Peste 8.000 de elevi ieșeni sunt aşteptaţi la Simularea Evaluării Naţionale
Dimensiune font:
Elevii de gimnaziu vor dsusține simularea Evaluării Naţionale în 164 de unităţi de învăţământ din judeţ, din care 56 sunt în mediul urban şi 108 în mediul rural. Pentru 81 de elevi din 43 de unităţi de învăţământ Comisia judeţeană a propus adaptarea procedurilor de susţinere a probelor în vederea asigurării condiţiilor de egalizare a şanselor.
Cei de la Inspectoratul Şcolar spun că este vorba de elevi cu cerinţe educaţionale speciale mai multe ca oricând. Însă toate cererile au fost analizate şi aprobate în favoarea elevilor, fie că a fost vorba de solicitarea de mărire a timpului, fie că vorbim de solicitare pentru un profesor de sprijin, caractere mărite pe subiectul de examen, de comisie la domiciliu sau de sală specială.
Referitor la organizarea simulării evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului naţional de bacalaureat, în anul şcolar 2023-2024, elevii de clasa a VIII-a vor susţine luni, proba scrisă la Limba şi literatura română, iar marţi 6 februarie, proba scrisă la Matematică.
Pe 23 februarie 2024 vor fi comunicate rezultatele obţinute.
Pentru a veni în sprijinul elevilor care se pregătesc pentru susţinerea simulărilor naţionale, Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi a elaborat teste de antrenament pentru toate disciplinele de examen, care au fost transmise către toate şcolile în luna ianuarie.
Lucrările, scanate şi corectate pe platforma digitalizată de profesori din ţară
Pentru prima dată, la simulările pentru Evaluarea Naţională şi Bacalaureat 2024, lucrările vor fi scanate în clasă şi corectate pe platforma digitalizată. Şefa inspectoratului şcolar a dat asigurări că toate unităţile de învăţământ din judeţ au logistica necesară. „Avem 8.084 de elevi de clasa a opta care vor fi implicaţi în acest proces de evaluare care se desfăşoară în 164 centre de examen, cu peste 400 de profesori evaluatori care vor corecta lucrările şi peste 4.000 de profesori care ajută la desfăşurarea acestui proces destul de complex care presupune scanarea tezelor, încărcarea pe platforma naţională şi evaluarea lor într-un context diferit de anii trecuţi. În toate cele 164 de centre sunt scanere, sunt comisii, au fost realizate instruirile cu preşedinţii de comisii şi ne-am asigurat că toate sunt pregătite în aşa fel încât să nu avem sincope”, spune Luciana Antoci, şefa Inspectoratului Şcolar.
La simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, elevii primesc subiectele în formă de broşură, putând să solicite şi pagini suplimentare, dacă este cazul. Broşura se predă la finalul probei şi, întrucât conţine subiecte, aceasta nu rămâne în posesia elevilor.
Conform procedurii, colţul lucrării nu se închide şi nu se lipeşte, secretizarea urmând să fie realizată în platforma destinată evaluării digitalizate după încărcarea acesteia.
Întrucât pentru itemii obiectivi nu sunt prevăzute spaţii de rezolvare, elevul rezolvă aceşti itemi pe ciornă şi scrie răspunsul corect în broşură. Aceasta conţine, la final, pagini suplimentare liniate, pe care elevul le poate folosi în vederea finalizării răspunsurilor ce necesită redactare, în cazul în care spaţiul alocat nu a fost suficient sau a greşit şi doreşte să reia rezolvarea.
Lucrăile, scanate în prezenţa elevilor
După verificarea fiecărei lucrări, în ordinea primirii acestora, în prezenţa elevilor, profesorii asistenţi din sală scanează lucrarea, verifică dacă numărul paginilor scanate corespunde cu numărul paginilor lucrării în format fizic şi cu numărul de pagini trecut în procesul-verbal de predare-primire al acesteia, precum şi gradul de lizibilitate al lucrării scanate o încarcă şi o marchează în platforma destinată evaluării digitalizate a evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a. „Fiecare elev predă teza fără ca să fi fost secretizată în plan fizic, pentru că secretizarea se realizează în mod automat atunci când teza este scanată şi încărcată pe platformă. Scanarea se face în prezenţa elevilor iar evaluarea va fi făcută de profesori evaluatori din toată ţara, întrucât pe platforma naţională tezele vor fi direcţionate spre corectare unor evaluatori care sunt din toată ţara. La Simulare rezultatele nu se afişează. Ele ajung în clasă prin intermediul profesorilor de specialitate”, a spus Luciana Antoci.
Notele nu se trec în catalog şi nu se contestă
Simularea are ca scop familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real, dar şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale.
Rezultatele obţinute la simulare sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare în perspectiva examenelor din vara acestui an.
Notele la simulare nu se contestă şi nu se trec în catalog. Totuşi, în situaţiile excepţionale în care se doreşte consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesaţi. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau