Ce sunt NFT-urile și cum pot ajuta artiștii?
Dimensiune font:
Ultimul trend în lumea crypto e cumpărarea şi vânzarea de NFT-uri – câteodată pentru milioane de dolari. Non-fungible token (NFT) a prins avânt în 2020, atrăgând atenţia din partea mediei mainstream şi a interesului extins mai departe de entuziaştii tehnologiei blockchain spre investitori şi consumatori. Acronimul NFT înseamnă non-fungible token. NFT-urile oferă creatorilor de conţinut un nou nivel de control asupra muncii acestora, în special în lumea artei digitale şi a colecţiilor. Fiind active care poartă valoare, NFT-urile pot fi, de asemenea, folosinte în spaţiul finanţelor descentralizate (DeFi), punând împreună două aspecte ale ecosistemului blockchain care explodează în popularitate.
NFT este un tip de token de cryptomonedă care rulează pe contracte smart pe un blockchain. Conceptul este originar din 2015, iar primul proiect NFT a fost lansat în standardul ERC 20 în 2017, mai multe standarde apărând în decursul următorilor doi ani.
NFT-urile diferă de cryptomonede care au rol de monede digitale. NFT-urile sunt tokenuri care reprezintă un activ digital sau fizic – spre exemplu, o piesă de artă, muzică, sau chiar o proprietate – şi conţine informaţii adiţionale pe care o monedă nu le-ar purta. NFT-urile pot fi folosite pentru a autentifica piese de artă şi alte piese de colecţie.
Ce înseamnă NFT?
Un token este o unitate monetară. Un non-fungible token este ceea ce nu poate fi schimbat pentru altceva. Spre exemplu, o bancnotă este fungibilă, în sensul că aceasta poate fi schimbată pentru alte bancnote care au aceaşi valoare, totuşi un bilet de avion este non-fungibil deoarece poartă informaţii unice şi nu poate fi folosit în locul biletului altui pasager. În acelaşi fel, un NFT este un token unic care poate fi folosit pentru a distribui şi verifica proprietatea prin blockchain.
NFT-urile sunt folosite drept metodă de a vinde online obiecte exclusive şi au potenţialul de a fi folosite pentru a verifica orice ar avea valoare în dovedirea proprietăţii, inclusiv:
Chiar şi mesajele de pe Twitter pot fi vândute ca NFT-uri. Spre exemplu, co-fondatorul Twitter, Jack Dorsey, a scos la licitaţie primul său tweet în Martie 2021 pentru milioane de dolari, transformând câştigurile în Bitcoin şi donându-le spre caritate.
Compania de îmbrăcăminte sport, Nike, a patentat un proiect NFT în Decembrie 2019, un sistem denumit CryptoKicks pe care l-ar folosi pentru a emite NFT-uri pentru încălţăminte. Tokenurile CryptoKicks ar fi folosite pentru a lega încălţările fizice cu versiuni digitale cu o gamă de aplicaţii, inclusiv verificarea autenticităţii acestora, tranzacţionarea lor în magazinele digitale, şi folosirea lor în jocuri video şi în alte medii virtuale, şi notificarea clienţilor când design-urile virtuale pentru încălţări sunt fabricate. Pantofii digitali îşi pot schimba aparenţa şi valoarea pe baza schimbărilor pantofilor fizici, precum vârsta şi utilizarea, care ar afecta valoarea acestora.
Clara DIMA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau