Patru facultăţi de la „Cuza” vor studii universitare în sistem online

1cuza

Dimensiune font:

| 23-09-2020 20:41

„Am consultat comunitatea academică, profesorii, studenţii şi am primit propuneri în scris de la cele 15 facultăţi cu privire la modul de desfăşurare a activităţilor. O facultate - Teologia Romano-Catolică, doreşte să desfăşoare activităţile faţă în faţă. Sunt patru facultăţi care îşi exprimă opţiunea de a desfăşura activităţile online. Celelalte zece facultăţi optează pentru modalitatea mixtă de desfăşurare a activităţilor”, a precizat Tudorel Toader, rectorul Universităţii „Al.I.Cuza” Iași

La Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, anul universitar 2020-2021 începe în condiţiile stării de alertă de pandemie. Din acest motiv vor fi mai puţine locuri de cazare în cămine. Doar jumătate dintre cei care au depus cereri de cazare vor avea loc în cămine. În camerele în care până acum locuiau 5 studenţi în acest an universitar vor locui doar trei. Măsura este luată pentru a respecta normele de igienă şi distanţare impuse pe perioada pandemiei de COVID19. „Astăzi, 22 septembrie, a început cazarea efectivă a studenţilor. Universitatea are 15 facultăţi, peste 26.000 de studenţi, şi 15 cămine. Anul acesta am primit 8438 solicitări de cazare. În condiţii de distanţare stabilite de DSP putem asigura 4.626 locuri, spre deosebire de anul trecut când am asigurat 6229 locuri. Prin urmare, cazările se vor face până la finalizarea primei runde. În măsura în care rămân locuri nerepartizate şi neocupate recurgem la a doua rundă a cazării, redistribuirea locurilor. Am respectat proporţia privind numărul de studenţi în camere. Vor fi doi sau trei studenţi, funcţie de mărimea camerei”, a spus Tudorel Toader, rectorul Universităţii „Al.I.Cuza” Iași.

Tarifele de cazare au rămas la nivelul celor de anul trecut. Sunt însă cămine în care taxa de cazare a crescut cu 20 de lei în urma îmbunătăţirii condiţiilor. „În general taxele sunt adecvate condiţiilor de cazare. Un loc de cazare în căminele Akademos sau Gaudeamus variază între 350 şi 450 de lei, funcţie de numărul celor care stau în cameră. Acolo studenţii beneficiază de bucătărie proprie, grup sanitar, aragaz, televizor. Sunt mini garsoniere care oferă condiţii bune de locuit”, a spus rectorul Universităţii Cuza.

Studenţii se vor întoarce la cursuri începând cu 1 octombrie. Deschiderea anului universitar va fi organizată pe 30 septembrie, în aula Universităţii. 

Rectorul UAIC propune ca anul universitar să se desfăşoare cu activitate mixtă

Modul cum vor învăţa acesta va fi stabilit în şedinţa de mâine (joi - n.r) a Senatului Universităţii. „Biroul Executiv şi Consiliul de Administraţie vor formula propuneri privind modalitatea de desfăşurare a activităţii. Am consultat comunitatea academică, profesorii, studenţii, şi am primit propuneri în scris de la cele 15 facultăţi cu privire la modul de desfăşurare a activităţilor. O facultate - Teologia Romano-Catolică, doreşte să desfăşoare activităţile faţă în faţă. Sunt patru facultăţi care îşi exprimă opţiunea de a desfăşura activităţile online. Celelalte zece facultăţi optează pentru modalitatea mixtă de desfăşurare a activităţilor, adică parte din ele online, o parte faţă în faţă. Ca rector mă voi prezenta la şedinţa de Senat de joi prin care voi propune modalitatea de desfăşurare. Voi fi de acord ca Facultatea de Teologie Romano Catolică, dat fiind numărul mic de studenţi, să desfăşoară activitate faţă în faţă, cu respectarea regulilor, distanţei, celelalte facultăţi să desfăşoare cursurile în procedură mixtă, adică parte dintre activităţi să fie online, preponderent la licenţă şi master, parte dintre activităţi să se desfăşoare faţă în faţă, avem în vedere activităţile de la şcoala doctorală, activităţile din laboratoarele facultăţilor gen Biologie, de Fizică, Chimie”, spune rectorul Universităţii „Al.I.Cuza”.

Rectorul va propune Senatului Universităţii „Cuza” ca în anul universitar să se desfăşoare activitate mixtă, însă va respecta decizia luată de fiecare facultate în parte. Indiferent dacă în primul semestru activitatea universitară se va desfăşura online sau în sala de curs, rectorul a propus ca examenele să fie date faţă în faţă. „Propunerea mea va fi să respectăm opţiunile facultăţilor. La nivel de Universitate am stabilit o comisie care să coordoneze măsurile, acţiunile pentru respectarea regulilor de distanţare socială, de igienă, circuite. Comisii similare am stabilit şi la nivelul oricărei facultăţi. Am să propun ca examenele de la sfârşit de semestru să se desfăşoare faţă în faţă. Desigur, pe parcursul semestrului pot interveni o serie de particularităţi care să determine reconsiderarea deciziei Senatului din 24 septembrie”, a spus Tudorel Toader, rectorul Universităţii „Al.I.Cuza” Iași. Laura RADU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei