LISTA măsurilor generale valabile pe teritoriul României pentru prevenirea răspândirii noului tip de coronavirus

00000 ULTIMA-ORA

Dimensiune font:

| 17-03-2020 22:30

 Începând de astăzi, 17 martie, a fost suspendată activitatea de examinare pentru permise de conducere, pentru o perioadă de 30 de zile, cu posibilitatea de prelungire a acestei decizii. De asemenea, sunt reduse la maxim activitățile de relații cu publicul ale instituțiilor din subordinea MAI.

 

 

De asemenea, prin ordonanță militară, au fost luate următoarele decizii: 

-      Se suspendă activitatea de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, organizată de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spațiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locației.

-      Este permisă organizarea de către unitățile economice de profil a activităților de comercializare a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu presupun rămânerea clienților în spațiile destinate acestui scop, precum cele de tip „drive-in”, „room-service” sau livrare la client.

-      Se suspendă toate activitățile culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear și de îngrijire personală, realizate în spații închise.

-      Se interzice organizarea și desfășurarea oricărui eveniment care presupune participarea a peste 100 de persoane, în spații deschise.

-      Organizatorii evenimentelor organizate și desfășurate în spații deschise, ce presupun participarea a maximum 100 de persoane, sunt obligați să dispună măsuri care să asigure distanța de minimum 1 metru între participanți.

-      Conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 3,5t au obligația ca, în punctul de trecere a frontierei, să aibă asupra lor și să poarte mijloace individuale de protecție, precum dezinfectant, mănuși, mască pentru față și să prezinte documente care atestă traseul de deplasare până la destinație.

-      Conducătorii de autovehicule menționați anterior, care sosesc din „zone roșii” sau „zone galbene” ori au tranzitat aceste zone, nu se supun măsurilor de carantină sau izolare, dacă la prezentarea în punctul de trecere a frontierei nu manifestă simptomatologie asociată infecției cu coronavirusul SARS-CoV-2.

-      Ansamblele și subansamblele echipamentelor medicale fabricate în România pentru beneficiari din afara teritoriului național nu fac obiectul restricțiilor la export.

-      Se suspendă toate zborurile efectuate de operatori economici aerieni spre Spania și din Spania către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile. Măsura intră în vigoare începând cu data de 18.03.2020, ora 18.00, ora României.

-      Se prelungește măsura suspendării zborurilor efectuate de operatori economici aerieni spre Italia și din Italia către România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 23 martie 2020.

-      Aceste măsuri nu se aplică zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă și corespondență, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență, precum și aterizărilor tehnice necomerciale.

 

MĂSURI DE ORDINE PUBLICĂ

În aplicarea măsurilor stabilite prin decretul prezidențial, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, au fost adoptate următoarele decizii, ținând cont de două obiecte majore:

Ducerea la îndeplinire sarcinile suplimentare ce revin unităților MAI pe linia prevenirii răspândirii coronavirusului;

Asigurarea unui climat optim de ordine și siguranță publică și un răspuns ferm la orice formă de criminalitate, în special a celei care dorește să profite de această stare de urgență.

 

Astfel:

-      Structurile de poliție locale sunt coordonate operațional de Inspectoratele Județene de Poliție, iar în Capitală de Direcția Generală de Poliție a Municipiului București. Efectivele de poliție locală sprijină poliția națională în măsurile de ordine publică.

-      La nivel național sunt constituite echipe mixte de cercetare și documentare și sunt accentuate verificările privind modul în care sunt respectate condițiile de izolare, corectitudinea informațiilor furnizate de cetățenii care intră în România și orice alte aspecte ce țin de asigurarea ordinii publice și eficiența măsurilor de combatere a răspândirii noului tip de coronavirus.

-      Parchetul General și Ministerul Afacerilor Interne au organizat în comun activitatea administrativă și programul de intervenție al unităților de parchet și de poliție judiciară, pentru a fi în măsură să fie asigurat un răspuns operativ și ferm în fața oricărei forme de criminalitate.

-      Potrivit codului penal, săvârșirea unei infracțiuni profitând de situația prilejuită de starea de urgență reprezintă o circumstanță agravantă. În acest caz, se poate aplica o pedeapsă până la maximul special, iar în unele cazuri chiar se poate adăuga un spor de până la 2 ani închisoare.

-      A fost întărită prezența în stradă a structurilor de ordine publică, la nivel național, și aici mă refer la poliție, jandarmerie și poliție de frontieră.

-      Dispozitivul de polițiști de frontieră este suplimentat și sunt înăsprite măsurile de verificare la frontieră, atât în punctele de trecere a frontierei, cât și pe fâșia de frontieră.

-      Serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor și analiză a bazelor de date sunt subordonate operațional Inspectoratelor Județene de Poliție, respectiv Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, pentru creșterea capacității de verificare și scurtarea timpului de răspuns în cazul anchetelor epidemiologice.

-      Au fost suspendate exercițiile, simulările, aplicațiile și orice alte activități care pot interfera cu măsurile luate pentru combaterea răspândirii infecției cu noul coronavirus, cu excepția celor cu caracter militar desfășurate în poligoanele de instrucție.

-      Au fost stabilite și aplicate planuri de măsuri pentru asigurarea permanenței la unitățile operative și creșterea capacității operaționale a acestora.

-      Toate aceste decizii sunt aplicate de structurile Ministerului Afacerilor Interne în strânsă colaborare cu instituțiile partenere din Sistemul Național de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională.

-      Începând de ieri, odată cu declararea stării de urgență, la nivel național au acționat peste 28.000 de angajați ai Ministerului Afacerilor Interne – polițiști, pompieri, jandarmi, polițiști de frontieră, personal al Inspectoratului General de Aviație și al serviciilor publice comunitare.

-      Dintre aceștia, peste 10.000 de polițiști și peste 7.000 de jandarmi au desfășurat misiuni ordonate și au asigurat răspunsul la sesizările primite, iar peste 5.000 de pompieri au fost angrenați în misiunile curente privind situațiile de urgență.

 

De asemenea, au fost demarate acțiuni în vederea identificării operatorilor  economici sau a altor persoane care desfășoară activități ilicite în legătură cu vânzarea produselor de protecție împotriva infectării cu CoVid-19.

 

 

 

 

 

 

MĂSURI DE ORDIN MEDICAL

 

-      Începând de mâine, 18 martie, rezidenții la specialitățile medicină de urgență, anestezie terapie intensivă, boli infecțioase, vor întrerupe stagiile de practică în toate celelalte secții în care sunt distribuiți și se vor prezenta până la ora 12.00 la centrele de îndrumare pentru includerea în turele și gărzile din secțiile a căror specialitate o urmează.

-      Rezidenții în specialitățile medicină de internă și medicină de familie întrerup de asemenea stagiile de pregătire și se vor prezenta la Direcțiile de Sănătate Publică în vederea repartizării la Serviciile Județene de Ambulanță, unitățile de primiri urgențe, camerele de gardă sau secțiile de spital, în funcție de necesități.

-      Rezidenții din alte specialități medicale decât cele enumerate până acum vor fi luați în evidență pentru a fi repartizați în funcție de necesități.

-      Rezidenții aflați în alte centre decât cele de îndrumare se vor prezenta la responsabilii de rezidențiat în vederea luării în evidență și repartizării în funcție de necesități.

-      În localitățile unde sunt mai multe spitale, rezidenții vor fi repartizați în funcție de nevoile fiecărei unități spitalicești, în colaborare cu Direcțiile de Sănătate Publică.

-      Programul de pregătire pentru obținerea atestatului în medicină de urgență prespitalicească va fi suspendat și cursanții se vor întoarce de urgență la unitățile de unde provin.

-      La nivelul fiecărui centru universitar, din cadrul facultăților de medicină, vor fi recrutați studenți, începând cu cei din anul patru, pe bază de voluntariat, pentru a sprijini activitățile din camerele de gardă. Studenții recrutați desfășoară activități de sprijin doar în situația depășirii capacității curente a unităților medicale.

-      Recrutări similare se vor face în fiecare județ unde există școli postliceale sanitare, începând cu cei din anul 2. De asemenea, elevi recrutați vor desfășura activități de sprijin doar în cazul depășirii capacității curente a unităților medicale.

-      Comitetele județene și locale de urgență se vor asigura de cazarea și hrănirea studenților și elevilor recrutați.

 

De asemenea, tot prin ordin al comandantului acțiunii a fost stabilit faptul că Institutul Național de Sănătate Publică este desemnat autoritate responsabilă pentru monitorizarea testării și raportarea integrată a situațiilor generate de noul tip de coronavirus.

Tot prin ordin al comandantului acțiunii a fost operaționalizat Centrul Național de Coordonare și Conducere a Intervenției.

 

Totodată, au fost instalate 162 de corturi speciale, destinate triajului medical, dar și pentru fluidizarea traficului la punctele de trecere a frontierei.

În același timp, Ministerul Apărării Naționale va construi și operaționaliza un nou corp ce va avea servi ca spital militar de tip ROL II în incinta spitalului Ana Aslan.

 

Grupul de Comunicare Strategică

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Medicul Onofrei avertizează: Cum să iei antibioticele corect pentru un organism sănătos
14/01/2025 08:47

Chirurgul Alexandru Onofrei afirmă că tratamentele cu antibiotice afectează microbiomul, iar, in condiţiile in care in organism există ”un echilibru foarte sensibil intre bacterii, virusuri şi fungi”, ...

Alexandru Onofrei explică importanța vitaminei D: Câte unități pe zi sunt necesare pentru un organism sănătos
14/01/2025 08:45

Alexandru Onofrei, medic chirurg, a vorbit despre importanţa vitaminei D, despre care spune că in ultima vreme este considerată ”mai mult decat o vitamină”. El a recomandat ca fiecare persoană să ia c ...

Medic român întors din străinătate: 'Deși pare greu de crezut de către opinia publică, nu salarizarea este principalul motiv pentru care pleacă medicii'
14/01/2025 08:35

Un medic rezident la sectia ATI din Spitalul Judetean de Urgentă Cluj-Napoca, Paul Oargă, revenit in tară după ce a lucrat in Irlanda pe un salariu dublu fată de cel din Romania, a declarat că nu banii su ...

Descoperire revoluționară. Tratamentul care oprește progresia mielomului multiplu și redă speranța pacienților
13/01/2025 14:50

Un nou studiu a adus sperantă pentru pacientii care se confruntă cu mielom multiplu, un tip devastator de cancer al sangelui. Cercetătorii de la Centrul Medical Tel Aviv Sourasky (SMC) din Israel au anuntat ...

Fenomenul divorțului de somn pune stăpânire pe toată Europa. Tot mai multe cupluri aleg să-și petreacă nopțile separat de partenerii de viață
13/01/2025 10:35

Tot mai multe cupluri din Europa au de-a face cu fenomenul divortului de somn. Acest lucru implică petrecerea noptilor a partenerilor in camere diferite, alegand să nu mai doarmă impreună, la bază stand ca ...

 Resetare digitală.  Tehnologia sub control
12/01/2025 10:45

Sub motto-ul „Viată mai intensă, mai putine dispozitive digitale!”, Institutul National de Sănătate Publică (INSP)  a dat startul unei campanii nationale remarcabile intitulată „Dep ...

Bolile cardiovasculare fac ravagii printre români
12/01/2025 10:04

Decesele cauzate de bolile cardiovasculare răman alarmant de ridicate ca număr si se estimează că, la nivel global, in 2030 vor atinge cifra de 23 milioane, desi ratele generale ale mortalitătii s-au redus ...

De câte ori e normal să te trezești noaptea pentru a merge la baie, în funcție de vârstă
11/01/2025 21:54

 Nicturia se referă la nevoia de a urina in timpul noptii.    Este un fenomen care poate avea origini variate, desi, in multe cazuri, este perfect normal. „Anumite probleme, cum ar fi ...

Alexandru Rafila, despre virusul HMPV: Nu este vorba despre niciun fel de noutate. Este răspunzător pentru o bună parte din virozele respiratorii
09/01/2025 13:01

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat joi că virusul metapneumovirus uman (HMPV) nu reprezintă o noutate, intrucat a fost identificat pentru prima oară in 2001, iar in Romania, in fiecare an ...

Tupeu monstruos: Medicii de la Spitalul Județean Buzău nu mai fac gărzi, de ciudă că au fost criticați de pacienți
08/01/2025 16:36

Stat in stat! Medicii din Romania refuză să mai trateze pacienti si nimeni nu ii poate trage la răspundere in mod legal. Medicii de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Buzău nu mai asigură, de la inceputul ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei