Peste 8.000 de elevi ieșeni intră astăzi la Simularea Evaluării Naţionale

Dimensiune font:

| 19-03-2023 21:32

Simularea Evaluării Naţionale debutează luni, 20 martie, cu proba de Limba şi literatura română şi va continua marţi, cu proba de matematică. Rezultatele obţinute vor fi comunicate pe 29 martie. Vor participa 8.140 de elevi ai claselor a VIII-a, 4.291 din mediul rural şi 3.849 din mediul urban.

Şcolile, prin comisiile de organizare stabilite la nivelul unităţii de învăţământ, vor asigura buna desfăşurare a susţinerii probelor şi a evaluării lucrărilor. Notele nu se trec în catalog

Simularea Examenului de Evaluare Naţională este organizată în 168 de unităţi de învăţământ preuniversitar din judeţul Iaşi.

Probele din cadrul simulării naţionale încep la ora 9.00, moment în care, în fiecare clasă, se deschid plicurile sigilate care conţin subiectul multiplicat. Accesul elevilor în şcoli este permis până la ora 8.30. Repartizarea elevilor pe săli se realizează astfel încât aceştia să fie aşezaţi câte unul în bancă, în ordine alfabetică. „Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise pentru fiecare din probele simulării Examenului de Evaluare Naţională este de două ore. Toate sălile în care se desfăşoară simularea probelor scrise au în dotare camere funcţionale de supraveghere video şi audio. Pentru rezolvarea subiectelor, candidaţii trebuie să folosească numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar hârtia folosită este doar cea distribuită în sala de examen. La proba de matematică figurile geometrice pot fi completate cu creion, stilou, sau pix de culoare albastră”, a spus Antonina Bliorţ, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar.

Subiectele sunt redactate sub forma unei broşuri tipărite faţă-verso, aşa cum este transmisă de Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie. „Întrucât pentru itemii obiectivi nu sunt prevăzute spaţii de rezolvare, elevii vor lucra aceste subiecte pe ciornă şi vor  scrie apoi răspunsul corect în broşură. Broşura conţine, la final, pagini suplimentare liniate, pe care elevul le poate folosi în vederea finalizării răspunsurilor ce necesită redactare, în cazul în care spaţiul alocat nu a fost suficient sau a greşit şi doreşte să reia rezolvarea”, a spus Antonina Bliorţ.    

Simulare în condiţii identice examenului real

Această simulare, ca şi aceea organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi în luna ianuarie, se va desfăşura în condiţii identice cu cele ale examenelor reale, elevii se vor deprinde cu atmosfera de examen, cu supravegherea prin intermediul camerelor audio-video, cu încadrarea în timpul propus, cu redactarea subiectului  sub formă de broşură, cu documentele şi instrumentele de lucru necesare. „Simularea are în egală măsură şi rolul de a asigura pregătirea psihologică a candidaţilor pentru a-şi gestiona cât mai bine emoţiile, pentru ca la finalul anului şcolar, rezultatele să fie cele dorite atât de viitorii absolvenţi de gimnaziu, cât şi de familiile acestora sau de profesorii care au contribuit la pregătirea şi îndrumarea lor. Notele obţinute la simulările naţionale nu se trec în catalog. Prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui, notele obţinute la simulările naţionale pot fi consemnate în documentele şcolare oficiale. Totodată, rezultatele de la simulările naţionale nu se contestă, nu se afişează şi nu sunt făcute publice”, a spus Antonina Bliorţ.

Ea a dat asigurări că fiecare unitate şcolară va analiza rezultatele proprii şi va stabili propriul program de activităţi remediale, menit să asigure o pregătire cât mai bună tuturor elevilor.

Dezastru la simularea Inspectoratului Şcolar

La simularea Evaluării Naţionale organizată la sfârşitul lunii ianuarie de Inspectoratul Şcolar Iaşi rezultatele au fost dezastruoase. Aproape 4 din 5 elevi de clasa a VIII-a, din mediul rural, nu au reuşit să obţină 5 la Matematică. Situaţia este alarmantă, pentru că au fost 58.33% dintre elevi din rural care nu au reuşit să obţină nici măcar nota 4.00.

La nivelul întregului judeţ, 39,58%  dintre elevii de-a opta din judeţ au luat note mai mari sau egale cu 5, la ambele probe ale Simulării Evaluării Naţionale organizate de Inspectoratul Şcolar Iaşi în perioada 17-19 ianuarie. Comparativ cu simularea din 2022, se înregistrează rata o scădere cu 0,87 puncte procentuale.

Simularea organizată de ISJ în luna ianuarie a arătat că la limba şi literatura română au fost mai mulţi elevi care au trecut proba, în comparaţie cu matematica. Adică, rata de promovare la Română a fost de 67,79%, în comparaţie cu procentajul de 42.16% la Matematică. 

La aceeaşi simulare s-a observat un mare decalaj între rezultatele elevilor din urban şi rural. S-a constatat că 78% dintre elevii de clasa a VIII-a din mediul rural nu au luat 5 la Matematică, spre deosebire de mediul urban unde doar 37% dintre elevi au fost în aceeaşi situaţie. Laura RADU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Micii ieșeni, în topul lumii la aritmetică mentală! Campioni internaționali la Bruges, Belgia
17/04/2025 17:59

Cu mintile lor agere si un antrenament temeinic in spate, micii matematicieni din Iasi au strălucit la prima editie a Olimpiadei Internationale de Aritmetică Mentală AMAkids CUP 2025, desfăsurată pe 14 apr ...

Iașul a luat potul cel mare la Olimpiada Națională de Fizică
17/04/2025 14:14

* elevii ieseni au obtinut, la Olimpiada Natională de Fizică din acest an, 22 distinctii! Olimpiada Natională de Fizică s-a desfăsurat in acest an scolar la Slobozia, judetul Ialomita, in perioada 10-15 a ...

DE 28 Iași – Târgu Frumos supravegheat din elicopter! Ce amendă primești dacă depășești pe partea dreaptă
17/04/2025 14:13

* in cadrul actiunilor de survolare si supraveghere a traficului rutier, derulate in aceste zile, aproximativ 35 de conducători auto au fost surprinsi in timp ce efectuau depăsiri neregulamentare ale altor au ...

Câțiva ieșeni primesc bani pe viață de la stat pentru rezultatele sportive
17/04/2025 14:13

Iasul a avut mereu sportivi care au performat in multe domenii, aducand medalii olimpice, mondiale sau europene pentru Romania. 14 dintre acestia primesc din partea statului, ca recunoastere a prestigiului adus ...

De ce sunt interzise oțetul și urzicile în Joia Mare
17/04/2025 14:07

Joia Mare, cunoscută si sub denumirile de Joia Neagră sau Joia Patimilor, este una dintre cele mai importante zile din Săptămana Mare. Ea marchează momentul in care Mantuitorul Iisus Hristos le-a spălat ...

De ce și când vopsim ouă roșii
17/04/2025 13:51

* medicii ne recomandă să le gătim cat mai aproape de ziua de Paste si să le consumăm in cel mult trei zile pentru a reduce riscul unor toxiinfectii alimentare * Joia mare este ziua in care in cele mai mul ...

Elevii ieșeni încă mai vin la școală cu păduchi și râie!
17/04/2025 13:50

Desi departe de cifrele cu care luptau in urmă cu doar 5 ani, scolile iesene continuă să se confrunte cu incă multe cazuri de pediculoză (păduchi) si scabie (riie). În urma triajului epidemiologic ...

Tramvaiele și autobuzele CTP vor circula până la ora 2,30, de Înviere!
17/04/2025 13:49

* autobuzele si tramvaiele de pe toate traseele vor circula cu o frecventă de aproximativ 30 de minute Program special de Paste – Transport public prelungit in noaptea de Înviere. Pentru a veni i ...

Operație în premieră națională, la IRO
17/04/2025 13:49

Prima reconstructie mamară asistată de robot la IRO Iasi, premieră medicală in Romania si Europa de Est. Principalele avantaje ale chirurgiei robotice le reprezintă cresterea gradului de precizie in interv ...

Revin „stranierii” ieșeni, escortați de Poliție!
17/04/2025 13:49

* un iesean căutat de autorităti din aprilie 2023, in vederea executării unei pedepse de 9 ani si 8 luni de inchisoare, pentru constituirea unui grup infractional organizat si trafic de minori, a fost adus d ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei