Baletul, o poveste nesfârșită de dragoste și grație
Dimensiune font:
Pentru iubitorii dansului, baletul se dezvăluie ca o poveste nesfârșită de iubire și grație. Este arta sublimă a trăirilor exprimate prin mișcare, o simfonie a inimii transpusă în pași și gesturi, iar dansatorii sunt artiști ai sufletului, călăuziți de sunetele care le cântă în fiecare fibră a ființei.
În fiecare mișcare, ei par să atingă cerul, să se desprindă de gravitație și să danseze printre stele, iar publicul, fascinat, privește cu admirație și emoție, pierdut în universul lor al grației și al armoniei.
Baletul este mai mult decât o simplă demonstrație de tehnică. Este o călătorie în lumea trăirilor profunde, a poveștilor nespuse și a viselor împlinite. Dansatorii, cu fiecare mișcare, reușesc să înfrunte greutatea lumii și să o transforme în frumusețe, într-o poveste ce prinde viață sub lumina reflectoarelor.
Fiecare pas este un mister dezvăluit, o poveste transmisă fără cuvinte, iar cei mai talentați dansatori sunt cei ce pot să îl facă cu o naturalețe desăvârșită, părând că levitează pe aripile propriilor visuri.
În ritmul inimii lor, dansatorii explorează granițele umane ale expresiei și ale frumuseții, transformând pașii într-o conversație intimă cu muzica. Uneori, mișcările sunt atât de rapide încât ochii publicului abia pot urmări dansul, dar inima simte fiecare mișcare, fiecare suspin al sufletului ce dansează pe scenă.
Flexibilitatea este doar vârful icebergului în această artă. Un adevărat balerin este sculptorul propriului său corp, modelându-l prin disciplină și antrenament într-o expresie vie a frumuseții și a armoniei.
Povestea pașilor purtați de poante
A apărut în urmă cu 500 de ani, în inima Renașterii italiene și a deschis p lume în care mișcarea devine poezie și grația se unesc într-o simfonie a sufletului. Cu fiecare mișcare, nobilii italieni și-au deschis inimile către o artă nouă. Când Caterina de Medici s-a căsătorit cu Henric al II-lea şi a devenit regina Franţei, baletul a ajuns şi la curtea franceză. Cu timpul, a devenit atât de popular încât şi faimosul rege Ludovic al XIV-lea – supranumit şi Regele Soare – a dansat în câteva spectacole. El a înfiinţat Academia Regală de Balet.
Maria Camargo, prima balerină
Cu fiecare pas, cu fiecare gest, dansatorii își scriau propriile povești, iar publicul privea cu ochi plini de emoție și admirație cum frumusețea se deschide înaintea lor ca o floare de lotus în lumina dimineții. Era o epocă a eleganței și a rafinamentului, iar baletul era coroana acestei epoci de aur.
Dar adevărata revoluție a baletului a venit odată cu Jean-Georges Noverre, omul care a învățat dansatorii să-și deschidă inimile și să-și exprime sufletele prin mișcare. Pe vremea aceea, femeilor nu le era permis să danseze în spectacole de balet. Rolurile feminine erau interpretate tot de bărbaţi deghizaţi. Printre primele femei care au făcut balet s-a numărat Maria Camargo. La început, dansatorii purtau măşti, costume de brocart şi pantofi cu toc. Ea a considerat însă că hainele purtate de femei îngreunau mişcările, astfel că a scurtat fustele şi a purtat pantofi cu talpa plata pentru a putea executa săriturile. La sfârşitul anilor 1700, lumea dansului a trecut printr-o serie de schimbări datorate în special coregrafului Jean-Georges Noverre. El era de părere că dansul ar trebui să fie mai mult decât nişte mişcări plăcute vederii, şi să spună o poveste. În lumina lunii, sub privirile admirative ale spectatorilor, baletul s-a transformat într-o poveste de dragoste, într-o călătorie spre inima umanității.
Cu fiecare mișcare, cu fiecare pas, baletul a crescut și s-a dezvoltat, transformându-se într-o artă desăvârșită a trăirilor umane. În Rusia, sub cerul înstelat al nopții, baletul a găsit o nouă patrie, o nouă casă în care să se dezvolte și să înflorească.
Noverre i-a învăţat pe dansatori să-şi folosească mimica şi expresiile faciale. Era romantică a baletului a început în 1832, odată cu punerea în scenă a spectacolului „La Sylphide”. Femeile au început să joace roluri importante şi să danseze pe vârfuri în pantofi care poartă numele de poante.
Din Rusia, în Franța
La mijlocul secolului al XIX-lea, baletul era foarte popular în Rusia. O mulţime de coregrafi şi dansatori francezi, inclusiv Marius Petipa, au mers acolo pentru a lucra. El este considerat creatorul baletului clasic. Epoca modernă a baletului a început în 1900, când rusul Serghei Diaghilev s-a mutat la Paris. În 1911 şi-a format propria companie de balet. În secolul XX, baletul a cucerit lumea întreagă. Când Serghei Diaghilev a adus baletul în inima Parisului, lumea a privit cu uimire și admirație cum visul devenea realitate sub lumina reflectoarelor. Astăzi, în fiecare colț al lumii, baletul continuă să trăiască și să respire, să danseze în lumina reflectoarelor ca o flacără vie în noapte întunecată. Este o poveste fără sfârșit, o călătorie în inima umanității, în care fiecare pas, fiecare gest, vorbește mai mult decât o mie de cuvinte.
Baletul este iubire, este frumusețe, este viață în forma ei cea mai pură și mai sublimă. Este o simfonie a sufletului, o călătorie spre inima umanității, în care fiecare mișcare, fiecare gest, ne poartă către stele, către visurile noastre cele mai îndrăznețe și mai frumoase.
Teona SOARE
Baletul nu este doar o artă, ci o călătorie în tărâmul visurilor și al frumuseții pure. Este un limbaj al inimii, în care fiecare mișcare, fiecare gest, vorbește mai mult decât o mie de cuvinte. Este o iubire eternă, dansată pe aripi de înger, în lumina eternă a scenei.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau