Tandemul Chirica – Juravle, mandatat să găsească un nou „vot de aur”!

Dimensiune font:

| 31-10-2023 08:51

 Cei doi au mână liberă din partea liberalilor ieşeni pentru a negocia condiţiile pentru găsirea înlocuitorului viceprimarului Cezar Baciu * misiunea este dificilă întrucât, la nivel declarativ, nimeni din USR sau PSD nu pare dispus să schimbe tabăra, indiferent de recompense, imediate sau viitoare

Asigurarea unei majorităţi în Consiliul Local, una constructivă, aşa cum spun liderii PNL Iaşi, pare a fi urgenţa zero a liberalilor ieşeni. Întrunit în  weekend în ședință ordinară, Biroul Politic Local al PNL municipiul Iași

a decis mandatarea primarului Mihai Chirica şi a viceprimarului Daniel Juravle pentru a identifica soluția în vederea constituirii majorității în cadrul Consiliului Local al municipiului Iași și a desemna viitorul viceprimar al oraşului în locul rămas vacant. „Constituirea majorității din Consiliul Local va avea ca prioritate realizarea și implementarea proiectelor demarate la nivelul municipiului Iași. Nu putem decât să-i mulţumim domnului Cezar Baciu pentru activitatea pe care a făcut-o până acum, pentru felul în care a privit cu adevărat destinul municipiului sprijinind realizarea proiectelor și contribuind la deblocarea activității serviciilor publice. Știm din sondajele făcute că ieșenii apreciază o astfel de atitudine constructivă la aleșii locali și asta ne dă speranțe că lucrurile vor evolua pozitiv și de aici mai departe”, declară Mihai Chirica, primarul Iaşului.

Cine trădează ?

Mai devreme decât s-ar fi aşteptat unii, ieri a fost semnat Ordinul de Prefect privind constatarea încetării de drept a mandatului domnului Baciu Cezar Alexandru, consilier local în cadrul Consiliului Local al municipiului Iași și viceprimar al municipiului Iași. Instituția Prefectului – județul Iași a fost sesizată de către Partidul Uniunea Salvați România – Filiala Județeană Iași cu privire la faptul că domnul Baciu Cezar Alexandru, consilier în cadrul Consiliului Local al municipiului Iași și viceprimar al municipiului Iași, și-a pierdut calitatea de membru al partidului politic și solicită constatarea încetării de drept a mandatului de consilier local înainte de expirarea duratei normale a acestuia, fiind anexate și hotărârile judecătorești. În urma analizării documentelor transmise, prefectul a constatat că sunt îndeplinite condițiile pentru emiterea Ordinului, în conformitate cu prevederile art. 204, alin. 2, lit.”j”, alin. 5, alin. 12 și alin. 20 din OUG nr.57/2019 privind Codul Administrativ cu modificările și completările ulterioare. Altfel spus, odată cu încetetarea calităţii de consilier local, înainte de expirarea duratei normale de 4 ani, încetează de drept şi mandatul viceprimarului, fără vreo altă formalitate. Urmează ca plenul CL sp ia act de ordinul prefectului, iar USR să facă, în paralel, procedurile pentru desemnarea unui nou consilier local de pe lista cu care s-a prezentat la alegerile din anul 2020. Este vorba Emanuel Zanoschi , asistent universitar la Facultatea de Filosofie din cadrul UAIC.

În ceea ce priveşte numele viitorului viceprimar, atât cei din USR, dar mai ales social-democraţii ieşeni, au anunţat că nu intenţionează să facă alianţe cu liberalii. Desemnarea unui viceprimar de la PNL sau PMP nu asigură liberilor majoritatea în CL, ori lui Chirica şi Juravle tocmai asta li s-a „trasat”: să caute omul dispus să schimbe partidul pentru două recompense: una imediată, postul de viceprimar, şi alta ulterioară, un loc eligibil la locale pe listele PNL!

Liberalii spun că marile proiectel ale oraşului li se datorează

Pe de altă parte Organizația municipală a PNL își asumă rolul de principal contributor la zestrea de voturi a PNL la Iași. PNL are acum la Iași cel mai bun rezultat din câte a avut vreodată iar performanțele, măsurate atît prin sondajele realizate până acum cât și prin numărul de aleși locali, îndreptățesc organizația să continue demersurile pentru implementarea principalelor direcții de dezvoltare ale municipiului Iași. Demararea cât mai rapidă a lucrărilor la Autostrada A8 în zona Municipiului Iași, Sala Polivalentă,

Spitalul Regional de Urgențe dar și finanțarea Spitalului Clinic Integrat de Boli Respiratorii și a Institutului Regional de Medicină Cardiovasculară sunt astfel de direcții pe care organizația le va avea în atenție. „Am analizat în cadrul BPL apelul public făcut de Camera de Comerț și Industrie și, prin aceasta, de mediu de afaceri ieșean, și susținem în totalitate măsurile propuse. Facem, la rândul nostru, un apel la Ministerul Transporturilor și Infrastraucturii să își asume aceste îmbunătățiri absolut necesare ale infrastructurii viitoare reprezentate de Autostrada A8 astfel încât să putem potența plusurile aduse în zona Iașului. Pentru municipiul Iași, conexiunile cu DN24C în zona Popricani sau un drum de legătură cu Valea Lupului reprezintă căi de a decongestiona traficul în zona de Nord-Vest a orașului”, declară Marius Dangă, președintele PNL, filialia municipală. Dan CONSTANTINESCU 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
 Zilele Bojdeucii la Iași. Sărbătoare literară și emoție vie în inima copilăriei lui Ion Creangă
15/04/2025 21:48

Pe dealul tihnit din Ticău, acolo unde pasii lui Ion Creangă s-au asternut de-acum mai bine de 150 de ani, lumea pare că a uitat să se grăbească. Dincolo de gardul joasă al Bojdeucii, casa mică, alb� ...

Dulcele fără de păcat. Cele mai populare deserturi de post
15/04/2025 19:16

Cand Postul Mare isi intră in drepturi, iar frigiderul se goleste de ouă, lapte si branză, romanii nu renuntă la pofta de dulce. Din contră. În locul deserturilor bogate in unt si smantană apar adev ...

Rostul tăcerii din Săptămâna Mare
15/04/2025 19:03

Săptămana Mare nu vine doar cu traditii. Vine cu o usă intredeschisă către suflet. O invitatie la tăcere, la a privi inăuntru, nu in jur. E o vreme in care nu mai putem pretinde că nu stim ce ne doare s ...

Zeci de persoane dintr-o comună ieșeană au devenit „părinți profesioniști”
15/04/2025 18:46

* 57 de familii dintr-o comună cu doar 2.400 de locuitori ingrijesc peste 100 de copii aflati in dificultate * numărul asistentilor maternali este in scădere la Iasi, desi tot mai multi tineri s-au indreptat ...

Peste 12.000 de ieșeni și-au pierdut locul de muncă în acest început de an
15/04/2025 18:45

Criza economică pare să fi ajuns deja la Iasi, judecand doar după numărul contractelor de muncă inregistrate. Conform statisticilor oficiale din acest debut de an - situatie intocmită pe baza datelor exis ...

Iașul a rămas fără sistemul antigrindină!
15/04/2025 18:42

* „Îngrijorările fermierilor sunt reale. Efectele rachetelor antigrindină asupra precipitatiilor sunt puse sub semnul intrebării, iar lipsa studiilor de impact si a unei omologări clare ridică ...

Iașul, un adevărat magnet pentru vecinii de peste Prut
15/04/2025 18:41

Iasul este un oras in continuă dezvoltare, sustin specialistii in domeniul imobiliar, iar acest lucru il transformă intr-un adevărat punct de atractie pentru turisti. În aceste conditii, o afacere a lu ...

Iașul, tot mai atrăgător pentru marile companii. Se discută cu giganți din Texas
15/04/2025 18:39

În ultimii ani, pe piata din Iasi si-au făcut loc companii uriase, care reusesc să ofere mii de locuri de muncă pentru tinerii care termină studiine in capitala Moldovei. Orasul, care tinde să devin� ...

Nivel ridicat al lichidității din piața monetară
15/04/2025 18:38

* mentinerea de către BNR, la inceputul săptămanii trecute, a ratei de referintă la valoarea stabilită in august 2024 la 6,5%, s-a reflectat in stabilizarea dobanzilor interbancare, evolutie la care contri ...

Prețul cărnii de miel provoacă furia consumatorilor
15/04/2025 18:33

* „Dacă unii cer pe 1 kg de rosii - romanesti, spun ei, 70 lei/kg, 49 de lei pe 1 kg de carne de miel este ok”, e primul dintre comentariile la o postare a unui fermier care vinde carnea de miel cu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei