Mobilitatea în scop educaţional: Cetăţenii europeni au adoptat recomandări adresate Comisiei Europene
Dimensiune font:
Bruxelles - Trimisul special al AGERPRES, Tudor Martalogu, transmite: Cetăţenii europeni participanţi la a treia şi ultima sesiune a grupului de dezbatere privind mobilitatea în scop educaţional (learning mobility), desfăşurată sâmbătă şi duminică, au adoptat o serie de recomandări adresate Comisiei Europene, care va prezenta o propunere privind modalităţile de creştere a mobilităţii în scop educaţional în Europa.
Comisia Europeană a decis să prezinte în 2023 o nouă propunere pentru promovarea mobilităţii în scop educaţional pentru toţi cetăţenii din Spaţiul European al Educaţiei, indiferent de originea sau situaţia lor personală. Executivul comunitar le-a solicitat cetăţenilor ajutor pentru ca mobilitatea în scop educaţional în Europa să fie mai bine cunoscută şi mai accesibilă pentru toţi cursanţii. Grupul de dezbatere al cetăţenilor face parte dintr-o strategie de consultare mai amplă ce vizează strângerea de opinii şi propuneri din partea tuturor părţilor interesate în cadrul consultării publice aflate în curs de desfăşurare până la 3 mai.
Cei 150 de cetăţeni europeni selectaţi aleatoriu şi proveniţi din toate ţările membre ale Uniunii Europene, dintre care cel puţin o treime au vârste până în 25 de ani, au supus la vot duminică proiectele de recomandări formulate de cele 12 de grupuri. Pentru fiecare recomandare, ei au putut alege un calificativ dintre următoarele: opoziţie fermă, opoziţie, mai degrabă opoziţie, mai degrabă susţinere, susţinere şi susţinere fermă.
Una dintre recomandările pentru Comisia Europeană propune dezvoltarea unui program UE pentru a promova modelele hibride de mobilitate în scop educaţional pentru angajaţi.
O altă recomandare îi sugerează Comisiei Europene să investească substanţial în folosirea inteligenţei artificiale în cadrul mobilităţii în scop educaţional pentru a completa învăţarea limbilor străine.
De asemenea, cetăţenii europeni au recomandat executivului UE o creştere a bugetului pentru a permite accesul tuturor persoanelor la mobilitatea în scop educaţional. Obiectivul este ca sistemul creat cu această finanţare să fie mai echitabil şi mai incluziv pentru toţi cetăţenii UE, astfel încât să fie depăşite eventualele obstacole financiare.
O recomandare se referă la crearea unui program de ambasadori în fiecare ţară UE, care să promoveze mobilitatea în străinătate pentru toate tipurile de grupuri-ţintă şi în toate tipurile de organizaţii (şcoli, universităţi, companii, asociaţii etc.). Bugetul în acest scop ar urma să fie inclus în bugetele Agenţiilor Naţionale Erasmus.
Pe de altă parte, cetăţenii europeni reuniţi la Bruxelles în grupul de dezbatere au propus acordarea de stimulente pentru acces mai ieftin la transport ecologic. Aceste opţiuni ar oferi participanţilor posibilitatea de a avea un stil de viaţă mai ieftin şi eco-friendly în ţara-gazdă.
În elaborarea recomandărilor, cetăţenii europeni din grupul de dezbatere au ţinut cont de mai multe criterii:
- includerea mai multor grupuri de cursanţi şi formatori şi, în special, persoane cu mai puţine oportunităţi (ca urmare a handicapurilor, a problemelor de sănătate, a barierelor economice, sociale, geografice şi de altă natură) şi grupuri mai puţin mobile (cum ar fi elevii şi profesorii, ucenicii şi stagiarii, cursanţii adulţi);
- nevoia de a menţine mobilitatea cât mai ecologică posibil în ceea ce priveşte alegerea mijloacelor de deplasare şi promovarea unor practici durabile, pentru a contribui la combaterea schimbărilor climatice;
- oportunităţile şi provocările pe care le-ar putea oferi digitalizarea (precum o mai bună utilizare a platformelor digitale pentru învăţare, combinarea formelor de învăţare în clasă şi online);
- potenţialul mobilităţii în scop educaţional pentru dialogul intercultural, cetăţenia activă şi promovarea valorilor comune.
În cursul primei sesiuni, desfăşurată la Bruxelles în 3-5 martie acest an, cetăţenii au identificat 36 de provocări şi obstacole în calea mobilităţii incluzive în scopul învăţării în Europa, ce merită atenţia Comisiei Europene.
În a doua sesiune, desfăşurată în format online în 24-26 martie, pe baza viziunii comune a grupurilor-ţintă şi a tendinţelor emergente identificate în prima şedinţă, participanţii au dezbătut mai detaliat principalele obstacole şi provocări cu care se confruntă diferite grupuri de cetăţeni europeni în ceea ce priveşte mobilitatea în scop educaţional. Obiectivul a fost ca cetăţenii să formuleze soluţii pentru a depăşi provocările şi barierele identificate în cadrul primei sesiuni. În acest scop, funcţionarii Comisiei Europene şi diverşii vorbitori externi le-au oferit informaţii cetăţenilor cu privire la aceste obstacole şi au prezentat posibile soluţii pentru a le aborda, acordând o atenţie deosebită dilemelor şi compromisurilor asociate.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau