Este permis virajul în dublu sens la ieşirea din pasajul Galata!
Dimensiune font:
Paradoxal, şoferii ieşeni ignoră acest lucru, circulând doar spre Gara Nicolina, ceea ce duce la ambuteiaje
După cum a anunțat în urmă cu 10 zile, municipalitatea continuă amenajarea unei benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun pe bd. Nicolae Iorga și bd. Primăverii, de la intersecția bd. Nicolae Iorga cu șos. Națională până la intersecția bd. Primăverii cu Calea Chișinăului. Acest lucru a impus și o serie de modificări în circulația rutieră pe bd. Nicolae Iorga și, de aici, pe străzile adiacente. Astfel, la ieșirea din pasajul pe sub calea ferată dinspre Galata - Mircea cel Bătrân spre bd. Nicolae Iorga nu mai este obligatoriu virajul la dreapta, ci este posibil acum și virajul la stânga, spre Podul de Piatră, timp de 40 de secunde, pentru a evita formarea de blocaje în zona Gării Internaționale. Posibilitatea de a vira la stânga la ieșirea din pasajul CFR este semnalizată prin marcaj rutier și semafor. „Din păcate, în cursul acestei dimineți am constatat că o serie de șoferi care veneau dinspre zonele Galata, Mircea cel Bătrân sau Alexandru cel Bun nu au folosit posibilitatea de a vira la stânga spre Podul de Piatră și au circulat spre dreapta, ceea ce a creat întârzieri pentru cei care veneau din cartierele menționate. Circulația a fost îngreunată atât de lipsa de înțelegere a regulilor de circulație, cât și de condițiile meteorologice nefavorabile. Polițiștii locali vor continua să fie prezenți în această zonă, în special la orele de vârf, pentru a ajuta șoferii să se orienteze la ieșirea din pasajul Galata. Facem apel la conducătorii auto să folosească această facilitate (posibilitatea de a vira la stânga la ieșirea din pasaj) și să urmeze indicațiile polițiștilor!”, spune primarul Mihai Chirica.
Banda unică pe Nicolae Iorga este funcţională de câteva zile. Potrivit edililor, măsura ca duce la fluidizarea traficului mijloacelor de transport. „Banda unică a apărut ca o necesitate în ceea ce priveşte o circulaţie mai fluentă a mijloacelor de transport în comun, care, ca de fiecare dată, sunt împiedicate de nenumăratele viraje la stânga şi de diverse accidente care s-au petrecut prin încălcarea celor două linii continue de cei care întorc. Motiv pentru care voi acorda o atenţie deosebită pentru realizarea acestui lucru în vederea favorizării transportului public de călători şi a celorlalte mijloace de transport care circulă prin zona respectivă, mai ales cele de importanţă edilitară”, a spus primarul Iaşului.
În acest moment, singura bandă unică pentru mijloacele de transport în comun este cea de pe Şoseaua Nicolina, din Podu Roş până în Rond Tehnopolis. Banda unică pe șoseaua Nicolina a fost creată etapizat, mai întâi din Podu Roș până la intersecția cu strada Sălciilor, apoi până la Selgros, iar ulterior până în capăt CUG. Efectul urmărit a fost atins: reducerea considerabilă a timpului consumat de călători în tramvaie și autobuze, în special la orele de vârf. În acest moment, distanţa Podu Roş CUG este parcursă de mijloacele de transport ale CTP în 10 minute.
Urmează Splaiurile şi Şoseaua Păcurari
Primăria Iași a lansat un proiecte care privesc înființarea unor trasee destinate bicicliștilor, ce vor fi amenajate pe mai multe artere din oraș. Conform acestora, pe marile artere din oraș nu se va mai permite parcarea pe prima bandă, care va fi transformată în bandă unică pentru biciclete și pentru mijloacele de transport în comun. Practic, cele două Splaiuri, Şoseaua Păcurari, eventual şi Buciumul pot deveni zonele unde vor fi amenjatae benzi unice, exitând şi varianta ca automobilele personale să poată fi parcate la bordură pe timpul nopţii. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau