Modernizarea drumului Botoșani-Iași, amânată la nesfârșit
Dimensiune font:
Licitația ar fi trebuit să aibă loc în urmă cu un an * motivul amânărilor este legat de schimbările politice din ministere * lucrarea are o valoare de aproape 290 de milioane de lei
Așteptată de mai bine de un an, licitația pentru drumul Botoșani-Târgu Frumos bate pasul pe loc, procedura de achiziții publice pe acest proiect fiind în evaluare financiară de aproape nouă luni. Principala cauză este schimbarea frecventă a comisiilor de achiziției publice și nimeni nimeni nu vrea să-și asume ceea ce a făcut celălalt dinainte. Noul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, a venit cu o explicație: „Noua structură de organizare a CNAIR prevede înfiinţarea Departamentului de Evaluare a ofertelor, care să funcţioneze cu un număr de 40 de angajaţi ce pot acoperi în integralitate funcţionarea concomitentă a celor opt comisii de evaluare în componenţă completă. Nu este posibil să stăm luni de zile, poate chiar un an, un an şi ceva cu evaluările nefinalizate pentru că aceste comisii nu îşi fac treaba, nu se întrunesc, nu sunt în formulă completă şi aşa mai departe”.
În ianuarie, Comisia de achiziţii din cadrul CNAIR a anunţat o nouă amânare a publicării rezultatului evaluării, pentru ultima zi a lunii martie, acesta fiind al patrulea termen la care ar trebui terminată licitaţia. Iniţial, comisia de evaluare trebuia să dea un câştigător pe 22 octombrie 2019, dar a solicitat un nou termen, 1 ianuarie 2020, zi liberă legală de altfel. Pe finalul anului trecut s-a solicitat amânarea pentru sfârşitul lunii ianuarie, iar acum se doreşte un nou termen de două luni. Aceste amânări sunt cel puţin ciudate, în condiţiile în care pentru modernizarea celor 71,5 kilometri s-au depus doar trei oferte. În acest moment s-a realizat doar evaluarea tehnică, urmând a avea loc celelalte trei faze, evaluarea financiară, deliberarea şi atribuirea. Lucrare este evaluată la 268,6 milioane de lei (peste 50 de milioane de euro), fără TVA, şi presupune proiectarea drumului şi execuţia lucrărilor pe o lungime de 71,512 kilometri, dintre care 39 de kilometri pe teritoriul judeţului Botoşani. Pentru această investiție au depus oferte asocierile de firme Danlin XXL (Secuieni, Neamţ)-Hydrostroy (Bulgaria)-Vodstroy 98 (Bulgaria)-TPF Inginerie (Bucureşti)-Simpa Consult (Iaşi)- Routte Construct (Ilfov), Aqua Parc (Slobozia, Neamţ)- Mavgo Holding (Taşca, Neamţ)-Vahoslav (Slovacia)-Trameco (Bihor), Autotehnorom (Suceava)-EKY Route (Târgu Frumos, Iaşi)-OPR Asfalt (Timişoara)-Obras Publicas Y Regadios Sa (Toledo, Spania)-Evalcons Tech (Bacău).
Nicolae DRUMEA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau