Începe admiterea de toamnă - Mii de locuri disponibile în universitățile ieșene

Dimensiune font:

| 06-09-2020 23:26

* TUIASI scoate la concurs aproximativ 300 de locuri la buget la licenţă şi circa 400 de locuri la buget la programele de master * la UAIC, pentru studiile de licenţă vor fi scoase la concurs 1.629 de locuri, din care 1.529 de locuri sunt pentru candidaţii români (210 locuri la buget şi 1.319 locuri la taxă) * și USAMV scoate la admiterea de toamnă, la studiile cu licenţă, 122 locuri, cele mai multe la Facultatea de Horticultură - 55, și la Facultatea de Medicină Veterinară - 44

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (TUIASI) deschide, începând de luni, 7 septembrie, sesiunea de toamnă de admitere pentru anul universitar 2020 - 2021. În urma centralizării tuturor cererilor de înscriere şi a finalizării perioadei de confirmare a locurilor, TUIASI scoate la concurs aproximativ 300 de locuri la buget la licenţă şi circa 400 de locuri la buget la programele de master. Perioada de înscriere este  între 7 şi 18 septembrie, rezultatele provizorii vor fi publicate până pe 21 septembrie, studenţii trebuie să depună actele în original până pe data de 23 septembrie, iar o zi mai târziu, pe 24 septembrie, vor fi afişate rezultatele finale.

La licenţă, la fel ca în anii precedenţi, atât la Facultatea de Automatică şi Calculatoare, cât şi la Facultatea de Arhitectură „G.M. Cantacuzino”, toate locurile de la buget au fost ocupate din sesiunea de vară.

Studenţii care vor candida pentru locurile puse la dispoziţie de către TUIASI au posibilitatea să se înscrie, cu o singură taxă şi prin depunerea unui singur dosar, la oricâte facultăţi ale Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi doresc, în ordinea preferinţelor. Ulterior, în funcţie de media de admitere şi de opţiunile alese, aceştia vor fi declaraţi admişi. În sistemul online, după crearea conturilor, vor putea fi selectate programe de studiu de la toate facultăţile în cererea de înscriere, mai puţin de la cele două facultăţi care au ocupate deja toate locurile.

Candidaţii care nu au acces la internet sau nu au posibilitatea de a se înscrie pe platforma creată de universitate, vor putea să îşi depună dosarul personal, la unul dintre punctele deschise de comisiile de admitere de la facultăţi.

Candidaţii pot urmări în timp real situaţia înscrierilor la fiecare facultate, numărul de solicitări de înscriere fiind generat automat, iar clasificarea în funcţie de media candidaţilor se face în timp real, astfel încât în final rezultatele să fie făcute publice ţinând cont de toate opţiunile candidaţilor.

A fost actualizat ghidul de completare a formularului online de înscriere la TUIASI, pentru a veni în ajutorul celor care îşi vor depune dosarele online, iar pe platforma de admitere a apărut şi o secţiune cu cele mai frecvente întrebări ale candidaţilor şi răspunsuri pentru acestea.

Admitere de toamnă şi la UAIC

Tot de luni, la  Universitatea Alexandru Ioan Cuza se organizează, la facultăţile unde au rămas locuri disponibile după admiterea din iulie, o nouă sesiune de înscrieri la admiterea la studii de licenţă şi master.

 Pentru studiile de licenţă vor fi scoase la concurs 1.629 de locuri, din care 1.529 de locuri sunt pentru candidaţii români (210 locuri la buget şi 1319 locuri la taxă), 19 locuri la buget pentru absolvenţii de licee situate în mediul rural, 2 locuri la buget pentru candidaţii etnici romi şi 100 de locuri pentru candidaţii români de pretutindeni (75 de locuri la buget fără bursă şi 25 de locuri la taxă).

Pentru admiterea la studii de master, 13 facultăţi din cadrul UAIC vor scoate la concurs 1.041 de locuri. Dintre acestea, 929 de locuri pentru candidaţii români (188 de locuri la buget şi 741 de locuri la taxă), 112 locuri pentru candidaţii români de pretutindeni (6 locuri la buget, cu bursă, 73 de locuri la buget, fără bursă şi 33 de locuri cu taxă).

O noutate a acestei sesiuni de admitere o reprezintă oportunitatea oferită candidaţilor de a se înscrie la una dintre cele 5 specializări din cadrul masteratului didactic: biologie, educaţie fizică şi sport, fizică, geografie, teologie ortodoxă. Pentru masteratul didactic sunt scoase la concurs 50 de locuri, la buget, fiind organizat la forma de învăţământ cu frecvenţă. Programul se adresează absolvenţilor cu diplomă de licenţă care doresc să se orienteze către cariera didactică. Absolvenţii cu diplomă de licenţă se pot înscrie la masterul didactic din acelaşi domeniu fundamental, corespunzător specializării dobândite prin studiile de licenţă.

La Facultatea de Drept (studii de licenţă), Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport (studii de licenţă şi master) şi Facultatea de Informatică (studii de licenţă şi master) nu se organizează admitere în această sesiunea, întrucât au fost ocupate toate locurile în sesiunea din iulie.

Ofertă de toamnă şi la  USAMV

La Universitatea de Studii Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad”, la admiterea de toamnă, la studiile cu licenţă, sunt disponibile 122 locuri. Dintre acestea, 39 de locuri sunt disponibile la Facultatea de Agricultură, 55 la Facultatea de Horticultură, 24 la Facultatea de Zootehnie şi 44 de locuri la Facultatea de Medicină Veterinară. De asemenea, sunt disponibile 4 locuri pentru cei care au absolvit liceul în mediul rural, şi 9 locuri pentru tineri români de pretutindeni.

Ca şi în sesiunea de vară, la USAMV nu se percepe taxă de admitere. Perioada de înscriere este între 7 şi 10 septembrie. Criteriile de admitere la USAMV sunt în funcţie de notele obţinute la examenul de Bacalaureat. Astfel, se ia în calcul 50% din nota de la proba scrisă la Limba şi literatura română, iar 50% o reprezintă nota de la o altă probă scrisă, la alegere. Laura RADU

 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Încă un angajat de la „Sf. Spiridon” a murit, la ieșirea din tură
16/04/2025 22:34

O nouă tragedie a indoliat Spitalul „Sf.Spiridon” din Iasi. După mortile celor doi rezidenti de la Gastroenterologie, acum un brancardier de 52 de ani si-a pierdut viata. Acesta era angajat al spi ...

O treime dintre ieșeni, acționari la bursă, fără să știe!
16/04/2025 22:34

* in Iasi sunt 276.927 de detinători, o treime dintre acestia neavand nici un fel de vesti despre actiunile cu care i-au recompensat statul in anii ’90 * desi mare parte dintre milioanele de romani ...

De ce și când vopsim ouă roșii
16/04/2025 22:32

* medicii ne recomandă să le gătim cat mai aproape de ziua de Paste si să le consumăm in cel mult trei zile pentru a reduce riscul unor toxiinfectii alimentare * Joia mare este ziua in care in cele mai mul ...

Mielul, motiv de scandal în Piața Alexandru
16/04/2025 22:32

A fost nevoie de interventia politiei, două zile la rand, in Piata Alexandru cel bun din Iasi. Transarea mieilor a starnit scandal in randul comerciantilor după ce Directia Sanitar Veterinară a mers in contr ...

Zeci de persoane dintr-o comună ieșeană au devenit „părinți profesioniști”
16/04/2025 22:27

* 57 de familii dintr-o comună cu doar 2.400 de locuitori ingrijesc peste 100 de copii aflati in dificultate * numărul asistentilor maternali este in scădere la Iasi, desi tot mai multi tineri s-au indreptat ...

  Paște cu binecuvântări – o călătorie a inimii între generații
16/04/2025 20:47

Există zile in care tăcerea unui salon e spartă nu de ecoul pasilor medicilor, ci de glasurile oaspetilor si de mirosul de cozonac. Ieri a fost una dintre acele zile. Sub numele cald si luminos „Paste ...

Van Damme l-a împins pe Morel Bolea în fața instanței
16/04/2025 20:06

Unul dintre personajele controversate ale Iaşului, Morel Bolea, a intrat in colimatorul procurorilor Direcţiei de Investigare a Criminalităţii Organizate. În ciuda faptului că bărbatul are onorabila ...

Societățile Primăriei asigură permanența, de Sărbătorile Pascale
16/04/2025 20:02

 * Primăria Iaşi nu va avea program de lucru de vineri, 18 aprilie, pană marti, 22 aprilie, insă va asigura permanenţa prin direcţiile, instituţiile şi societăţile comerciale subordonate * munici ...

Joia Mare – Masa din urmă și fiecare zi în care alegem să rămânem
16/04/2025 19:02

În calendarul sufletului ortodox, Joia Mare nu este doar o zi inainte de Vinerea Patimilor. E o punte intinsă intre o cameră din Ierusalim, unde lumina unei candele tremura peste paine si vin, si fiecar ...

 Doi studenți la TUIASI au câștigat locul I la Raliul Harghitei!
16/04/2025 19:00

Singurul echipaj universitar din competitie, format din studenti ai Facultătii de Mecanică din cadrul Universitătii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iasi, a obtinut locul I in Cupa Dacia, la Raliul ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei