Roboți și aparatură medicală de ultimă generație în două spitale ieșene

Dimensiune font:

| 27-04-2022 00:00

 * Spitalul Clinic de Urgenţă „Prof. Dr. N. Oblu Iaşi şi Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Iaşi sunt unitățile care vor beneficia de cele mai mari investiții necesare înlocuirii aparatelor vechi și uzate

 Având în vedere numărul tot mai mare de intervenţii chirurgicale realizate la nivelul spitalelor aflate în subordinea Consiliului Județean Iași, pentru a completa instrumentarul şi în celelalte săli de operații este necesară achiziţionarea de aparatură medicală nouă.

Consiliul Județean Iași va supune votului plenului proiectul de hotărâre care prevede suplimentarea fondurilor pentru achiziţionarea de aparatură medicală, pentru care s-au alocat bani prin bugetul Ministerului Sănătăţii. Conform proiectului, pentru aceste investiții este necesară suma de 7,38 milioane lei, din care 6,43 milioane lei doar pentru Spitalul de Neurochirurgie, restul de 931 mii lei pentru Spitalul de Pneumoftiziologie, iar pentru Spitalul Clinic de Obstetrică și Ginecologie „Elena Doamna” din Iași 26 mii de lei. „Spitalele publice din rețeaua autorităţilor administraţiei publice locale pot primi sume de la bugetul de stat din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii, care se alocă prin transfer în baza contractelor încheiate între Direcțiile de Sănătate Publică județene şi autoritățile de administrație publică locală în subordinea cărora funcţionează respectivele unități, pentru [...] dotarea cu aparatură medicală în condiţiile în care autorităţile administraţiei publice locale participă la cu fonduri în cuantum de minimum 10% din valoarea acestora, se arată în lege.

Spitalul de Neurochirurgie a solicitat Consiliului Județean, pentru aceste investiții în aparatură ca 90% din sumă să fie acoperită din subvențiile de la bugetul de stat, în valoare de 5,78 milioane lei, iar restul de 647 mii lei să fie alocați de către CJ Iași. Spre exemplu, Spitalul de Neurochirurgie are nevoie de un robot mobil de dezinfecție cu lumină continuă UV pentru sălile de operație și saloanele de terapie intensivă. „Este un dispozitiv menit scăderii incidenței infecțiilor intraspitalicești, care permite o dezinfecție rapidă a unei încăperi. Astfel, în 5-10 minute germenii și microorganismele sunt reduse cu până 1- 99%. Acest robot permite reducerea consumului de antibiotice și a costurilor de spitalizare. Acest dispozitiv permite distrugerea unor microorganisme rezistente, precum sporii de Clostridium difficile și MRSA, se arată în nota de fundamentare.

Tot la Neurochirurgie va fi achiziționată și o masă de operație radiotransparentă electromecanică, cu accesorii de neurologie, care permit utilizarea dispozitivelor radiologice mobile în interiorul sălilor, astfel încât pacienții să nu mai fie transportați către procedurile radiologice.

La Spitalul de Pneumoftiziologie, în cadrul Laboratorului de Bacteriologie este nevoie urgentă de o Cameră Termostat de capacitate mare, în valoare de 300 mii lei, pe lângă alte dispozitive și aparate medicale. Aici, Consiliul Județean Iași ar urma să aloce 10% din sumă, adică un total de 94 mii lei, conform solicitării făcute de către unitatea medicală. Ruxandra CAȘU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:30

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Postul, între tradiție, detox și echilibru interior
15/04/2025 09:57

Pentru multi ieseni, Postul Mare e un reper spiritual si social. Însă in 2025, e tot mai clar că devine si un prilej de reevaluare a modului in care mancăm si trăim. Tot mai multi oameni caută in pos ...

Iașul a rămas fără sistemul antigrindină!
15/04/2025 09:40

* „Îngrijorările fermierilor sunt reale. Efectele rachetelor antigrindină asupra precipitatiilor sunt puse sub semnul intrebării, iar lipsa studiilor de impact si a unei omologări clare ridică ...

Un ieșean și-a incendiat fosta soție, după ce a lovit-o în cap cu un ciocan
15/04/2025 09:40

  * individul, eliberat din Penitenciar pe 2 aprilie, si-a asteptat fosta sotie (cea pe care o agresare in trecut) in fata blocului, inarmat cu un ciocan si un bidon de benzină, iar cand femeia a revenit ...

Rutiera ieșeană a ieșit cu sistemul e-Sigur pe DN28
15/04/2025 09:40

* Sistemul e-Sigur este o platformă digitală care colectează date in timp real si le analizează prin intermediul inteligentei artificiale, ceea ce permite emiterea automată a sanctiunilor * pe viitor, ...

Prețul cărnii de miel provoacă furia consumatorilor
15/04/2025 09:40

* „Dacă unii cer pe 1 kg de rosii - romanesti, spun ei, 70 lei/kg, 49 de lei pe 1 kg de carne de miel este ok”, e primul dintre comentariile la o postare a unui fermier care vinde carnea de miel cu ...

Unde se află icoanele făcătoare de minuni ale Moldovei. Iașul are o icoană care a plâns cu adevărat!
15/04/2025 09:30

Cele mai cunoscute icoane făcătoare de minuni din zona Moldovei se află la Mănăstirea Neamt, cea a Maicii Domnului (avand pe o parte pe Maica Domnului Hodighidria, iar pe cealaltă pe S ...

Trei mari sfinți români care au marcat Moldova: Cleopa, Iustin și Paisie. Povești care îți vor atinge sufletul
15/04/2025 09:15

Moldova este cunoscută nu doar pentru frumusetea inegalabilă a mănăstirilor sale, ci mai ales pentru comoara nepretuită a spiritualitătii romanesti. Pe aceste meleaguri binecuvantate, unde istoria se impl ...

Turism rural în județul Iași. Conace de poveste, mâncare tradițională și experiențe autentice la sat
15/04/2025 09:11

Cand spui Iasi, gandul zboară, de obicei, către Palatul Culturii, Copou, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Mitropolie si casele cu patină boierească ale orasului. Dar la nici o oră de mer ...

Elevii ieșeni au excelat la Olimpiada de Limba și literatura română
14/04/2025 21:28

Rezultate remarcabile ale loturilor iesene la etapele nationale ale Olimpiadei de Limba si literatura romană – gimnaziu si ale Olimpiadei „Lectură ca abilitate de viată” – liceu, edit ...

Femeie de 70 de ani din Cârniceni, salvată din râul înghețat după ce a căzut de pe un pod. Avea o alcoolemie de 359 mg/dl
14/04/2025 15:30

O interventie de urgentă a avut loc in satul Carniceni, unde o femeie in varstă de 70 de ani a fost salvată in ultimul moment din apele unui rau, după ce a căzut de pe un pod. Incidentul s-a produs in curs ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei