Cea mai veche fabrică din țară, înființată în 1771, a intrat oficial în faliment

Dimensiune font:

| 02-04-2025 19:53

 Cea mai veche fabrică din țară, înființată în 1771, a intrat oficial în faliment. Cine va prelua operațiunile constructorului de utilaje grele

 Uzina Constructoare de Mașini (UCM) Reșița a intrat oficial în faliment, începând de pe 2 aprilie, potrivit unei decizii a Tribunalului București. Compania, care produce hidroagregate şi echipamente hidromecanice, s-a aflat în stare de insolvență timp de 13 ani și a fost preluată de Hidroelectrica din 2024, la o valoare de piață de 59,9 milioane lei.

 

Hidroelectrica a adăugat 119,65 milioane lei la capitalul social al companiei, sumă necesară tranzacției totale de preluare, ridicată peste valoarea de piață la 67,879 milioane lei, și susținerii capitalului de lucru al noii companii până la fuziunea cu Hidroserv, cu 51,771 milioane lei .

 

Cine sunt cei trei administratori ai UCM Reșița, care au transferat activele în portofoliul Hidroelectrica

 

Hidroelectrica a înființat anul trecut Uzina de Construcții Mașini Hidroenergetice SRL (UCMH), o subsidiară a companiei de stat menită să preia principalele active și operațiuni ale UCM Reșița. Noua companie este condusă de administratorul special din cadrul procedurii de insolvență a UCM Reșia, Aurel Bâra, unul dintre directorii economici ai Hidroelectrica, Manuela Feder, și Sebastian Fârtat, fost șef al cabinetului CEO-ului Hidroelectrica.

Potrivit sursei citate, Bâra este în același timp și director executiv, și administrator al companiei Reșița Reductoare și Regenerabile SA, controlată de elvețienii de la ICESA. Manuela Feder este de aproape 13 ani director economic al Sucursalei Hidrocentrale Hațeg din cadrul Hidroelectrica, iar Sebastian Fârtat, fost șef al cabinetului CEO-ului Hidroelectrica în perioada mandatului fostului ocupant al postului, Bogdan Badea, este în prezent director de investiții al companiei de stat. Fârtat, care este membru PNL, a fost anterior subprefect (2019-2020) și prefect (2020-2022) al județului Vâlcea, precum și consilier parlamentar la Camera Deputaților, amintește Profit.ro. 

 

Ce a rămas din UCM Reșița, la momentul declarării falimentului

 

La 31 decembrie 2024, UCM Reşiţa SA avea un efectiv de 38 de angajaţi, anul trecut compania înregistrând o cifră de afaceri de 5,55 milioane lei, în scădere de la 38 de milioane lei în 2023, la un profit de 20,34 milioane lei (comparativ cu o pierdere de 12,4 milioane în anul 2023).

UCM Reșița include în activele sale o suprafaţă totală de 28 de hectare amplasată pe cele două platforme industriale (ABC şi Câlnicel) precum şi în alte zone din municipiul Reşiţa şi din oraşul Anina, pe lângă numeroase alte active din afara sferei de producţie actuale, atât în Reşiţa (Casa de cultură, Grădiniţa cu Program Prelungit „Semenic”, denumită anterior Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 7, o garsonieră pe str. Ion Corvin, 239 de apartamente în foste cămine de nefamilişti etc.), cât şi în Anina (Fabrica de Şuruburi), potrivit Economedia.

Pe 11 martie 2024 a fost semnat contractul de vânzare a afacerii UCMR către UCMH, societate nou înfiinţată, ce are ca asociat unic compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din ţară, iar în mai anul trecut Hidroelectrica anunţa că bugetul estimat a fi alocat pentru Uzina Constructoare de Maşini Hidroenergetice, în perioada 2024-2028, va fi de aproximativ 1 miliard de lei.

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:12

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Străinii se bat pe planta-minune din Moldova și plătesc bani grei pentru a o importa. „Cămila-agriculturii” se vinde în cantități masive în țări din toată lumea
13/04/2025 12:49

În ultimii ani, Republica Moldova a inregistrat exporturi tot mai mari de sorg, o cereală integrală specifică Africii. Datorită faptului că este rezistentă la secetă si poate fi folosită ca inlocu ...

Regula de 10 secunde care va fi implementată în toate băncile din România. UE a dat ordinul
13/04/2025 12:37

Uniunea Europeană a adoptat o reglementare majoră care va schimba modul in care se efectuează transferurile bancare in cadrul statelor membre. Conform noii reguli, toate transferurile bancare in euro vor tre ...

Veste de coșmar pentru pensionari. Cu cât scad pensiile
13/04/2025 11:26

Pensii mai mici cu 1000 de lei. În următorii ani, fiecare pensionar va pierde in jur de 1.000 de lei din pensia sa, potrivit calculelor specialistilor. Numărul de pensionari, in crestere Dacă, la inc ...

Investițiile străine în România au depășit în primele două luni ale anului peste un miliard de euro
12/04/2025 22:58

 Investitiile străine in Romania au depăsit in primele două luni ale anului peste un miliard de euro, in scădere insă cu 38% fată de aceeasi perioadă a anului trecut. Potrivit Băncii Nationale, co ...

Șeful Casei de Pensii anunță recalcularea pensiilor: Urmează majorări de aproximativ 1.000 de lei, până de Paște
12/04/2025 22:55

Vesti bune pentru aproximativ 130.000 de pensionari cu venituri minime. Urmează o a treia recalculare a pensiilor. Mai exact, angajatii sistemului national de pensii lucrează acum la recalcularea dosarelor de ...

Pensii 2025. Cum îți poți crește stagiul de cotizare
12/04/2025 14:42

Modificările aduse in legea pensiilor ii vizează pe cei au absolvit studii de masterat sau alte programe universitare. Perioadele de studiu pot fi incluse in stagiul de cotizare pentru pensie. Această reglem ...

Burduja: Energia nucleară contribuie direct la protejarea sănătății românilor
11/04/2025 18:38

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a anuntat vineri că Romania participă la un proiect european major dedicat dezvoltării energiei nucleare, pentru care a fost aprobată săptămana aceasta scrisoarea de ...

Lotul 2 al autostrăzii dintre Pașcani și Suceava va fi construit de firma românească Spedition UMB
11/04/2025 18:27

Lotul 2 al autostrăzii Pascani – Suceava va fi realizat de Spedition UMB, a anuntat vineri Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, intr-o postare publică. Tronsonul are o lungime de 29 de kilometr ...

Imobiliare: De ce să cumperi un apartament într-un bloc comunist și nu într-un ansamblu rezidențial?
11/04/2025 15:15

 Există o mare dilemă pe piata imobiliară. Ce să alegi: să cumperi un apartament intr-un bloc vechi sau să cumperi un apartament in noile ansambluri rezidentiale? O mică paranteză.  În ...

Prăbușire pe piața imobiliară din România. Zonele care au înregistrat scăderi dramatice, potrivit unei noi analize
11/04/2025 15:03

În Bucureşti au fost tranzacţionate peste 11.200 de case şi apartamente in primele trei luni din acest an, in scădere cu 5,4% comparativ cu primul trimestru din 2024, in timp ce in Ilfov s-au vandut 1 ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei