Statele UE, acord privind certificatul verde. Restricțiile ELIMINATE

+0000000  -varianta-omicron

Dimensiune font:

| 25-01-2022 20:30

Statele Uniunii Europene au ajuns la un acord privind certificatul verde și eliminarea mai multor restricții pentru cei care îl dețin.


Veste bună pentru românii care au un certificat COVID. Ţările membre ale Uniunii Europene au ajuns luni la un acord privind actualizarea normelor pentru facilitarea liberei circulaţii în UE în condiţii de siguranţă în timpul pandemiei de COVID-19, acordul venind ca urmare a unei propuneri din 25 noiembrie anul trecut făcute de Comisia Europeană, indică un comunicat al executivului comunitar, potrivit Agerpres.

Principalele actualizări ale recomandării sunt eliminarea, în principiu, a restricţiilor suplimentare pentru titularii certificatului digital al UE privind COVID şi alinierea perioadei de valabilitate la actul delegat, respectiv 270 de zile pentru ciclul primar de vaccinare.

"Statele membre să dea curs acestui acord şi să pună în aplicare fără întârziere normele convenite"


"Astăzi, statele membre au reconfirmat că deţinerea unui certificat digital al UE privind COVID valabil ar trebui să fie suficientă, în principiu, pentru a putea călători în timpul pandemiei. Acordul la care s-a ajuns plasează, aşadar, certificatul digital al UE privind COVID în centrul abordării noastre coordonate. Este important ca statele membre să dea curs acestui acord şi să pună în aplicare fără întârziere normele convenite. Fiecare stat membru decide în funcţie de situaţia cu care se confruntă. Varianta Omicron s-a răspândit până acum în întreaga Europă şi este timpul să analizăm dacă pot fi eliminate măsurile suplimentare privind călătoriile pe care o serie de state membre le-au introdus în ultimele săptămâni, îngreunând şi reducând previzibilitatea călătoriilor în întreaga UE. Le solicităm acum tuturor statelor membre să pună rapid în aplicare normele comune pentru a asigura coordonarea şi claritatea pentru cetăţenii şi călătorii europeni, au declarat comisarii europeni Stella Kyriakides (sănătate) şi Didier Reynders (justiţie).

Au fost emise peste 1,2 miliarde de certificate COVID


Aceştia au amintit că cele peste 1,2 miliarde de certificate emise sunt o dovadă a succesului acestui instrument, care a fost pus în aplicare în întreaga UE şi la scară mondială. Acesta reprezintă o adevărată poveste de succes europeană, replicată la nivel mondial, au menţionat comisarii europeni pentru sănătate şi justiţie.

La 3 septembrie 2020, Comisia Europeană a formulat o propunere de recomandare a Consiliului menită să garanteze că toate măsurile care restrâng libera circulaţie adoptate de statele membre ca răspuns la pandemia de COVID-19 sunt coordonate şi comunicate clar la nivelul UE. În 13 octombrie acelaşi an, statele membre s-au angajat să asigure o coordonare mai bună şi un schimb de informaţii mai eficient prin adoptarea recomandării Consiliului.

Pe 1 februarie 2021, Consiliul a adoptat o primă actualizare a recomandării, care a introdus o nouă culoare, 'roşu închis', pentru marcarea zonelor de risc şi a stabilit aplicarea de măsuri mai stricte călătorilor care sosesc din zonele cu risc ridicat.

La 20 mai 2021, Consiliul a modificat recomandarea pentru a permite călătoriile neesenţiale ale persoanelor complet vaccinate, precum şi pentru a consolida măsurile de limitare a răspândirii variantelor care suscită îngrijorare.

Detalii despre certificatul digital al UE privind COVID


În 14 iunie anul trecut, Parlamentul şi Consiliul au adoptat Regulamentul de instituire a cadrului referitor la certificatul digital al UE privind COVID. Pentru a utiliza în mod optim certificatul digital al UE privind COVID, Consiliul a adoptat, în aceeaşi zi, o a doua actualizare a recomandării Consiliului, care prevede derogări de la restricţiile de călătorie pentru persoanele complet vaccinate şi pentru persoanele vindecate.

Începând din iunie 2021, introducerea certificatului digital al UE privind COVID a progresat într-un ritm rapid. La 18 octombrie, Comisia a publicat primul raport privind sistemul certificatului digital al UE privind COVID, un instrument disponibil pe scară largă şi a cărui fiabilitate este larg acceptată, pentru a facilita libera circulaţie în timpul pandemiei de COVID-19.

La 25 noiembrie, având în vedere aceste evoluţii, Comisia a propus actualizarea abordării comune prevăzute în Recomandarea (UE) 1475/2020 a Consiliului, solicitare formulată şi de Consiliul European în concluziile sale din 22 octombrie 2021. La 21 decembrie, pentru a asigura o abordare comună în toate statele membre, Comisia a adoptat Regulamentul delegat (UE) 2288/2021 de stabilire, în contextul călătoriilor, a unei perioade standard de acceptare de 270 de zile pentru certificatele de vaccinare care indică finalizarea seriei de vaccinare primară. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
VIDEO Declarații Elena Lasconi, după ce a intrat în turul al doilea al alegerilor prezidențiale
24/11/2024 21:13

  Candidata USR, Elena Lasconi, intră in turul al doilea, potrivit exit-poll-ului de la ora ora 21.00. Acesta a obtinut 18,1% din voturi, potrivit CURS.  

Marcel Ciolacu intră în turul 2 - Trei candidați se bat pe locul 2 / Rezultate sondaj Sociopol
24/11/2024 21:10

  Liderul PSD Marcel Ciolacu a castigat primul tur al alegerilor prezidentiale 2024, cu 22% din voturi, potrivit sondajului Sociopol, prezentat de Romania TV. Pentru locul 2 se luptă trei candi ...

Ce rol are președintele României. Responsabilitățile față de români pe care și le asumă cel care ocupă fotoliul de la Cotroceni
24/11/2024 18:09

 Functia supremă in stat, cea de presedinte al Romaniei, are un rol esential in asigurarea bunei functionări a institutiilor si a societătii. Responsabilitătile presedintelui sunt stipulate in legea fu ...

Prezența la urne - 33 la sută, la ora 16
24/11/2024 16:46

Sectiile de votare pentru primul tur la alegerile prezidentiale 2024 s-au deschis duminică dimineată. Scrutinul se desfăsoară pe parcursul a 14 ore – de la ora 7:00 pană la ora 21:00. În moment ...

Liderii PSD Iași au votat pentru „calea sigură”
24/11/2024 10:05

Şeful PSD Iaşi, Bogdan Cojocaru, a votat duminică dimineaţa la secţia 244 de la Şcoala Gimnazială „Titu Maiorescu” din Iaşi. Alături de el au venit şi colegi de partid. Printre ei au fost ...

Peste 220.000 de alegători din Diaspora au votat
24/11/2024 09:25

227.678 de alegători au votat in diaspora, pană duminică, la ora 9,00, pentru primul tur al alegerilor prezidenţiale, potrivit datelor furnizate in timp real de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP). Ag ...

Alegeri prezidenţiale. 18.008.480 de alegători sunt înscrişi pe listele electorale permanente
24/11/2024 07:23

Numărul total al alegătorilor inscrişi in listele electorale permanente, valabil pentru scrutinul prezidenţial, este de 18.008.480 de cetăţeni, după cum a informat vineri Autoritatea Electorală Permanen ...

Tudor Chirilă: Candidații la președinție în marea lor majoritate sunt o rușine. E mereu loc de mai rău. Și pentru asta trebuie să ieșim la vot
24/11/2024 00:05

Artistul Tudor Chirilă sustine că fiecare votant trebuie să-si spună anumite intrebări cu privire la candidatii de la prezidentiale, iar apoi să pună stampila de vot. „Să intelegem că bazinul de vot ...

„Nu suntem nebuni”. Medvedev, schimbare radicală de retorică: Rusia nu este dispusă să înceapă un război nuclear
24/11/2024 00:01

Dmitri Medvedev, vicepresedintele Consiliului de Securitate al Rusiei, care anterior a amenintat in mod repetat Occidentul cu arme nucleare, si-a schimbat brusc retorica, scrie publicatia independentă The Mosc ...

„Moldova, regiune prioritară pentru investiții în Sănătate”
23/11/2024 19:10

Elita sistemului medical din regiunea Moldovei a fost prezentă la Iasi la sfarsitul acestei săptămani. Palatul Culturii a fost gazda unei intalniri deosebite organizată de ministerul Sănătătii, sub coord ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei