Studenţii de la UMF Iaşi experimentează un nou instrument de învăţare online
Dimensiune font:
Un grup de studenţi din anii II şi III de la Facultatea de Medicină a Universităţii de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” din Iaşi, specializarea Asistenţă Medicală Generală, experimentează în perioada februarie-iunie un nou instrument de învăţare online: Collaborative Online International Learning (COIL).
Aceasta este o componentă a conceptului emergent de internaţionalizare acasă. Metoda încurajează schimbul cultural, lingvistic şi interdisciplinar între participanţi, contribuind la internaţionalizarea curriculumului.
Prin intermediul acestui instrument, care este deja popular în universităţile din întreaga lume, se mediază schimburi de experienţă între studenţi fără să ca aceştia să se deplaseze în afara ţării.
Proiectul este coordonat de University of Applied Sciences din Antwerp şi include echipe din Belgia, România, Suedia, Spania, Portugalia şi Danemarca. La Iaşi, studenţii sunt coordonaţi de şef lucrări dr. Alina Popa şi de prof. univ. dr. Sabina Antoniu.
Anul acesta se abordează teme precum eutanasia/îngrijirile paliative, inegalitatea şi diversitatea de gen.
COIL a început să fie dezvoltat şi implementat în jurul anului 2006 în Statele Unite ale Americii, ca răspuns la nevoia de a oferi studenţilor experienţe interculturale şi internaţionale, fără necesitatea călătoriilor fizice. Deşi nu există un punct de pornire clar definit pentru COIL, ideile care stau la baza acestui concept au evoluat în contextul globalizării şi al avansului tehnologic, concomitent şi cu creşterea importanţei interacţiunilor interculturale într-o lume tot mai conectată digital.
Practicile COIL s-au dezvoltat pe măsură ce tot mai multe cadre didactice au început să exploreze modalităţi de a integra elemente internaţionale şi interculturale în programele lor de studiu, folosind tehnologii de comunicare şi informaţie pentru a conecta studenţii din diferite ţări. Iniţial, aceste colaborări au fost adesea informale şi bazate pe iniţiative individuale ale cadrelor didactice.
Cu timpul, COIL a început să câştige recunoaştere şi popularitate, în special în învăţământul superior din Statele Unite şi Europa. Au fost stabilite reţele şi parteneriate între instituţii de învăţământ superior pentru a facilita colaborarea şi schimbul de bune practici în implementarea COIL. Organizaţii precum SUNY COIL Global, AIEA (Asociaţia Internaţională a Administratorilor de Educaţie), IIE (Institute of International Education) şi UNICollaboration au contribuit la promovarea şi dezvoltarea COIL la nivel global. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau