de desfăşurare a unor activităţi economice în mod independent, a tarifelor pentru publicarea, în extras, în Monitorul Oficial al României Partea a IV-a, a încheierii de înmatriculare pronunţată de judecătorul delegat la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal; a taxei de timbru pentru activitatea notarială, în cazul actelor a căror încheiere în formă autentică este obligatorie. Nu fac obiectul facilităţilor fiscale prevăzute de HG nr.166/2003 taxa de verificare şi/sau rezervare firmă şi/sau emblemă şi nici taxa judiciară de timbru şi de timbru judiciar. Pentru a beneficia de aceste facilităţi, studentul care înfiinţează o afacere proprie trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: să urmeze cursurile unei forme de învăţământ superior la o instituţie de învăţământ acreditată; să fie cel puţin în anul II de studiu şi să fi promovat toate obligaţiile prevăzute de senatul universităţii; să nu fi depăşit vârsta de 30 ani.

Îndeplinirea acestor condiţii legale trebuie să fie atestată printr-un act doveditor emis de instituţia de învăţământ superior acreditată al cărei student este solicitantul. Aceste facilităţi fiscale se acordă o singură dată şi pentru constituirea unei singure firme, individual sau împreună cu alţi studenţi care îndeplinesc condiţiile legale menţionate mai sus.

Dacă, în termen de 3 ani de la înmatricularea societăţii intervine cesionarea parţială sau totală a părţilor sociale sau acţiunilor, societatea este obligată să restituie integral sumele pentru care s-a acordat scutirea de plată. Daniel BACIU

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Încă un angajat de la „Sf. Spiridon” a murit, la ieșirea din tură
16/04/2025 22:34

O nouă tragedie a indoliat Spitalul „Sf.Spiridon” din Iasi. După mortile celor doi rezidenti de la Gastroenterologie, acum un brancardier de 52 de ani si-a pierdut viata. Acesta era angajat al spi ...

O treime dintre ieșeni, acționari la bursă, fără să știe!
16/04/2025 22:34

* in Iasi sunt 276.927 de detinători, o treime dintre acestia neavand nici un fel de vesti despre actiunile cu care i-au recompensat statul in anii ’90 * desi mare parte dintre milioanele de romani ...

De ce și când vopsim ouă roșii
16/04/2025 22:32

* medicii ne recomandă să le gătim cat mai aproape de ziua de Paste si să le consumăm in cel mult trei zile pentru a reduce riscul unor toxiinfectii alimentare * Joia mare este ziua in care in cele mai mul ...

Mielul, motiv de scandal în Piața Alexandru
16/04/2025 22:32

A fost nevoie de interventia politiei, două zile la rand, in Piata Alexandru cel bun din Iasi. Transarea mieilor a starnit scandal in randul comerciantilor după ce Directia Sanitar Veterinară a mers in contr ...

Zeci de persoane dintr-o comună ieșeană au devenit „părinți profesioniști”
16/04/2025 22:27

* 57 de familii dintr-o comună cu doar 2.400 de locuitori ingrijesc peste 100 de copii aflati in dificultate * numărul asistentilor maternali este in scădere la Iasi, desi tot mai multi tineri s-au indreptat ...

  Paște cu binecuvântări – o călătorie a inimii între generații
16/04/2025 20:47

Există zile in care tăcerea unui salon e spartă nu de ecoul pasilor medicilor, ci de glasurile oaspetilor si de mirosul de cozonac. Ieri a fost una dintre acele zile. Sub numele cald si luminos „Paste ...

Van Damme l-a împins pe Morel Bolea în fața instanței
16/04/2025 20:06

Unul dintre personajele controversate ale Iaşului, Morel Bolea, a intrat in colimatorul procurorilor Direcţiei de Investigare a Criminalităţii Organizate. În ciuda faptului că bărbatul are onorabila ...

Societățile Primăriei asigură permanența, de Sărbătorile Pascale
16/04/2025 20:02

 * Primăria Iaşi nu va avea program de lucru de vineri, 18 aprilie, pană marti, 22 aprilie, insă va asigura permanenţa prin direcţiile, instituţiile şi societăţile comerciale subordonate * munici ...

Joia Mare – Masa din urmă și fiecare zi în care alegem să rămânem
16/04/2025 19:02

În calendarul sufletului ortodox, Joia Mare nu este doar o zi inainte de Vinerea Patimilor. E o punte intinsă intre o cameră din Ierusalim, unde lumina unei candele tremura peste paine si vin, si fiecar ...

 Doi studenți la TUIASI au câștigat locul I la Raliul Harghitei!
16/04/2025 19:00

Singurul echipaj universitar din competitie, format din studenti ai Facultătii de Mecanică din cadrul Universitătii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iasi, a obtinut locul I in Cupa Dacia, la Raliul ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei