Paradoxurile birocrației. Funcționari premiați regește, de la buget, pentru proiecte la care s-a pierdut de fapt finanțarea europeană

19_11zon

Dimensiune font:

| 01-03-2024 14:52

Caz paradoxal la Primăria Bacău unde angajații implicați pe proiecte cu finanțare europeană pentru care s-a pierdut finanțarea, sunt plătiți cu zeci de mii de lei anual.

În 2019, municipiul Bacău a obținut nouă contracte de finanțare la ADR Nord-Est, pe Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, în valoare totală de 48 de milioane de euro. Proiectele au stat la sertar, fiind blocate de birocrația și indiferența celor care trebuiau să urgenteze procedurile pentru atribuirea contractelor de executare a lucrărilor.

Nu gasesc

Santier in paragina Bacau

Nou instalata administrație de după 2020 a tergiversat implementarea lor. Pentru o parte din ele, avizele finale s-au luat în 2021 și 2022. Abia în 2023 Bacăul a devenit șantier, încercându-se, tardiv, consumarea sumelor eligibile de la UE.

Pentru exercițiul bugetar 2014-2020 POR, ultimele plăți puteau fi făcute până la finalul anului trecut, când a ieșit la iveală că doar o treime din fondurile europene au fost efectiv atrase de Primăria Bacău și că aproximativ 30 de milioane de euro au fost pierdute.

Până la această oră, niciun proiect european nu a fost finalizat. O parte dintre șantiere sunt părăsite, iar pavelele și materialele de construcții au rămas cu lunile pe trotuare. Dacă proiectele nu vor fi finalizate și recepționate până la sfârșitul acestui an, toate sumele atrase deja pe proiectele aflate în execuție vor trebui returnate.

Nu gasesc

Santier in paragina Bacau

Până acum, Bacăul trebuia să aibă funcțional un Sistem de Management al Traficului pentru prioritizarea coridoarelor de transport public, 27 de kilometri de piste de bicicletă, un pasaj suprateran de traversare a străzii principale, din Parcul Cancicov spre zona sportivă, etc.

Însă nu este prima oară când Primăria Bacău pierde integral fondurile europene, chiar dacă cei care trebuiau să urmărească implementarea proiectelor au fost plătiți regește.

Modernizarea Insulei de Agrement din Bacău trebuia finalizată la sfârșitul anului 2015. Termenul a fost prelungit, cu tot cu un an de grație, până pe 31 decembrie 2018.

În total, investiția era estimată la 52 de milioane de lei, din care 16,5 milioane erau asigurați prin Fondul European de Dezvoltare Regională, 1,4 milioane de la bugetul de stat, iar restul finanțare de la bugetul local al municipiului. Primăria Bacău nu a reușit să finalizeze proiectul și a fost nevoită să returneze întreaga sumă absorbită deja în proiect, în valoare de peste 2 milioane de euro.

Peste un milion de euro, sporuri, în ultimii trei ani, pentru funcționarii Primăriei Bacău

Angajații care sunt implicați în unitățile de implementare a proiectelor UE sunt plătiți regește, pe lângă salariul pe care îl încasează lunar. Nu contează performanța și dacă se face ceva efectiv pe acel proiect.

Potrivit jurnaliștilor de la Ziarul de Bacău, în anul 2021 s-au cheltuit 805.581 lei pentru 56 de angajați, în 2022 1.823.332 lei pentru 73 de angajați, iar în 2023 s-a ajuns la 2.772.809 lei pentru 80 de angajați implicați în proiecte europene. În total, municipalitatea a plătit peste 5,3 milioane de lei pentru sporuri, adică peste 1 milion de euro.

De exemplu, un inspector de specialitate implicat în proiectul „Traseu de biciclete semircircular Mioriței” a primit doar în 2023 suma de 50.115 lei, un consilier implicat în proiectul „Deplasări nemotorizate SUD Centru-Aeroport” a primit 42.336 de lei, un consilier juridic atras în proiectul de „Modernizare și reabilitare Colegiul ”Grigore Antipa”, 32.676 de lei.

Pentru proiectul de modernizare și reabilitare a Creșei 3 un inspector a primit 52.513 lei, iar un consilier implicat în proiectul „Coridor pentru deplasări demotorizate Parcul Cancicov-Stadion-Bazin de Înot-Universitatea Vasile Alecsandri”, proiect aflat într-un stadiu foarte întârziat de implementare, suma de 55.297 de lei.

Sporul primarului se ridică la peste 13.000 de euro, anual

Lucian Daniel Stanciu Viziteu, printr-o dispoziție de primar emisă anul trecut, și-a stabilit sporul pentru proiecte europene la 50% din salariu.

„Astfel, conform cifrelor oficiale, Viziteu încasează 5476 de lei net în fiecare lună, indemnizație pentru lucrul cu fonduri UE. În total, Viziteu ridică anual peste 13.000 de euro doar din acest spor, ca și cum atragerea de fonduri europene nu ar fi în fișa postului. La fel, în cazul viceprimarului Liviu Miroșeanu, care încasează puțin peste 11.500 de euro pe an pentru implicarea în proiectele cu fonduri UE. În ceea ce-l privește pe viceprimarul Cristian Ghingheș, acesta încasează un spor de doar 5% din salariu, deoarece i-au fost luate atribuțiile”, precizează Ziarul de Bacău.

Nu gasesc

Santier in paragina Bacau

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Un șofer a intrat cu mașina direct în vitrina unui magazin
22/12/2024 00:44

Un sofer a intrat sambătă seara cu masina in vitrina unui magazin din Suceava. Potrivit ISU Suceava, accidentul a avut loc in zona Egros din municipiul Suceava, unde o masină a intrat in vitrina unui magazi ...

IRO Iași a investit aproape 10 milioane de lei pentru a oferi servicii de calitate
21/12/2024 16:21

Institutul Regional de Oncologie a investit 2 milioane de euro pentru a oferi servicii de calitate in regim ambulatoriu pacienţilor oncologici. Banii sunt nerambursabili. Ei au fost accesaţi prin Planul Naţi ...

Concertul de Revelion va fi susținut exclusiv de artiști ieșeni
21/12/2024 15:59

Primăria Municipiului Iasi si Ateneul National din Iasi au anuntat programul special al Revelionului Iesenilor 2025, un eveniment care isi propune să adune comunitatea, de la cei mici la cei mari, intr-o atmo ...

PM10 continuă să pună în pericol sănătatea ieșenilor
21/12/2024 14:23

* luna trecută au fost inregistrate 5 depăsiri ale valorii limită zilnice pentru protecţia sănătăţii umane (50 μg/mc) la indicatorul particule in suspensie PM10 in statia de trafic IS-1 Podu de Piatr ...

Moș Crăciun așteaptă scrisorile copiilor la Opera Iași
21/12/2024 10:28

În această perioadă a anului, magia sărbătorilor de iarnă prinde viată la Opera Natională Romană din Iasi, unde traditia intalnirii sufletelor curate ale copiilor cu generozitatea lui Mos Crăciun ...

Depozit de droguri de mare risc, descoperit în casa unui ieșean
21/12/2024 07:24

Un iesean işi va petrece sărbătorile de iarnă in spatele gratiilor, pentru că a fost prins in timp ce vindea droguri de risc. Bărbatul, in varstă de 23 de ani, avea acasă un adevărat depozit de droguri ...

Un bărbat și-a bătut soția pentru că nu i-a plăcut cum a împodobit bradul de Crăciun. Ce măsuri au fost luate împotriva individului
20/12/2024 19:23

Un bărbat din municipiul Suceava este cercetat penal pentru violentă in familie. Individul si-a bătut sotia pentru că nu i-a plăcut cum a impodobit bradul de Crăciun. Incidentul s-a intamplat miercuri s ...

Începe judecata în dosarul de corupție al fostului preşedinte al Consiliului Județean Vaslui, Dumitru Buzatu
20/12/2024 19:06

Judecătorii de la Curtea de Apel Iaşi au dispus, vineri, inceperea judecăţii in dosarul fostului preşedinte al Consiliului Judeţean (CJ) Vaslui, Dumitru Buzatu. In acelaşi dosar va fi judecat şi Radu J ...

Femeie găsită carbonizată într-o locuință din Neamț. Incendiul ar fi pornit de la o lumânare
20/12/2024 18:18

O femeie de 80 de ani a fost găsită carbonizată intr-o locuintă din satul Itrinesti, comuna Mărgineni, judetul Neamt. Cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost o lumanare lăsată nesupravegheată ...

Bărbat reținut de DNA Iași pentru trafic de influență: Sume uriașe pretinse de la o femeie
20/12/2024 17:49

Un bărbat a fost reţinut de procurorii DNA Iaşi după ce ar fi pretins peste 42.000 de euro şi 277.000 de lei de la o femeie, pretinzand că poate influenţa funcţionari din cadrul Primăriei Iaşi pentru ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei