Ieşenii pot trimite propuneri pentru reducerea poluării fonice în oraş

Dimensiune font:

| 03-09-2020 00:00

Acestea se primesc până în jurul datei de 10 septembrie, după care

Planul de acțiune pentru gestionarea zgomotului și a efectelor acestora va fi supus analizei Consiliului Local

 


 

Poluarea fonică reprezintă o realitate a multor orașe mari, traficul intens și activitățile pe șantiere contribuind substanțial la creșterea zgomotului urban. De aceea, Primăria Municipiului Iași a elaborat un Plan de acțiune pentru gestionarea zgomotului și a efectelor acestuia, un proiect de hotărâre de Consiliu Local (HCL) privind aprobarea acestui plan fiind supus dezbaterii publice. Conform contractului de servicii încheiat cu Municipiul Iași pe 8 iunie 2018, SC Enviro Consult SRL București a elaborat Hărțile strategice de zgomot cu rapoartele aferente, deja reactualizate și aprobate prin HCL pe 29 august 2019, la care se adaugă Planul de acțiune pentru gestionarea zgomotului și efectelor acestuia în Municipiul Iași, acest document urmând a intra pe ordinea de zi a unei viitoare ședințe de Consiliu Local.

Din analiza hărților strategice de zgomot pentru traficul rutier, experții au constatat depășiri ale valorilor maxime permise - 70 dB pe timp de zi și 60 dB pe timp de noapte - pe arterele principale parte a drumurilor naționale, europene sau de interes regional: Str. Palat, Str. Canta, Str. Stihii, Str. Sf. Lazăr, Șos. Bucium, Str. Sărărie, Bd. Tudor Vladimirescu, Str. Cucu, Șos. Păcurari, Splaiul Bahluiului, Șos. Nicolina, Str. Vasile Lupu, Str. Arcu și Bd. Socola.

Măsuri concrete

Municipalitatea ieșeană a demarat mai multe proiecte care vor reduce considerabil poluarea fonică la nivelul orașului: modernizarea parcului auto destinat transportului public, dezvoltarea zonelor de acces pentru pietoni prin amenajare de trotuare și alei pietonale, inclusiv de piste pentru bicicliști, modernizarea parcului auto al SC Salubris SA, obligativitatea respectării managementului zgomotului în perimetrele șantierelor de construcții și a Regulamentului privind respectarea condițiilor de protecția mediului în timpul executării lucrărilor de construcții în municipiul Iași, reabilitarea infrastructurii de tramvai în municipiul Iași, întreținerea și extinderea spațiului verde, extinderea/ modernizarea arterelor de circulație, modernizarea străzilor etc.

Aprobarea proiectului de hotărâre privind Planul de acțiune pentru gestionarea zgomotului și a efectelor acestuia va duce la aplicarea acestuia pe o perioadă de cinci ani.

Proiectul se află în dezbatere publică în termen de 10 zile calendaristice de la afişare (începând cu data de 31 august 2020), cei interesaţi putând trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare, pe adresa Primăria Municipiului Iaşi, bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt 11, Iaşi, 700064.

Propunerile, sugestiile şi opiniile scrise cu valoare de recomandare pot fi remise şi Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni – Biroul de Relaţii cu Publicul – ghişeul 6, luni, marți, miercuri şi vineri între orele 8.30 și 16.30, iar joi între orele 8.30 și 18.30 sau pe email: informatii@primaria-iasi.ro. Tudor DAMASCHIN

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Locuințe noi pentru copiii instituționalizați
17/04/2025 12:05

*  cele două case inaugurate astăzi vor găzdui, fiecare, cate 12 copii si dispun de toate facilitătile necesare: living generos, bucătărie, patru dormitoare, două băi si două grupuri sanitare, plu ...

O treime dintre ieșeni, acționari la bursă, fără să știe!
17/04/2025 11:33

* in Iasi sunt 276.927 de detinători, o treime dintre acestia neavand nici un fel de vesti despre actiunile cu care i-au recompensat statul in anii ’90 * desi mare parte dintre milioanele de romani ...

DE 28 Iași – Târgu Frumos supravegheat din elicopter! Ce amendă primești dacă depășești pe partea dreaptă
17/04/2025 11:32

* in cadrul actiunilor de survolare si supraveghere a traficului rutier, derulate in aceste zile, aproximativ 35 de conducători auto au fost surprinsi in timp ce efectuau depăsiri neregulamentare ale altor au ...

Câțiva ieșeni primesc bani pe viață de la stat pentru rezultatele sportive
17/04/2025 11:32

Iasul a avut mereu sportivi care au performat in multe domenii, aducand medalii olimpice, mondiale sau europene pentru Romania. 14 dintre acestia primesc din partea statului, ca recunoastere a prestigiului adus ...

Încă un angajat de la „Sf. Spiridon” a murit, la ieșirea din tură
17/04/2025 09:21

O nouă tragedie a indoliat Spitalul „Sf.Spiridon” din Iasi. După mortile celor doi rezidenti de la Gastroenterologie, acum un brancardier de 52 de ani si-a pierdut viata. Acesta era angajat al spi ...

Elevii ieșeni încă mai vin la școală cu păduchi și râie!
17/04/2025 09:21

Desi departe de cifrele cu care luptau in urmă cu doar 5 ani, scolile iesene continuă să se confrunte cu incă multe cazuri de pediculoză (păduchi) si scabie (riie). În urma triajului epidemiologic ...

De ce și când vopsim ouă roșii
17/04/2025 09:21

* medicii ne recomandă să le gătim cat mai aproape de ziua de Paste si să le consumăm in cel mult trei zile pentru a reduce riscul unor toxiinfectii alimentare * Joia mare este ziua in care in cele mai mul ...

Revin „stranierii” ieșeni, escortați de Poliție!
17/04/2025 09:21

* un iesean căutat de autorităti din aprilie 2023, in vederea executării unei pedepse de 9 ani si 8 luni de inchisoare, pentru constituirea unui grup infractional organizat si trafic de minori, a fost adus d ...

Mielul, motiv de scandal în Piața Alexandru
17/04/2025 09:20

A fost nevoie de interventia politiei, două zile la rand, in Piata Alexandru cel bun din Iasi. Transarea mieilor a starnit scandal in randul comerciantilor după ce Directia Sanitar Veterinară a mers in contr ...

Zeci de persoane dintr-o comună ieșeană au devenit „părinți profesioniști”
17/04/2025 08:51

* 57 de familii dintr-o comună cu doar 2.400 de locuitori ingrijesc peste 100 de copii aflati in dificultate * numărul asistentilor maternali este in scădere la Iasi, desi tot mai multi tineri s-au indreptat ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei