Supravieţuirea, regula de bază a societăţilor Primăriei

bugete 1 salubris
bugete 2 citadin
bugete 3 CTP
bugete 4 termoservice
bugete 5 servicii publice

Dimensiune font:

| 23-02-2023 16:15

Salubris, Citadin, Termo Service, EcoPiaţa, Servicii Publice şi CTP propun anul acesta bugete echilibrate şi care să le asigure funcţionarea, o listă minimă de investiţii şi profituri decente * doar Salubris şi Citadin trec de patru milioane de lei în ceea ce priveşte profitul brut, în vreme ce Tehnopolis este singura unde valoarea veniturilor este egală cu cea a cheltuielilor

La viitoarea şedinţă a Consiliului Local, cea de luni, 27 februarie, pe masa aleşilor ieşenilor se vor afla  mai multe proiectele de hotărâre vizând aprobarea bugetelor pe 2023 a instituţiilor aflate sub autoritatea deliberativului. Este vorba de societăţile Compania de Transport Public, Salubris, Citadin, Termo-Service, Servicii Publice, EcoPiaţa şi Tehnopolis, scoietăţi care aidoma altor ani, şi-au propus să supravieţuiască  într-o economie de piaţă dominată de scumpiri.

Salubris SA estimează să obţină anul acesta venituri totale de 139 milioane lei. Cifra este peste veniturile din anii precedenţi (111 milioane în 2022 şi 110 milioane în urmă cu doi ani). În acelaşi timp, societatea prevede pentru anul în curs cheltuieli totale de 132 milioane lei. Mai mult, Salubris SA îşi propune pentru anul în curs investiţii în sumă de 15,6 milioane lei, în condiţiile în care, în 2022, a avut prevăzut la acest capitol doar 8,5 milioane lei. În ceea ce priveşte profitul brut preliminat pe 2023, acesta  va fi de 6,6 milioane lei, de aproape trei ori mai mare faţă de cel de anul trecut (2,7 milioane lei).

Profit de patru ori mai mare la Citadin

Citadin este o altă societate care şi-a propus venituri mult mai mari în comparaţie cu anul trecut. Dacă în 2022, societatea încasa din activităţile de asfaltare şi reparaţii drumuri 54 milioane lei, anul acesta suma creşte la 73,9 milioane lei. În acest timp, cheltuielile societăţii sunt estimate la 69,6 milioane lei (53 milioane lei în 2022), rezultând un profit brut de 4,3 milioane lei. De patru ori mai mult faţă de profitule stimat în 2022 (un milion lei). În ceea ce priveşte investiţiile, s-au găsit resurse pentru alocarea sumei de 4,2 milioane lei pentru investiţi, apelându-se, printre altele, şi la credite bancare.  

Termo Service îşi renovează sediul

La rândul ei, Termo-Service SA a prevăzut pentru 2023 venituri totale de 54 milioane lei, în creştere cu 13 milioane lei faţă de 2022 (41 milioane lei). Însă la fel de adevărat este şi faptul că cresc cheltuielile societăţii, de la 40,44 milioane lei în 2022, la 53,6 milioane lei anul acesta. Va rezulta un profit brut de 472.000 lei, mai mic faţă de cel din 2022 (694.000 lei) sau o treime din cel realizat în 2021 (1,39 milioane lei). Societatea va cheltui 797.000 lei pe o serie de investiţii, cuprinzând, printre altele, autovehicule şi modernizarea sediului din Aleea Grădinari.

Şefii EcoPiaţa bagă bani în modernizarea Pieţei Păcurari

EcoPiaţa SA îşi propune pentru anul 2023 venituri totale de 8,22 milioane lei, cumva la nivelul celor de anul trecut (8,42 milioane lei) şi cheltuieli totale de 8,15 milioane lei. Va fi unul dintre cele mai mici profituri dintre societăţile aflate în subordinea Consiliului Local (110.000 lei), însă nu trebuie uitat faptul că societatea s-a reorganizat. Ceea ce merită de reţinut derivă din faptul că şefii societăţii au repartizat suma de 270.000 pentru investiţii. Cei mai mulţi bani se vor cheltui pentru reamenajarea şi modernizarea Pieţei Păcurari, pentru achiziţia de 10 vitrine frigorifice, pentru realizarea unei pergole în Piaţa Sudului şi pentru digitalizarea sistemului de încasare a taxelor şi evidenţa în timp real a locurilor de vânzare din pieţele agroalimentare.

Regula la SPI: propune un profit mic, ca să obţină unul mare!

Servicii Publice va defila anul acesta cu un profit identic cu cel propus anul trecut - 2,29 milioane lei în 2022, 2,43 milioane lei anul acesta, însă dacă ne raportăm la anul trecut, estimările au fost modeste, ţinând cont de faptul că profitul brut preliminat a fost de 10,6 milioane lei. Anul acesta, veniturile au fost estimate la 71,55 milioane lei, iar cheltuielile la 69,11 milioane lei. Sunt planificate investiţii de 5,4 milioane lei.

6.670 lei, câştigul mediu brut per salariat la CTP Iaşi

Compania de Transport Public (CTP) SA a prevăzut pentru anul 2023 venituri totale de 211 milioane lei, cifră cumva în trendul ultimilor ani (179 milioane lei anul trecut). Întreaga sumă provine din exploatare, compania propunând încasări de 139 milioane lei la care se adaugă 72 milioane lei subvenţii. Anul trecut, CTP estimează pentru  2023 venituri totale de 185,85 milioane lei, cifră care, iată, a fost depăşită. Pe de altă parte, CTP preconizează cheltuieli totale pentru anul în curs de 210 milioane lei, în creştere cu 18,69 % faţă de prevederile bugetului rectificat pe anul 2022. O pondere importantă la acest capitol o au cheltuielile de natură salarială, în creştere cu 9,6% comparativ cu nivelul aprobat prin bugetul rectificat pentru anul 2022, creştere influenţată de majorarea salariilor de bază şi a cheltuielilor cu bonusurile. În bugetul pe anul în curs, câştigul mediu brut per angajat va fi de 6.672 lei, în creştere comparativ cu 2022 (6.216 lei). „Societatea îşi propune  în 2023 un profit brut de 1,4 milioane lei, în creştere cu 31,3% faţă de 2022. Profitul net estimat pentru 2023 este în sumă de 708.000 lei şi urmează a fi repartizat astfel: 354.000 lei reprezentând dividente cuvenite bugetului local şi alţi 354.000 lei reprezentând sursă proprie de finanţare”, se arată în bugetul CTP Iaşi.

Profit zero la Tehnopolis

În fine, Tehnopolis, cea mai „mică” dintre societăţile Primăriei, şi-a propus venituri de 12,18 milioane lei şi cheltuieli totale de.... 12,18 milioane lei. Prin urmare, pfofitul este zero, în condiţiile în care, în 2022, societatea a înregistrat un profit brut de  29.730 lei. Şefii societăţii precizează că Tehnopolis nu înregistrează şi nu programează plăţi restante şi nici nu are prevăzute sume în programul de investiţii. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Incendiu la Volovăț. Șase echipaje de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins o casă
24/11/2024 18:47

Şapte echipaje de pompieri au intervenit, duminică după-amiază, pentru stingerea unui incendiu la o casă din localitatea Volovăţ, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ...

Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei