Planul de calitate a aerului în municipiul Iaşi a primit aviz favorabil de la Ministerul Mediului

1calitate aeer

Dimensiune font:

| 28-07-2020 00:00

Unul dintre proiectele pe care consilierii locali le vor analiza în şedinţa ordinară de joi se referă la aprobarea raportului pentru trimestrul II aferent anului 2020 privind stadiul realizării măsurilor din Planul de calitate a aerului în municipiul Iaşi * acesta este structurat pe mai multe capitole, fiecare dintre acestea având un grad diferit de implementare

 


Modernizare parcului auto destinat transportului public este unul dintre capitolele cu 100% nivel de implementare. Astfel, a fost realizată înnoirea parcului auto destinat transportului public (Compania de Transport Public Iaşi) prin achiziţia de 100 autobuze având norma de poluare Euro 6, 44 autobuze electrice şi 16 tramvaie. Experimental, pe un număr de 10 autobuze cu norma de poluare Euro 6, au fost montate dispozitive de monitorizare a calităţii aerului pe traseele de circulaţie a autobuzelor, cu transmitere on-line a datelor specifice, informaţiile fiind puse la dispoziţia publicului. La nivelul Companiei de Transport Public laşi (CTP) s-a finalizat achiziţia unei autoutilitare de 12 tone (atelier mobil) cu norma de poluare Euro 6, care a înlocuit atelierului mobil existent (cu norma de poluare non-Euro) şi a unui buldoexcavator cu norma de poluare Euro 6. Totodată este în curs de derulare procedura de achiziţie a două autoutilitare de 3,5 t cu norma de poluare Euro 6, necesare întreţinerii căii de rulare a tramvaielor.

Modernizarea parcului auto Salubris SA este alt capitol realizat integral.

Astfel, s-au achiziţionat în total pentru perioada 2018 - 2019 un număr de 60 autovehicule noi Euro 6 sau electrice, în valoare totală de 20.657.474 lei fără TVA. Toate autospecialele achiziţionate În ultimii 3 ani respectă Standardele Europene EN 15429-3 valabile din martie 2015, cu referire la eficienţa colectării particulelor având clasificarea maximă de 4 stele.

În anul 2019 au fost contractate şi recepţionate 49 autovehicule noi Euro 6 sau electrice, cu valoarea totală de 15.924.796 lei fără TVA, iar în primele trei luni din  2020 au continuat  procedurile  de achiziţii  autovehicule  şi

autospeciale.

Şi parcul auto a SC Citadin a fost modernizat prin achiziţia de 19 autovehicule noi având norma de poluare Euro 6, la care se adaugă 37 maşini şi utilaje (autocamioane, tractoare, freză, răspânditor de materiale, cilindru vibrocompactor, tăietor beton asfalt etc) cu norma de poluare Euro 4, în valoare totală 1.538.915 lei.

Aer mai curat în Podu de Piatră

Lucrurile s-au mişcat în sens pozitiv şi în ceea ce priveşte sistematizarea zonei Podul de Piatră (intersecţie B-dul N.lorga şi Şoseaua Naţională). Aici, în 2019, au fost recepţionate lucrări de asfaltare în lungime de 6,235 km în valoare 22.578.987,96 lei fără TVA, în Şoseaua Naţională, Zona Podul de Piatră, intersecţie Bd-ul N. Iorga. Pentru fluidizarea traficului, intersecţia Podul de Piatră a fost semaforizată. De asemenea, în cursul anului 2019 s-au finalizat lucrările de demolare a pieţei agroalimentare „Podul de Piatră” precum şi desfiinţarea construcţiei în care se realizau activităţi de alimentaţie publică, ambele fiind amplasate în imediata vecinătate a staţiei IS -1.

În plus, în anul 2020 (trimetrul I, au fost demarate procedurile de achiziţie pentru obiectivul de investiţii „Proiectare Piaţeta Podului de Piatră”, unde urmează a fi realizat un parc.

Străzi splălate după un grafic bine stabilit

Salubrizarea eficientă a străzilor este un alt capitol unde toate măsurile propuse au fost realizate. Astfel, activităţile specifice de spălat şi stropit şi deszăpezire se efectuează conform graficelor de lucru aprobate, cu utilaje şi echipamente moderne (autocisterne, maşini autospeciale tip multicar, automăturători, aspiratoare urbane electrice, tricicluri electrice, motocu/toare), cu precădere în zonele cu trafic pietonal intens, zonele comerciale şi intersecţiile aglomerate. În vederea prevenirii pe termen lung a emisiilor de praf de pe partea carosabilă, este utilizată substanţa C-Force Urban, aceasta având un efect de retenţie a particulelor la sol, de unde sunt apoi curăţate şi aspirate. În anul anul 2019, suprafaţa salubrizată a fost de cca. 603.000.000 mp dintre care cca. 68.000.000 mp reprezintă salubrizare mecanizată (aspirat şi măturat mecanizat, spălat şi stropit mecanizat, deszăpezit mecanizat). Au fost salubrizate în total circa 9.714 km (străzi cu 2 benzi, cu lăţime totală de 7m) fiind depăşită suprafaţa salubrizată mecanizat în anul 2018.

Iaşul verde

Însă cea mai vizibilă şi mai spectaculoasă realizarea în ceea ce priveşte calitatea aerului o reprezintă reabilitarea şi întreţinerea spaţiilor verzi. Dincolo de faptul că la nivelul municipiului Iaşi a fost semnat contractul de finanţare pentru derularea proiectului „Oază de verdeaţă din cartierul nostru - program comunitar  de revitalizare  a  spaţiilor publice”, în cursul anului 2019 au fost amenajate 7.46 ha de spaţii verzi şi au fost întreţinute 283.85 ha spaţii verzi. La acestea se adaugă alţi 25.000 metri pătraţi şi încă 180 de hectare reabilitate sau întreţinute în perioada ianuarie – aprilie 2020. Nu trebuie omise nici acordurile de parteneriat cu instituţii privind regenerarea spaţiilor verzi, concretizate prin plantări de arbori. 

S-au făcut eforturi comune şi pentru spaţiile verzi din jurul blocurilor. Astfel, în cursul anului 2019 au fost amenajate 7.46 ha spaţii verzi, au fost plantaţi 33.909 arbori din speciile foioase şi răşinoase, 863.549 plante perene şi flori şi 74.645 mp gazon. De asemenea, s-a acordat material săditor dendrofloricol la asociaţiile de locatari şi instituţii după cum urmează: arbori - foioase - 1450 buc; arbori răşinoase - 603 buc; arbuşti - foioase – 33.393 buc; arbusti răşinoase - 28 buc; plante perene - 460 buc.

În ceea ce priveşte dezvoltarea de clădiri verzi, în data de 31 august 2018 s-a emis H.C.L. nr. 361 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru  contribuabilii bugetului local al Municipiului laşi care beneficiază în anii fiscali 2019 - 2020 de reducerea impozitului pe clădiri, pentru clădirile aflate în clasa energetică A. Până la la sfârşitul anului 2019, în urma evaluării dosarelor depuse, s-a propus spre aprobare acordarea facilităţilor fiscale de natura reducerii impozitului pe clădiri pentru 5 persoane juridice, în vederea încurajării dezvoltatorilor imobiliari să aplice pe scară largă principiile eficienţei energetice. Totodată, au fost înregistrate încă alte 6 solicitări în acest sens, acordarea facilităţilor fiscale de natura reducerii impozitului pe clădirii fiind alocată pentru anul 2020.

Alte stadii de implementare

Sunt şi capitole cu un grad ridicat de implementare. Vorbim aici de dezvoltarea de rute ocolitoare pentru transportul de marfă - varianta de ocolire Sud (stadiul realizării: 80%), extinderea/modernizarea arterelor de circulaţie (stadiul realizării: 85%), promovarea utilizării transportului public (stadiul realizării măsurii: 90%), stimularea introducerii vehiculelor electrice şi hibride în activitatea de taximetrie (stadiul realizării măsurii: 50 %), dezvoltarea  zonelor de acces pentru pietoni prin amenajarea de trotuare şi  alei pietonale inclusiv piste pentru biciclişti (stadiul realizării măsurii: 50 %), eficientizarea consumului de energie termică (stadiul realizării: 90%),

continuarea programului de reabilitare termică a clădirilor instituţionale (stadiul realizării: 50%), conştientizarea cetăţenilor cu privire la nivelul real al calităţii aerului, la  implicaţiile asupra sănătăţii umane şi implicarea cetăţenilor în respectarea unor bune  practici privind poluarea aerului din municipiul laşi (stadiul realizării: 75 %).

Restanţe

Nu-i mai puţin adevărat că la alte capitole autorităţile au rămas datoare, însă doar pe considerentul că implementarea măsurilor depind de alte instituţii (Ministerul Transporturilor, CNAIR, CJ Iaşi, MLPDA). Aici este vorba de realizarea depozitului logistic de mărfuri lângă drumul de centură (stadiul realizării: 10 %). Dezvoltarea de rute ocolitoare pentru transportul de marfă - varianta de ocolire Nord (stadiul realizării: 0%), dezvoltarea de rute ocolitoare pentru transportul de marfă - str. Trei Fântâni (stadiul realizării: 0%), varianta de ocolire Sud pentru traficul uşor (stadiul realizării: 0%), construirea de pasaje fluidizarea traficului din intersecţia Podu Ros cu Splai Bahlui Mal Drept si Bd-ul Prof. Dimitrie Mangeron (stadiul realizării măsurii: 10%), continuarea programului de reabilitare termică a clădirilor rezidenţiale (stadiul realizării: 0%).

Planul de calitate a aerului pentru municipiul Iaşi, care a fost elaborat ca urmare a unui Studiu de calitate a aerului, de către SC Enviro Ecosmart Galaţi, a primit aviz favorabil de la Ministerul Mediului prin Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului - Centrul de Evaluare a Calităţii Aerului şi Agenţia pentru Protecţia Mediului laşi nr.1/2248NT/22.06.2018 şi a fost aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 292 din 27.07.2018. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:15

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Un băiat de 15 ani a murit la scurt timp după a ce fost adus la UPU; ar fi fost agresat
08/01/2025 14:43

Potrivit unei informări primite de la Biroul de Presă al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Iaşi, poliţiştii Secţiei nr. 3 Poliţie Rurală Popricani au fost sesizaţi de o femeie, din comuna Trifeşti ...

Managerul Spitalului de Boli Infecţioase Iaşi: Creştere îngrijorătoare a virozelor respiratorii; patru pacienţi cu gripă A în terapie intensivă
08/01/2025 12:39

Managerul Spitalului de Boli Infecţioase din Iaşi, medicul Florin Roşu, susţine că există o creştere ingrijorătoare a numărului de cazuri de viroze respiratorii, iar patru pacienţi cu gripă de tip A ...

„Bărbierul din Sevilla” are loc mâine, la Opera Iași
08/01/2025 10:04

„Bărbierul din Sevilla” are loc maine, la Opera Iasi Opera Natională Romană din Iasi programează maine primul spectacol al anului. De la ora 18:30, in Sala Mare, publicul va putea urmări opera ...

Zeci de copii mutilați pe viață, la Iași. Medicii cer autorităților interzicerea petardelor
08/01/2025 08:33

 * 30 de copii au ajuns in ultimele zile la Spitalul de Copii „Sf. Maria” din Iasi cu răni grave cauzate de folosirea petardelor * dintre acestia, mai bine de jumătate au rămas mutilati pe v ...

Noi reguli la Serviciul de stare civilă Iași
08/01/2025 08:25

* incepand cu data de 8 ianuarie 2025, activitatea de lucru cu publicul a Serviciului de stare civilă Iasi se reorganizează in totalitate, accesul la serviciile institutiei urmand a se face doar pe bază de p ...

Un moşneag, la un pas de crimă: şi-a desfigurat vecinul cu cârja!
08/01/2025 07:34

 La 70 de ani, Costică U. a ajuns in puşcărie şi va sta acolo in următorii patru ani, fiind condamnat pentru tentativă de omor. Între el şi familia vecinului, Liviu A. (43 de ani), există o d ...

O lume în cerneală albastră. Amintiri din școala copilăriei comuniste, trăite în lumea digitală
08/01/2025 06:57

Prin ferestrele inalte ale scolii, in prima zi de scoală din 2025, soarele diminetii pătrunde semet, desenand pe peretii albi jocuri de lumină care par să acompanieze efervescenta unui nou inceput. Lumina ...

Un ieşean şi-a colindat nevasta cu vătraiul
08/01/2025 06:37

 Crăciunul a inceput frumos, dar nu s-a terminat deloc la fel pentru familia D. din Miroslava. Marinel şi Mioara au inceput cheful pe la miezul nopţii, după ce plecaseră colindătorii. Aveau provizii ...

Au fost condamnaţi cei mai mari traficanţi de droguri din Iaşi
08/01/2025 06:31

 Patru ani le-a trebuit procurorilor DIICOT pentru a strange dovezile impotriva celor mai mari traficanţi de droguri care au activat vreodată pe raza municipiului Iaşi. E vorba de Ionel Nălbaru, Răzva ...

„Ceea ce vedem e doar un început de austeritate”
08/01/2025 06:18

- Domnule profesor, cum evaluati impactul măsurilor de austeritate asupra performantei organizatiilor publice si private din Romania? Există modalităti prin care managerii pot atenua efectele negative? - I ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei