Noul terminal de la Aeroport devine funcțional la 31 martie
Dimensiune font:
Este oficial! Terminalul T4 de la Aeroportul Internaţional Iaşi devine operaţional începând cu data de 31 martie, odată cu intrarea României în spaţiul Schengen aerian şi maritim. Astfel, de pe T4 vor fi operate zboruri Schengen şi non Schengen. Se estimează o creştere a pasagerilor care tranzitează aeroportul ieşean.
Pentru directorul Aeroportului Internaţional Iaşi, Romeo Vatră, deschiderea terminalului T4 la sfârşitul lunii martie este o adevărată provocare. Încă se mai lucrează în noul terminal şi se mai poartă discuţii pentru ca totul să fie gata pe 31 martie. „În mod normal ar fi trebuit să deschidem acest nou terminal, după cum am anunţat public, în luna mai. Acum suntem obligaţi să facem paşi mai rapizi pentru a deschide terminalul T4, pentru a putea avea zboruri Schengen. Până atunci vom depunem toate eforturile să facem terminalul operaţional. Nu va fi întreg terminalul pus la punct. Cred că în ziua deschiderii terminalului nu vor funcţiona spaţiile comerciale. Dar va fi ceea ce va fi esenţial pentru pasageri, mă refer la check-in, controlul de securitate, şi măcar nişte tonomate de unde să poată fi cumpărată apă şi ceva snaksuri vom face posibilul să fie”, spune directorul Aeroportului Internaţional Iaşi.
Astfel, de la sfârşitul lunii martie din terminalul T4 vor fi zboruri Schengen, iar zborurile non-Schengen vor fi din terminalul T3. În schimb, controlul de securitate şi checkinul, indiferent de destinaţie, se va face doar din T4. „Operatorii aerieni vor trebui să îşi anunţe şi ei pasagerii că îmbarcările pentru spaţiul Schengen de fac din terminalul T4. De altfel, după 31 martie nu vom mai opera servicii de chek-in şi controlul de securitate nu se va mai face în T3. Toată lumea va veni în T4, iar cei care au zboruri în spaţiul non-Schengen se vor duce în terminalul T3 printr-un tunel de legătură”, spune Romeo Vatră.
T3 rămâne operaţional doar pentru zona non-Schengen. Asta înseamnă, că de aici vor pleca cursele aeriene spre şi de la Tel-Aviv, Istanbul, Londra, Dublin, Larnaca, dar şi destinaţiile de vacanţă spre Egipt.
„Checkinul şi controlul de securitate spre aceste destinaţii se face din T4, iar pasagerii pot să se îmbarce din T3 făcând stânga, prin pasajul de legătură construit între cele două terminale”, spune Romeo Vatră.
Prin noul terminal vor putea fi procesaţi mult mai mulţi pasageri ca până acum. Romeo Vatră se aşteaptă la o creştere cu 10 la sută în acest an.
Cu o suprafaţă desfăşurată de peste 31.000 de metri pătraţi, trei niveluri şi o capacitate minimă de procesare de 3,5 milioane de pasageri pe an, T4 este al doilea terminal ca mărime din România.
Terminalul T4 este construcţie cu trei niveluri, şapte porţi de îmbarcare, 20 birouri de check-in. Fluxurile sunt bidirecţionale. Îmbarcarea pasagerilor se va face şi prin trei aviobridgeuri.
Capacitate de procesare de 950 pasageri pe oră şi 3,5 milioane de pasageri anual.
Proiectul noului terminal T4 a inclus şi construirea unei parcări cu 600 de locuri şi a unui parc fotovoltaic ce asigură 20% din necesarul de energie. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau