Dacia pregătește un nou model electric, complet modificat: ”Va fi o surpriză!”. Când va fi lansat
Dimensiune font:
Dacia continuă transformarea începută în urmă cu câțiva ani, iar noile planuri anunțate de CEO-ul mărcii, Denis le Vot, aduc vești importante pentru fanii brandului românesc. Într-un interviu acordat publicației Automotive News, șeful Dacia a confirmat că noul model complet electric, programat pentru lansare în 2026, nu se va numi Spring.
„Va fi o surpriză!”, a spus Denis le Vot, adăugând că viitorul vehicul este dezvoltat în cadrul programului Leap 100 al Renault, care presupune un proces accelerat: „Putem dezvolta o mașină în 100 de săptămâni de la ”înghețarea conceptului” până la începerea producției. Reducem varietatea versiunilor pe care le oferim la lansarea mașinii”, a declarat acesta, potrivit Profit.ro.
Viitorul model electric face parte din strategia Dacia de modernizare și electrificare, iar detalii suplimentare vor fi dezvăluite în toamna acestui an, când Grupul Renault, inclusiv Dacia, va lansa un nou plan strategic. „Continuăm modernizarea și electrificarea gamei noastre. Vom spune mai mult în a doua jumătate a anului, când vom prezenta noul plan strategic la nivel de grup care va spune mai multe despre ceea ce vom face în următorii ani”, a explicat le Vot.
Bigster, competitiv la prețuri
Bigster, noul SUV compact, este cel mai recent produs al colaborării dintre Denis le Vot și CEO-ul Renault, Luca de Meo. Modelul marchează intrarea Dacia în segmentul C-SUV, o piață dominată de competitori puternici din industria auto europeană. „Bigster este unul dintre puținele modele cu o platformă care își are originea în segmentul B, care este foarte competitiv la prețuri. Reutilizăm o mulțime de active de la Duster. Bigster este construit în aceeași fabrică ca și Duster, dar este o propunere complet diferită. Are 4,6 metri lungime, are mult spațiu pentru genunchi și un portbagaj de 600 de litri. Am avut grijă să punem tot ceea ce este necesar pentru segmentul C”, a detaliat CEO-ul Dacia.
Acesta a mai precizat că echipamentele moderne – precum scaunele electrice, trapa panoramică sau cruise controlul inteligent – sunt esențiale pentru atragerea clienților. În ceea ce privește vânzările Bigster, le Vot estimează că versiunea cu motor hibrid va fi preferată, iar cererea pentru tracțiune integrală va fi mai mică, spre deosebire de Duster. Despre noua generație Duster, oficialul a declarat: „Nu este o surpriză pentru că este același concept, aceleași dimensiuni, dar este Duster 2.0 în privința calității percepute. Avem zeci de mii pe șosele, este foarte vizibil”.
Chiar dacă unele dintre modelele Dacia sunt mai poluante decât cele ale Renault, le Vot nu se arată îngrijorat de emisiile de CO2. „Bigster este CO2 friendly, este cu 150 kg mai ușor decât concurența”, a spus el, subliniind că viitorul model electric va contribui la atingerea țintelor de emisii.
Despre fabrica din Turcia, unde va fi produs și Bigster, Denis le Vot a explicat: „Nu este doar Turcia pentru Turcia și România pentru Europa. Dacă vrei să expediezi mașini în Franța pe mare, probabil le-ai produce mai degrabă în Turcia decât în România, dar dacă vrei să vinzi mașini în Polonia le-ai fabrica în România, pentru că este mai rapid transportul”. El a clarificat și conceptul de fabrică „bridge”: „Este, teoretic, între 20.000 și 50.000 de unități anual, nu mai mult”.
Dacia nu se teme de concurența din China
Referitor la concurența din China, șeful Dacia a transmis că nu există motive de îngrijorare, cu condiția stabilirii unor reguli clare: „Nu există niciun motiv să ne temem, în mod exagerat”. Le Vot propune introducerea unor măsuri precum taxele vamale pentru mașinile asamblate din kituri și un nivel de emisii CO2 pe întreg ciclul de viață al mașinilor. În ciuda lansării unor modele mai sofisticate și mai scumpe, țintele de profitabilitate ale Dacia rămân neafectate. „Suntem clar pe acest drum, deși nu ne publicăm cifrele”, a spus Denis le Vot, subliniind că „Dacia nu exista fără Renault” și că parteneriatul permite achiziții comune de componente la prețuri mai mici. În ceea ce privește politica de vânzări, le Vot a fost clar: „Probabil că preferăm să renunțăm la volume decât să ne bazăm pe reduceri”.
La 59 de ani, Denis le Vot conduce Dacia din 2021 și are o experiență vastă în cadrul Grupului Renault, inclusiv în Rusia și SUA. Sub conducerea sa, Dacia își consolidează poziția pe piața europeană și își pregătește intrarea în era electrică cu pași siguri și bine calculați.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau