Licitaţii pentru realizarea primilor 50 de kilometri din A8!
Dimensiune font:
Aseară, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru capetele de traseu * sunt 6,15 miliarde lei alocaţi pentru secțiunile Târgu Mureș - Miercurea Nirajului (22 km), respectiv Leghin - Târgu Neamț - Moţca * odată stabiliţi aceşti indicatori, pot fi lansate licitaţiile pentru proiectarea și execuția acestor două secțiuni * potrivit surselor guvernamentele, acest lucru se va petrece până la finalul acestui an!
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a publicat pe 9 decembrie, două proiecte de act normativ pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici ai secțiunilor I și, respectiv III din Autostrada Unirii Târgu Mureș – Târgu Neamț (A8). Cele două secțiuni însumează 52 de kilometri plus 2,4 km de drum de legătură și presupun o investiție totală estimată la 6,16 miliarde de lei, inclusiv TVA. Ieri, în ședința de Guvern, au fost aprobaţi aceşti indicatorii tehnico-economici. Astfel, pentru pentru secțiunea Târgu Mureș-Miercurea Nirajului (22 km)- care va tranzita județul Mureș- sunt alocate 3,64 miliarde de lei, bani cu care vor fi construite 16 poduri, 16 pasaje și 4 structuri casetate, inclusiv pe drumul de legătură cu A3 (2,39 km).
Pentru secțiunea Leghin-Târgu Neamț-Moţca (29,91 km) - ce va tranzita județele Neamț și Iași- suma alocată este de 2,51 miliarde de lei. Pe această secțiune vor fi construite 13 poduri, 11 pasaje și 2 viaducte. Odată stabiliţi aceşti indicatori, pot fi lansate licitaţiile pentru proiectarea și execuția acestor două secțiuni. Potrivit surselor guvernamentele, acest lucru se va petrece până la finele acestui an. Finanțarea obiectivelor de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile – Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Acord de Mediu pentru sectorul II (montan)
În ceea ce priveşte sectorul montan, cel mai dificil sector al A8, zilele trecute au avut loc în județele Mureș, Harghita și Neamț dezbaterile publice pe secțiunea Miercurea Nirajului-Leghin în urma cărora urmează a fi emis Acordul de Mediu. Odată depăşit acest punct, se vor putea închide Studiile de Fezabilitate iar ulterior poate fi iniţiată etapa licitaţiei pentru proiectare şi execuție! „S-a muncit foarte mult în această etapă pe zona montană! Acum 11 luni nu era nimic. Este de apreciat ce au făcut cei de la Acciona în colaborare cu EPC, Protelco și Milvus plus CNAIR. Pentru următoarele trei zile totul este pregătit și la final va fi cu siguranță o decizie pozitivă pentru Acordul de Mediu pe secțiunea montană, cea mai dificilă secțiune de autostradă din România! Iată că s-a ajuns în acest stadiu, cu toate înjurăturile și postările negative din această perioadă!”, spune Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau