Detinutii cu pedepse pana la 7 ani pot sta acasa. Apare si inchisoarea de weekend

Dimensiune font:

| 05-04-2020 09:00

 Senatul a votat, marti seara, un proiect initiat de parlamentarul PNL Alina Gorghiu, care prevede executarea la domiciliu, sub anumite conditii, a pedepselor de pana in 7 ani de inchisoare. O stire care a trecut aproape neobservata, in contextul pandemiei si a problemelor din sistemul de sanatate.

Proiectul de lege a trecut lejer in Senat, cu 128 de voturi "pentru" si doua abtineri, Camera Deputatilor este for decizional in acest caz.

Dintre politicieni, doar fostul ministru al Justitiei, Raluca Pruna, a criticat in termeni extrem de duri proiectul initiat de senatorul PNL Alina Gorghiu.

 

Gorghiu: Reprezinta creionarea cadrului legal

Proiectul a fost initiat pe 10 decembrie 2019 de senatorul PNL Alina Gorghiu. De atunci, initiativa a fost avizata pozitiv de Consiliul Legislativ, Consiliul Economic si Social si de Comisia Juridica din Senat.

Senatorul PNL Alina Gorghiu, initiator al propunerii, a declarat marti ca este un proiect care reprezinta creionarea cadrului legal necesar pentru a putea fi implementata monitorizarea persoanelor condamnate cu dispozitive electronice.

"Proiectul modifica in esenta Codul Penal cu cateva prevederi esentiale care se gasesc in sistemele multor state ale Uniunii Europene. De exemplu, de a introduce o masura alternativa la pedeapsa inchisorii, si anume executarea la domiciliu a pedepsei inchisorii, care reprezinta o forma de individualizare a pedepsei si, de asemenea, executarea fractionata a pedepsei inchisorii.

Codul de Procedura Penala suporta o modificare esentiala, care presupune ca instanta se va pronunta asupra revocarii si anularii executarii la domiciliu a pedepsei inchisorii. (...) Se instituie supravegherea prin bratara electronica, se defineste notiunea de imobil in care se executa pedeapsa si se reglementeaza cazurile in care condamnatul poate parasi imobilul - asta este esenta initiativei legislative", a detaliat Alina Gorghiu.

Pe site-ul Camerei Deputatilor pot fi citite Expunerea de motive si proiectul adoptat de Senat.

Modificarile aduse Codului Penal

In esenta, este vorba de o modificare a Codului Penal, unde este introdusa sectiunea "Conditiile executarii la domiciliu a pedepsei inchisorii."

Potrivit proiectului, instanta poate dispune executarea la domiciliu a pedepsei inchisorii daca sunt indeplinite mai multe conditii:

- Pedeapsa aplicata, inclusiv in caz de concurs de infractiuni, este inchisoarea de cel mult 7 ani;

- Infractorul nu a mai fost condamnat anterior la pedeapsa inchisorii mai mare de 2 ani, cu exceptia cazurilor prevazute in art. 42 pentru care a intervenit reabilitarea ori s-a implinit termenul de reabilitare;

- Infractorul si-a manifestat acordul de a presta o munca neremunerata in folosul comunitatii;

- In raport de persoana infractorului, de conduita avuta anterior savarsirii infractiunii, de eforturile depuse de acesta pentru inlaturarea sau diminuarea consecintelor infractiunii, precum si de posibilitatile sale de indreptare, instanta apreciaza ca executarea la domiciliu a pedepsei inchisorii este suficienta, iar condamnatul nu va mai comite alte infractiuni, insa este necesara supravegherea conduitei sale pentru o perioada determinata.

Cine nu poate beneficia de aceste prevederi

Nu se poate dispune executarea la domiciliu a pedepsei inchisorii in mai multe situatii.

- Initial a fost dispusa suspendarea executarii pedepsei sub supraveghere, dar ulterior a fost revocata;

- Infractorul s-a sustras de la urmarire penala ori judecata sau a incercat zadarnicirea aflarii adevarului ori a identificarii si tragerii la raspundere penala a autorului sau a participantilor;

- Faptele reprezinta infractiuni contra vietii, contra integritatii corporale sau sanatatii, infractiuni stabilite asupra unui membru de familie sau asupra fatului, infractiuni contra libertatii si integritatii sexuale, infractiuni de coruptie, infractiuni de serviciu, trafic de persoane sau minori, fraude comise prin sisteme informatice si mijloace de plata electronice contra sigurantei si integritatii sistemelor si datelor informatice, precum si infractiuni prevazute de Legea 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, republicata.

- Persoana a fost condamnata anterior pentru savarsirea fie a infractiunii de evadare, fie pentru cea de inlesnire a evadarii ori pentru tentativa la aceasta.

"Este obligatorie prezentarea motivelor care au determinat executarea la domiciliu a pedepsei inchisorii si atentionarea condmnatului asupra conduitei sale viitoare si a consecintelor la care se expune daca va mai comite infractiuni sau nu va respecta masurile de supraveghere ori nu va executa obligatiile ce ii revin pe durata termenului de supraveghere," stabileste proiectul legislativ votat de Senat.

In cazul in care persoana condamnata nu respecta masurile de suraveghere, instanta poate revoca executarea la domiciliu a pedepsei inchisorii. In caz de recidiva, executarea la domiciliu a pedepsei inchisorii poate fi anulata.

Apare condamnarea doar in weekend

Proiectul legislativ prevede si executarea inchisorii in regim mixt: in timpul saptamanii la domiciliu, in weekend la penitenciar.

"In raport de persoana infractorului, de conduita avuta anterior savarsirii infractiunii, de eforturile depuse de acesta pentru inlaturarea sau diminuarea consecintelor infractiunii, precum si de posibilitatile sale de indreptare, cu respectarea conditiilor prevazute de art 98*1 - 98*7, daca apreciaza ca este necesar pentru prevenirea infractorului de la svaarsirea de noi fapte penale, instanta poate dispune individualizarea mixta a executarii pedepsei inchisorii: in timpul saptamanii la domiciliu, iar in zilele de sambata si duminica in penitenciar," se arata in proiectul legislativ.

Una dintre prevederile proiectului este aceea ca persoanele condamnate la pedeapsa inchisorii pentru care s-a dispus executarea acesteia la domiciliu vor fi supravegheate in permanenta prin intermediul unei bratari electronice.

Modul de utilizare a dispozitivului, costurile pe care acesta le presupune, precum si conditiile referitoare la transmiterea, modificarea si stocarea datelor obtinute prin supravegherea electronica, se stabilesc prin regulamentul de aplicare a legii.

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Ilie Bolojan anunță un cutremur de mari proporții: Căderea Guvernului, posibilă creștere TVA și taxe, concedieri de bugetari. S-a putea apela la FMI
16/04/2025 14:55

  În mediile politice informale se vorbeste despre o criză de proportii care este tinută sub control in prezent, din cauza alegerilor prezidentiale. Tot intr-un mediu informal, presedintele i ...

Cât au cheltuit candidații la prezidențiale în prima săptămână de campanie pe social media: Facebook, Instagram, Google și Youtube
16/04/2025 12:23

      Paginile candidatilor Victor Ponta, Nicusor Dan si Crin Antonescu au cheltuit in prima săptămană de campanie  67% din bani – adică 797 mii de lei. Pe langă această ...

George Simion, pe locul 1 într-un sondaj IRSOP, publicat azi. Diferențe uriașe la următorii candidați, față de cel mai recent sondaj
16/04/2025 10:32

 Dacă duminica viitoare ar avea loc alegerile, cel mai bine plasat candidat ar fi George Simion (31% din intentiile de vot) , urmat de Nicusor Dan (28%), arată un sondaj IRSOP, transmis miercuri. La dist ...

Motivul pentru care CSM respinge modificarea pensiilor speciale ale magistraților: „Ar submina grav funcționarea sistemului judiciar”
16/04/2025 07:27

Reunit in plen marti 15 aprilie, Consiliul Superior al Magistraturii a avizat negativ propunerea legislativă legată de modificarea pensiilor de serviciu, cunoscute ca „pensii speciale”. Conform membrilor ...

Își vor retrage SUA trupele din România? Răspunsul şefului delegaţiei americane, Vern Buchanan
16/04/2025 07:26

Şeful delegaţiei americane prezente la Bucureşti, republicanul Vernon Buchanan, a declarat că intr-adevăr, in această perioadă se analizează si se revizuieste postura militară strategică a Statelor U ...

Crin Antonescu lămurește declarația dată Securității: 'Am fost o victimă, nicidecum un colaborator. Cer ca această declarație să fie făcută publică'
15/04/2025 19:44

 „Nu am fost niciodată, sub nicio formă, colaborator al Securitătii, cu atat mai putin nu am făcut politie politică. Nu am avut nicio relatie cu Securitatea, alta decat in calitatea de urmărit. ...

Digitalizarea administrației: certificatele de stare civilă pot fi solicitate și primite online
15/04/2025 12:35

 Din 2025, Romania face un pas major către digitalizarea administratiei: certificatele de stare civilă pot fi solicitate si primite online. Este vorba despre actele esentiale – de nastere, căsăto ...

Al treilea sondaj de opinie care confirmă schimbarea ierarhiei în cursa pentru prezidențiale
15/04/2025 11:05

 Cursa pentru alegerile prezidentiale din mai 2025 devine tot mai intensă, iar ultimele sondaje de opinie reflectă schimbări semnificative in preferintele electoratului. Un sondaj realizat de AtlasInte ...

Demnitarii și membrii Guvernului nu mai au voie să primească
14/04/2025 12:41

 Un număr mare de demnitari inalti, inclusiv membrii Guvernului, va avea interdictie la cadouri in timpul exercitării mandatului, se arată in legea promulgată luni, 14 aprilie, de presedintele interima ...

Sondaj CURS - Clasamentul candidaților după prima săptămână de campanie oficială
14/04/2025 09:44

 Centrul de Sociologie Urbană si Regională (CURS) a publicat cea mai nouă cercetare de tip Omnibus.      &n ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei