Cum devii dependent de viața din metavers
Dimensiune font:
Utilizatorii au descris „Second Life”, o lume virtuală lansată în 2003, ca fiind mai atractivă decât viața reală. Ce vor crede ei despre metaversul ale cărui posibilități sunt mult mai mari?
Andreas Kaplan, rector la Facultatea de Business ESCP din Berlin, explică într-un editorial publicat de The Conversation France:
„Când în urmă cu mai bine de 10 ani, în 2010, am identificat împreună cu Michael Haenlein, profesor de marketing la Facultatea de Business ESCP, lumile virtuale ca fiind rețelele sociale, raționamentul nostru a fost adesea pus la îndoială.
Însă pentru noi legătura a fost mai mult decât evidentă, deoarece, la acea vreme, am făcut numeroase cercetări asupra acestor lumi virtuale, în special asupra Second Life. Recent, logica noastră s-a confirmat când Facebook, gigantul rețelelor de socializare, și-a anunțat intrarea în lumea metaversurilor, adică a lumilor virtuale.
Precedentul Second Life
Cercetările noastre asupra Second Life, o lume socială virtuală tridimensională lansată în 2003, a arătat că mulți dintre utilizatorii săi, reprezentați sub forma unor avataruri personalizate sau, cu alte cuvinte, reprezentări grafice ale caracterului sau personalității unui utilizator, au privit această lume virtuală nu doar un simplu joc, ci ca o extensie a vieții lor reale.
În Second Life, utilizatorii interacționează cu alte persoane în timp real, se întâlnesc și vorbesc între ei, devin prieteni și își construiesc relații, chiar vând și cumpără bunuri virtuale folosind moneda virtuală a Second Life, dolarul Linden, care poate fi obținut fie prin schimbarea de dolari americani sau muncind și câștigând un salariu (virtual).
O posibilitate de a câștiga o a doua viață este să creați produse virtuale vânzându-le în propriul magazin (tot virtual). Dar și speculațiile imobiliare par oportune.
Astfel, Anshe Chung (Ailin Graef în viața reală), ar fi câștigat un milion de dolari (reali) prin achiziționarea de terenuri virtuale mari pe care le-a vândut în loturi mai mici pentru mai mulți bani.
Câștigul de bani reali este posibil deoarece dolarii Linden pot fi schimbati înapoi în dolari americani, permițând câștigarea de bani reali, ceea ce a creat chiar și atunci serioase bătăi de cap pentru avocați, profesioniștii din domeniul fiscal și autoritățile fiscale.
O lume virtuală mai atractivă decât realitatea
Utilizatorii au descris Second Life ca fiind mai atractiv decât realitatea, decât viața lor reală, prima lor viață. Utilizatorul mediu din eșantionul nostru a spus că a folosit Second Life timp de aproximativ 4 ore pe zi, valoarea mediană fiind de 2,8 ore. Cu toate acestea, unii dintre ei au petrecut mai mult de 16 ore pe zi în acest mediu virtual, folosind viața reală doar pentru a dormi.
N-am bazat pentru această cercetare pe o serie de 29 de interviuri calitative aprofundate pe care le-am realizat cu rezidenți Second Life din întreaga lume și cu o vârstă medie de 35 de ani.
Pe baza cercetărilor noastre, am identificat patru motivații principale pentru utilizarea Second Life: căutarea distragerii atenției, dorința de a forma relații personale, nevoia de a învăța și dorința și posibilitatea menționată mai sus de a câștiga bani.
În timp ce „hype”-ul din jurul Second Life s-a stins rapid, metaversul Facebook ar putea fi de fapt începutul unei alte povești mai mari. Alegerea numelui de metavers de către Facebook, o combinație a „meta”, care înseamnă „dincolo”, și univers nu este neînsemnată.
Scriitorul american de science fiction Neal Stephenson a folosit exact acest termen pentru a descrie lumea sa virtuală imaginară în Snow Crash, best seller-ul său din 1992.
În acest roman, plasat la începutul secolului al XXI-lea, Stephenson spune povestea curierului Hiro care locuiește fizic în Los Angeles dar își petrece aproape cea mai mare parte a zilelor în metavers, unde avatarurile participă la concerte, merg la muncă sau consumă droguri virtuale precum Snow Crash.
Metaversul devine atât de popular încât unii oameni chiar decid să rămână conectați la el în permanență, petrecându-și viața reală în unități de depozitare, înconjurați doar de echipamentele tehnice necesare pătrunderii în lumea virtuală.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau