Aproape jumătate dintre români își cheltuie majoriatea banilor pe mâncare și pastile
Dimensiune font:
Aproape 40% dintre români alocă peste 11% din bugetul lunar pe produse și servicii medicale, potrivit unui studiu recent.
Initiative, Medic One și Path, unit-ul din cadrul Lowe Group, specializat în analiza și interpretarea datelor, alături de iSense Solutions, au realizat un nou studiu marca BOLD, un concept lansat de grupul de comunicare în 2018, în care au analizat cum își regândesc românii sănătatea, în fața unei crize economice.
Studiul dezvăluie informații despre modul în care românii resimt influența pe care contextul economic actual și schimbările care intervin o au asupra gestionării stării lor de sănătate.
Conform cercetării, jumătate dintre români au observat în ultimul an o deteriorare a situației financiare proprii, iar 4 din 10 estimează înrăutățirea acesteia în următoarele șase luni.
Două trenuri cu ajutoare, care constau în materiale de cazarmament din stocurile „Romanian ShelterCapacity (RO-Shelt)” ale RescEU, au plecat din Bucureşti către Turcia.
„Ajută Turcia!” Unde se pot înscrie medicii și asistenții medicali care vor să devină voluntari
Ministerul Sănătății din România a creat o pagină pe site-ul ms.ro dedicată sprijinului pentru Turcia.
„38% dintre respondenți alocă peste 11% din bugetul lunar pe produse și servicii medicale, iar comportamentul este mai pronunțat în rândul celor care suferă de o afecțiune cronică (47%) și aparținătorilor (54%)”, se arată într-un comunicat.
Peste 70% dintre respondenți se declară afectați în mare și foarte mare măsură de creșterile de prețuri la medicamente și investigații sau consulturi medicale – cu precădere femeile și persoanele care au în grijă pacienți cronici.
De asemenea, 4% dintre respondenți prioritizează cheltuielile cu medicamentele, iar 2% pe cele cu serviciile medicale la nivelul unei luni obișnuite.
„În ultimele 6 luni, 45% au primit rețete prea scumpe pentru bugetul lor, iar 47% dintre aceștia au recurs la un efort financiar pentru a urma rețeta întocmai. 17% dintre cronici și 11% dintre aparținători au renunțat sau amânat achiziția”, se mai arată în comunicat.
Studiul a fost realizat în luna decembrie 2022 la nivel național, pe un eșantion reprezentativ de 1.006 respondenți din mediul urban, utilizatori de internet (48% bărbați și 52% femei), cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani din panelul iSense Solutions.
„Respondenții din acest studiu indică faptul că, în această perioadă, preferă și alte tipuri de sprijin din partea brandurilor, poate chiar mai valoroase pe termen lung. Românii au nevoie de educație și informare pe teme de sănătate, cu informații verificate, din surse sigure și de încredere - aici pot interveni, foarte relevant, companiile”, a spus Oana Cociașu, managing partner, Medic One.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau