Toate proiectele de Autostrăzi și Drumuri Expres din regiunea Moldovei au întârzieri
Dimensiune font:
Potrivit unei analize pe care o face fostul secretar de stat în ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu, toate proiectele de Autostrăzi și Drumuri Expres din regiunea Moldovei au întârzieri cuprinse între 3 și 8 luni. Cele mai întârziate contracte de proiectare (niciun contract semnat de execuție) sunt pe tronsoane ale Autostrăzii Unirii Târgu Mureș – Iași – Ungheni, pe Drumul Expres Suceava – Siret (continuarea A7 până la frontiera cu Ucraina) și pe Drumul Expres Tișița – vama Albița, 8 luni. (n.r întârziere la proiectare de 8 luni, la un an de la semnarea contractului pentru tronsonul A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, anunța în urmă cu câteva zile și Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Grindeanu).
Pentru accelerarea proiectelor care riscă să piardă finanțarea prin PNRR și eventual POT, fostul secretar de stat în mandatul lui Cătălin Drulă propune declararea investițiilor de infrastructură rutieră majoră din Moldova drept proiecte strategice și de siguranță națională și descentralizare prin transferul acestora la de la CNAIR Central la Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri.
„În concluzie întârzierile sunt de la minim 3 luni (A7 Bacău – Pașcani) până la situația catastrofală de pe drumurile expres Tișița – Albița și Suceava-Siret unde întârzierile contorizează 8 luni de zile.
Întârzierile, bâlbele administrative și nerespectarea calendarelor asumate pot conduce la depășirea condiționalităților din PNRR respectiv construirea celor 378 de kilometri de drum rapid din A7 și A8 până în trimestrul II 2026”, afirmă Covăsnianu.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau