Război împotriva salariilor „nesimțite” din Primărie

1salarii

Dimensiune font:

| 24-05-2021 00:00

Consilierul local Răzvan Timofciuc susţine că la societățile subordonate Primăriei s-au majorat indemnizațiile și așa nesimțite ale directorilor și membrilor din Consiliile de Administrație * la următoarea şedinţă de Consiliu Local, acesta va propune înjumătăţirea acestor indemnizaţii

 

 

În ședința de Consiliul Local al Municipiului Iași de vineri, 28 mai, se vor discuta bugetele de venituri și cheltuieli pentru societățile subordonate Primăriei Iași. Consilierul local USR-PLUS Răzvan Timofciuc a făcut o analiză a indemnizațiilor pe care aleșii locali urmează să le aprobe în ședința de vineri, susţinând că, „în timp ce mii de ieșeni au veniturile scăzute sau au rămas șomeri după pandemie, șefii din instituțiile subordonate Primăriei au salarii nesimiţite”. „Este o sfidare la adresa tuturor ieșenilor ce dezmăț pe banii publici se pregătește. În timp ce mii de ieșeni au veniturile scăzute sau au rămas șomeri din cauza pandemiei, la societățile subordonate Primăriei s-au majorat indemnizațiile și așa nesimțite ale directorilor și membrilor din Consiliile de Administrație”, spune consilierul ieşean. 

Acesta oferă şi câteva exemple. Astfel, la societatea care administrază piețele din Iași fondul de salarii pentru director și membrii CA este de 650.000 lei, pe când investițiile au un buget de 140.000 lei. „Iar piețele din oraș arată jalnic, nu s-au mai făcut modernizări de peste 10 ani. Indemnizația fixă a directorului urmează să crească cu 24,93%, iar indemnizația membrilor CA cu 166,67%. Astfel, directorul ajunge la un venit net lunar de 20.475 lei, iar un membru CA va încasa 4290 lei pentru prezența la o ședință pe lună”, mai spune Timofciuc. 

Economie de un milion de lei

Consilierul USR PLUS a mai precizat că va solicita înjumătățirea acestor indemnizații. „În ședința de vineri, când votăm bugetul de venituri și cheltuieli al societăților din subordinea Primăriei, voi solicita reducerea la jumătate a salariilor directorilor și a celor din Consiliile de Administrație. Chiar și așa, veniturile medii ale directorilor ar fi de minim 7.500 lei net / lună, iar indemnizațiile celor din CA de 2.000 lei net/ lună. Dacă propunerea mea va fi aprobată, se va face o economie generală de peste un milion de euro! Acești bani pot fi folosiți investiții în școli, sistemul de sănătate sau investiții în infrastructură”, afirmă consilierul USR-PLUS Răzvan Timofciuc.

Indemnizațiile directorilor și membrilor CA la societățile subordonate Primăriei pentru anul 2021

* S.C. ECOPIAȚA

650.000 lei sunt cheltuielile cu indemnizațiile directorului și membrilor CA.

Cresc cu 12,3% față de 2020 astfel:

+ 24,93% director componentă fixă

+ 166,67% membri CA componentă variabilă

▪ Director general: 20.475 lei / lună net

▪ Membrii CA: 4.290 lei / lună net pentru fiecare dintre cei 5 membri

* S.C. SERVICII PUBLICE

1.578.000 sunt cheltuielile cu indemnizațiile directorului și membrilor CA.

Cresc cu 8,16% față de 2020

▪ Director general: 24.058 lei / lună net

▪ Membrii CA: 6.376 lei / lună net pentru fiecare dintre cei 5 membri ai CA

* S.C. SALUBRIS

1.401.000 lei sunt cheltuielile cu indemnizațiile directorului și membrilor CA.

Cresc cu 13.17% față de 2021

▪ Director general: 23.985 lei / lună net

▪ Membri CA: 4.855 lei net / lună net pentru fiecare membru CA

* indemnizațiile pentru membrii CA cresc cu 170,45%

* S.C. CITADIN

1.300.000 lei sunt cheltuielile cu indemnizațiile directorului și membrilor CA.

Cresc cu 9,35% față de 2020.

▪ 3 Directori generali: 15.795 lei / lună net pentru fiecare director

*indemnizația fixă crește cu 3,60% iar componenta variabilă cu 26,55% față de bugetul aprobat în 2020.

▪ Membri CA: 3.783 lei / lună net pentru fiecare dintre cei 4 membri CA.

* S.C. TERMO-SERVICE

841.000 lei sunt cheltuielile cu indemnizațiile directorului și membrilor CA.

Cresc cu 27,8% față de anul 2020.

▪ Director general: 20.241 lei / lună net

*componenta variabilă pentru director crește de la 104.000 lei în 2020 la 208.000 lei în 2021, creștere cu 100%

▪ Membri CA: 5.179 lei / lună net pentru fiecare dintre cei 4 membri CA

* componenta variabilă pentru membrii CA crește de la 63.000 lei în 2020 la 142.000 în 2021, creștere cu 125,40%.

Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
21/11/2024 21:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
21/11/2024 21:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
21/11/2024 21:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
21/11/2024 21:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

La UAIC, despre inteligența artificială. Seminarul de politici în educație al Grupului Coimbra, la Iași
21/11/2024 21:45

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi (UAIC) organizează, in perioada 21-22 noiembrie 2024, seminarul de politici in educatie „(Generative) Artificial Intelligence in Higher Education& ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
21/11/2024 21:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Artiștii echilibrului între carieră și familie
21/11/2024 17:46

În multe case din Iasi există o poveste nestiută despre o femeie care jonglează cu mai multe roluri intr-o singură zi. Este mama grijulie care pregăteste cu drag micul dejun si isi imbrătisează cop ...

Curse aeriene cu întârzieri de până la trei ore pe Aeroportul din Iaşi din cauza ninsorilor
21/11/2024 15:45

Mai multe zboruri inregistrează intarzieri de pană la trei ore pe Aeroportul din Iaşi, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Potrivit conducerii aeroportului ieşean, majoritatea curselor aeriane care a ...

Două milioane de călători pe Aeroportul Iaşi: Pasagerul norocos este o femeie care a zburat pentru prima dată cu avionul
21/11/2024 15:35

Aeroportul din Iaşi a inregistrat, miercuri, pasagerul cu numărul două milioane din acest an, fiind vorba de o femeie din judeţul Bacău care a zburat cu avionul pentru prima dată in viaţa sa. Femeia a s ...

Tragedie fără margini în Suceava! Doi copii au fost înghițiți de flăcări, într-un incendiu
21/11/2024 14:25

Doi copii au fost surprinşi, joi, intr-un incendiu produs la o locuinţă din judeţul Suceava, in localitatea Voitinel. Cand pompierii au reuşit să intre in casa care ardea generalizat i-au găsit morţi. ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei