Se pregătesc noile benzi unice!
Dimensiune font:
Într-o primă fază, se doreşte eliminarea virajului la stânga pe tronsoanele unde există patru benzi de circulaţie şi două destinate tramvaielor * în Comisia de Circulaţie deja s-a discutat ca astfel de măsuri să fie implementate pe B-dul Nicolae Iorga şi Calea Chşinăului * alte tronsoane care s-ar putea preta pentru asemenea măsuri sunt Canta şi strada Silvestru * * alte discuţii, de data aceasta referitoare la benzi unice au în vedere Splaiurile şi pe Şoseaua Păcurari
De ani buni se tot vorbește în Iași de realizarea unor benzi exclusiv pentru autobuzele CTP, însă măsura s-a lăsat aşteptată în ciuda faptului că, zi de zi, mijloacele de transport sunt prizonierele unui trafic de calvar. Inclusiv reprezentanţii Companiei de Transport Public au făcut demersuri pe lângă Comisia de Circulaţie din cadrul Primăriei Iaşi pentru a stopa rularea autoturismelor pe calea de tramvai, demers care a primit mai tot timpul aviz negativ. Însă lucrurile s-ar putea schimba în viitor. Într-o primă fază, se doreşte eliminarea virajului la stânga pe tronsoanele unde există patru benzi de circulaţie şi două destinate tramvaielor. „O primă zonă analizată este Bulevardul Nicolae Iorga, unde au fost eliminate câteva astfel de viraje. La propunerea Companiei de Transport Public s-a discutat săptămâna trecută despre anularea unor viraje şi pe Calea Chişinăului, mai exact pe tronsonul cuprins între Baza 3 şi Ţesătura. S-a motivat că au fost foarte multe accidente cauzate de cei care tăiau calea tramvaielor”, spune surse din cadrul Comisiei de Circulaţie.
Primul succes: zece minute între Podu Roş şi capăt CUG
În acest moment, singura bandă unică pentru mijloacele de transport în comun este cea de pe Şoseaua Nicolina, din Podu Roş până în Rond Tehnopolis. Banda unică pe șoseaua Nicolina a fost creată etapizat, mai întâi din Podu Roș până la intersecția cu strada Sălciilor, apoi până la Selgros, iar ulterior până în capăt CUG. Efectul urmărit a fost atins: reducerea considerabilă a timpului consumat de călători în tramvaie și autobuze, în special la orele de vârf. În acest moment, distanţa Podu Roş CUG este parcursă de mijloacele de transport ale CTP în 10 minute.
B-dul Nicolae Iorga ar putea fi următorul pe lista benzilor unice
Un al doilea culoar destinat benzilor ce ar putea apărea este cel de pe Bulevardul Nicolae Iorga. „Pe B-dul Nicolae Iorga linia de tramvai este liberă. Poate circula şi autobuzul. Putem desființă linia de autobuz de la Rond Podul de Piatră și să folosim peronul și pentru autobuze. În felul acesta, autobuzul va sta pe linia de tramvai nemaifiind nevoie să blocheze celelalte două benzi. Stația de autobuz va fi cumulată și cu peronul de tramvai”, mai spune sursele
Bandă destinată bicicletelor şi mijloacelor de transport
Primăria Iași a lansat un proiect care privește înființarea unor trasee destinate bicicliștilor, ce vor fi amenajate pe mai multe artere din oraș. Conform documentației, pe marile artere din oraș nu se va mai permite parcarea pe prima bandă. Aceasta va fi transformată în bandă unică pentru biciclete și pentru mijloacele de transport în comun. „Prezentul obiectiv de investiții vizează proiectarea și amenajarea de benzi de circulație destinate bicicletelor ce vor alcătui o infrastructură a transportului alternativ. Obiectivul de investiții este finanțat din fonduri publice locale și contribuie la îndeplinirea obiectivelor strategice ale mobilității urbane durabile prin extinderea traseelor de piste de biciclete, ceea ce va conduce la îmbunătățirea condițiilor de mediu și a calității vieții cetățenilor”, se arată într-un document. Ideea nu este nouă, despre ea vorbindu-se încă din 2019. Dacă cea de pe tronsonul Nicolina – CUG a devenit realitate, acum se doreşte realizarea benzilor pe Splaiuri, pe Şoseaua Păcurari, eventual şi în Bucium.. Există şi varianta ca automobilele personale să poată fi parcate la bordură pe timpul nopţii. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau