INIMO - Festivalul Inimilor generoase trimite la şcoală mii de copii

Dimensiune font:

| 21-08-2023 07:51

 Exact ca în poveştile de altă dată, trei zile şi trei seri a fost feerie pe Dealul Copoului. Zeci de mii de oameni au umplut stadionul din Copou, pentru a-şi vedea artiştii preferaţi. Rând pe rând, pe scena mare au urcat Conect-R, Smiley, Direcţia 5, Horia Brenciu, Irina Rimes... Mulți alții au făcut, la rândul lor, spectacol!

Nu au fost puţini cei care s-au lăsat vrăjiţi de ritmurile lui Damian Drăghici, Nicoleta Nucă, Mario Fresh, Ana Beregoi, Antonia şi Voltaj şi au dansat în mulţime împreună cu familiile lor. Pe scenă au urcat şi Alex Dima, Dan Negru şi Andreea Marin, care au fost amfitrionii evenimentelor. „Am mers la INIMO special pentru Direcţia 5, pe care nu i-am văzut niciodată în concert. Ne-am deschis nunta pe muzica lor, îi ascut adesea în maşină şi cred că în cei 25 de ani de activitate au produs unele dintre cele mai bune cântece din România. Iar unele dintre ele cred că vor dăinui generaţii, a spus Nicolae Hulpoi.

Cei mici s-au aşezat în primul rând şi au aşteptat artiştii de top să încălzească astmosfera. Mulţi taţi din mulţimea care a umplut terenul de pe stadionul Emil Alexandrescu şi-au ţinut ore în şir copiii pe umeri şi au fredonat melodiile artiştilor preferaţi.

10.233 de copii nevioaşi trebuie ajutați să meargă la școală

În aceste zile, pe scena mare a Festivalului Inimo a urcat şi Dan Negru, alături de Rareş Prisecaru, copilul minune care a este câştigătorul emisiunii Românii au Talent. Şi atunci şi acum Rareş a reuşit să impresioneze până la lacrimi publicul. „Nu aş lăsa nicio zi să treacă fără să le spun oamenilor pe care îi iubesc cât de mult îi iubesc. Copiilor le-as da aripi”, a spus Rareş Prisecaru. 

La prima vedere, pare un concert obişnuit, dar în realitate a fost un adevărat exerciţiu de solidaritate şi implicare socială. Artişti din topul clasamentelor româneşti şi un public nu doar numeros, ci şi generos, s-au strâns la un loc cu un singur scop: să ajute 10.233 de copii nevioaşi să poată să meargă la şcoală.

Astfel, cu ajutorul Festivalului faptelor bune - INIMO, părintele Dan Damaschin este ajutat să schimbe soarta tristă a mai mult de 10.000 de copii. „Sperăm să putem face tot ceea ce putem pentru ca aceşti copii minunaţi să fie nu doar prezenţi în prima zi de şcoala, ci şi fericiţi. Sunt 10.000 de copii orfani de unul sau ambii părinţi sau copii care provin din familii greu încercate de sărăcie şi care dacă nu ar fi ajutaţi cu încălţăminte, îmbrăcăminte, cu un ghiozdan, cu tot ceea ce e nevoie să meragă la şcoală în prima zi demn şi frumos”, spune preotul Dan Damaschin, cel la iniţiativa căruia a fost organizat acest festival.

Părintele Damaschin și cazurile sale „de suflet”

Printre cei pe care preotul misionar de la biserica Maternităţii „Cuza Vodă” din Iaşi vrea să îi ajute sunt şi copii ai căror mame au fost abuzate de soţii lor şi care în ciuda greutăţii uriaşe din familie nu au renunţat la ideea de a-şi creşte copiii cum aşa cum se cuvine pentru a avea un viitor mult mai bun ca al lor. „Această provocare a noastră de a schimba locul de viaţă dintr-un cătun sau sate răsfirate de la limita judeţului sunt cazurile mele de suflet, pentru că am trăit la ţară şi ştiu că una e să mergi la şcoală şi să ajungi acolo la un sfert de oră după ce te-au trezit părinţii şi te-au lăsat cu maşina în faţa şcolii. Alta e să te trezeşti la 5 dimineaţa, să pleci de acasă la ora 6, să faci 1-2 ore pe jos până la şcoală, şi să te intorci acasă la 4-5 după amiaza. Aceştia sunt copiii noştri”, a spus părintele Dan Damaschin. 

Şi cel mai bine înţelege acest lucru Gabriela, o tânăra de doar 24 de ani, care, pe lângă cei doi copii ai săi este de câteva luni şi mamă celor patru fraţi mai mici. Mama lor a decedat recent, iar tatăl a murit în urmă cu 7 ani. „Şi-au pierdut tatăl în urmă cu mai mulţi ani. Între timp le-am făcut o căsuţă. Mama s-a implicat acestei misiuni de a-şi creşte copiii singură în zona Medeleni, comuna Golăeşti. Nu a avut nici timp şi nici banii necesari să meargă la medic. De Crăciun a plecat la Domnul Dumnezeu iar cei cinci copii minori au rămas în grija surorii mai mari. Noi suntem datori să nu ne oprim să luptăm pentru ei, să îi ajutăm cu tot ceea ce au nevoie pentru a nu simţi lipsa mamei, să investim cât de mult în educaţia lor. Vasilică, unul dintre aceşti copii, şi sora lui deja vor să se facă medici pentru a fi de folos celor care sunt de folos şi altor copii năpăstuiţi”, a spus părintele Dan Damaschin.

Din nefericire, aceasta nu este doar o poveste tristă, ci realitatea a peste 10.000 de copii al căror destin preotul Dan Damaschin se încăpăţânează să îl schimbe cu ajutorul nostru, al tuturor.

Cum puteţi ajuta

Pe pagina Asociaţiei Glasul Vieţii este o listă cu copii care trebuie ajutaţi să meargă la şcoală. Alegeţi un copil din listă, recomandăm în ordine sau la întâmplare, lăsând un comentariu la postare sau un mesaj privat cu codul din dreptul copilului, iar noi vă trecem în dreptul celui ales. De ce aţi ales copilul? Ca să-l îmbrăcaţi şi poate să-l hrăniţi, desigur. Toate, cu 300 de lei (că aşa e tradiţia), 60 şi ceva de euro, 55 lire, 71 dolari (americani sau canadieni), cu precizarea "îmbracă un copil" ", a spus preotul Dan Damaschin.

Cu banii strânşi se vor cumpăra hăinuţe (bluză, pantaloni, geacă de toamnă, pantofi din piele şi lenjerie de corp), trusă de frumuseţe (şampon, săpun, periuţă şi pastă de dinţi, detergent) şi „trăistuţa cu merinde”.

Cei care vor să doneze banii direct în cont o pot face la  BCR: Asociaţia ,,Glasul Vieţii”  COD SWIFT: RNCBROBU,  RO41RNCB0178156773130001 (LEI),

RO14RNCB0178156773130002 (EUR),  RO84RNCB0178156773130003 (USD)

La Banca Transilvania: Asociaţia ,,Glasul Vieţii"  COD SWIFT: BTRLRO 22,  RO64BTRLRONCRT00W8759401 (LEI),  RO49BTRLEURCRT00W8759401 (EUR),  RO89BTRLUSDCRT00W8759401 (USD), RO17BTRLGBPCRT00W8759401 (LIRE)

 BT PAY- 0744798610; PayPal: pr.dandamaschin@yahoo.com,  Western Union sau MoneyGram  sau prin poştă la adresa: Biserica Maternităţii „Cuza-Vodă”, str. Cuza-Vodă, nr. 34, Iaşi, Dănuţ Damaschin - 0744.798.610 ori direct la cutia milei din Biserica Maternităţii „Cuza-Vodă”.

Laura RADU

 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
 Zilele Bojdeucii la Iași. Sărbătoare literară și emoție vie în inima copilăriei lui Ion Creangă
15/04/2025 21:48

Pe dealul tihnit din Ticău, acolo unde pasii lui Ion Creangă s-au asternut de-acum mai bine de 150 de ani, lumea pare că a uitat să se grăbească. Dincolo de gardul joasă al Bojdeucii, casa mică, alb� ...

Dulcele fără de păcat. Cele mai populare deserturi de post
15/04/2025 19:16

Cand Postul Mare isi intră in drepturi, iar frigiderul se goleste de ouă, lapte si branză, romanii nu renuntă la pofta de dulce. Din contră. În locul deserturilor bogate in unt si smantană apar adev ...

Rostul tăcerii din Săptămâna Mare
15/04/2025 19:03

Săptămana Mare nu vine doar cu traditii. Vine cu o usă intredeschisă către suflet. O invitatie la tăcere, la a privi inăuntru, nu in jur. E o vreme in care nu mai putem pretinde că nu stim ce ne doare s ...

Zeci de persoane dintr-o comună ieșeană au devenit „părinți profesioniști”
15/04/2025 18:46

* 57 de familii dintr-o comună cu doar 2.400 de locuitori ingrijesc peste 100 de copii aflati in dificultate * numărul asistentilor maternali este in scădere la Iasi, desi tot mai multi tineri s-au indreptat ...

Peste 12.000 de ieșeni și-au pierdut locul de muncă în acest început de an
15/04/2025 18:45

Criza economică pare să fi ajuns deja la Iasi, judecand doar după numărul contractelor de muncă inregistrate. Conform statisticilor oficiale din acest debut de an - situatie intocmită pe baza datelor exis ...

Iașul a rămas fără sistemul antigrindină!
15/04/2025 18:42

* „Îngrijorările fermierilor sunt reale. Efectele rachetelor antigrindină asupra precipitatiilor sunt puse sub semnul intrebării, iar lipsa studiilor de impact si a unei omologări clare ridică ...

Iașul, un adevărat magnet pentru vecinii de peste Prut
15/04/2025 18:41

Iasul este un oras in continuă dezvoltare, sustin specialistii in domeniul imobiliar, iar acest lucru il transformă intr-un adevărat punct de atractie pentru turisti. În aceste conditii, o afacere a lu ...

Iașul, tot mai atrăgător pentru marile companii. Se discută cu giganți din Texas
15/04/2025 18:39

În ultimii ani, pe piata din Iasi si-au făcut loc companii uriase, care reusesc să ofere mii de locuri de muncă pentru tinerii care termină studiine in capitala Moldovei. Orasul, care tinde să devin� ...

Nivel ridicat al lichidității din piața monetară
15/04/2025 18:38

* mentinerea de către BNR, la inceputul săptămanii trecute, a ratei de referintă la valoarea stabilită in august 2024 la 6,5%, s-a reflectat in stabilizarea dobanzilor interbancare, evolutie la care contri ...

Prețul cărnii de miel provoacă furia consumatorilor
15/04/2025 18:33

* „Dacă unii cer pe 1 kg de rosii - romanesti, spun ei, 70 lei/kg, 49 de lei pe 1 kg de carne de miel este ok”, e primul dintre comentariile la o postare a unui fermier care vinde carnea de miel cu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei