Sistemul e-ticketing se extinde şi pe autobuzele din zona metropolitană
Dimensiune font:
Sistemul de e-ticketing se extinde şi pe mijloacele de transport care vor opera în zona metropolitană, lucru care se va întâmpla de la 1 ianuarie 2023. La ultima şedinţă de Consiliu Local, a fost adoptată o hotărâre care privește aprobarea proiectului tehnic, indicatorilor tehnico - economici şi devizului general pentru obiectivul „Sistem E-ticketing pentru îmbunătățirea mobilității urbane în Zona Metropolitană Iași”, valoarea totală a acestui obiectiv de investiții fiind de 12.633.233,85 lei, cu TVA, iar implementarea lui până la 31 decembrie 2023. „Sistemul va avea două componente. Componenta vehicule de transport public va cuprinde echipamente instalate la bord pentru asigurarea funcţiei de e-ticketing şi numărare călători: 148 computere de bord, 490 de validatoare duale, 197 sisteme numărare, 296 switch-uri. Componenta dispecerat va fi alcătuită din sistem integrare plată SMS, sistem de control titluri de călătorie, sistem integrat de comunicaţii, sistem management de float, integrare carduri cu sistem bike-sharing, sistem emitere carduri de călătorie, echipamente autobază”, spun oficialii CTP Iaşi, operatorul desemnată să asigure acest serviciu în zona metropolitană.
Doi ani pentru implementare
La Iaşi, sistemul de e-ticketing va deveni operaţional de-abia în 2024 întrucât deşi contract de finanțare europeană a fost semnat încă din 2020, însă de-abia în 2022 a fost parafată înţelegerea cu singurul participant la licitaţia organizată în acest sens: firma bucureşteană Radcom, patronată de omul de afaceri Nicolae Badea, fost finanțator al clubului Dinamo, care are la dispoziţue 24 de luni pentru a proiecta şi pune în funcțiune sistemul.
Vorbim de 920 de validatoare duale (pentru carduri contactless şi bilete pe hârtie), integrate şi compatibile cu sistemul de ticketing existent pe cele 100 de autobuze noi, instalarea și integrarea de numărătoare de călători, care utilizează camere 3D instalate la fiecare ușă pentru 261 de vehicule, servere de back-up şi calculatoare pentru personalul responsabil cu monitorizarea sistemului etc. „Prin aceste dotări, soluția de management informatizat al sistemului de transport public va avea următoarele funcții majore: vânzarea şi reîncărcarea titlurilor de transport (inclusiv cu posibilitatea de gestionare a reclamaţiilor privind cardurile defecte, pierdute sau furate); validarea și controlul titlurilor de transport în vehicule; numărarea călătorilor; informarea călătorilor în timp real. Astfel, operatorul de transport public va avea o imagine completă și în timp real asupra rețelei de transport (linii, staţii, vehicule), a utilizatorilor sistemului și a drepturilor de folosire, precum și posibilitatea de a comercializa cardurile și celelalte titluri de călătorie utilizând canale diverse: puncte de vânzare ale operatorului de transport sau ale unor terți, automate de reîncărcare, portal web, aplicaţii pentru telefoane mobile, carduri bancare etc”, mai spune oficlaii CTP Iaşi.
În ceea ce privește călătorii, aceștia vor avea acces la un portal public de reîncărcare a cardurilor de călătorie și de informare care va oferi informații cu privire la traseele de transport şi staţiile, oferta tarifară, facilităţile acordate, punctele de emitere şi de reîncărcare a cardurilor, poziția vehiculelor pe hartă, sosirile în staţii în timp real sau alte mesaje cu privire la diverse devieri de trasee sau blocaje de trafic. Mai mult, posesorii de carduri contactless vor avea posibilitatea de a-și crea un cont prin care își vor putea consulta titlurile de călătorie disponibile pe card, să își reîncarce online contul cu diverse titluri de călătorie, dar și să alerteze operatorul de transport despre cardurile pierdute sau furate. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau