Părinții pun bani deoparte pentru începutul anului școlar

2rechizite

Dimensiune font:

| 14-08-2024 18:16

Începerea noului an școlar se apropie cu pași repezi, iar fiecare zi care trece reprezintă o presiune în plus pentru părinții care trebuie să îi echipeze pe elevi pentru acest moment important. Făcând o scurtă incursiune în librăriile și supermarketurile din Iași, putem observa că prețurile rechizitelor variază foarte mult, în funcție de anumite criterii.

Calitatea și complexitatea produselor reprezintă factori care influențează foarte mult tarifele pe care le regăsim pe rafturile din magazine. Astfel, indiferent de produsele pe care le aleg, părinții vor fi nevoți să achite o sumă importantă de bani pentru a-i echipa pe cei mici pentru un nou an școlar.

Cât costă un ghiozdan în librăriile și supermarketurile din Iași?

Primul lucru la care părinții se gândesc atunci când începe un nou an școlar este, fără îndoială, ghiozdanul. Când vorbim despre acest produs, există prețuri pentru toate buzunarele, iar acestea diferă în funcție de calitate dar și de modelul ghiozdanului. Un ghiozdan simplu, fără prea multe compartimente, care asigură strictul necesar, poate fi achiziționat cu sume cuprinse între 50 și 100 de lei.

Lucrurile se schimbă atunci când vorbim despre ghiozdane pe care sunt inscripționate anumite branduri cunoscute sau personaje celebre din filme pentru copii și adolescenți sau desene animate. Astfel, un ghiozdan cu mai multe compartimente, frumos colorat, din materiale mai calitative, poate fi achiziționat contra unor sume cuprinse între 180 și chiar 600 de lei.

De menționat este că ghiozdanele mai scumpe, precum cele care se vând cu sume de aproximativ 600 de lei, vin echipate și cu alte materiale necesare unui elev, precum penar, creioane colorate, stilou sau trusă de geometrie.

Ce prețuri au rechizitele în librăriile din capitala Moldovei?

Și în cazul caietelor, atât de necesare pentru toți elevii, prețurile variază destul de mult. Astfel, cele mici, format A5, care sunt utilizate mai ales de elevii din clasele primare, au prețuri între 3 și 9 lei, în funcție de calitatea hârtiei și de numărul de pagini. Totodată, coperta caietului, care poate fi frumos colorată sau cu imaginea unor personaje celebre, poate influența destul de mult prețul final al produsului.

Caietele mari, în format A4, care sunt folosite mai ales de elevii de gimnaziu și de cei de la liceu, au prețuri cuprinse între 9 și 17 lei. Și aici sunt luate în calcul criteriile mai sus menționate, din cauza cărora prețurile pot varia destul de mult.

Cât costă un stilou în 2024? Și la acest capitol, putem găsi prețuri pentru toate buzunarele. Astfel, un stilou bun costă aproximativ 50 de lei, dar pot fi găsite și instrumente de scris mai ieftine, cu prețuri cuprinse între 15 și 30 de lei. Materialele folosite, designul sau calitatea peniței reprezintă criterii care fac ca prețul să varieze destul de mult de la un produs la altul. Pixurile, care de multe ori înlocuiesc clasicele stilouri, au prețuri mai accesibile, cuprinse între 2 și 10 lei.
Pentru elevi, anul școlar 2024-2025 începe pe data de 9 septembrie. Cristian ANDREI

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pancesti, cu sediul in sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt, cod postal 617366, telefon 0233.764.766, fax 0371.600.700, e-mail: primariapancesti@gmail.com, cod fiscal 16404200. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiul in suprafata totala de 50,70 mp, avand ca destinatie de farmacie, situat in satul Pancesti, Str. Principala, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pancesti, judetul Neamt, compus din: 1 incapere –Oficina =16,25 mp, 1 incapere –Depozit =9,80 mp, 1 incapere –Receptura =6,80 mp, 1 incapere -Birou =6,00 mp, 1 incapere -Grup sanitar =2,50 mp, 1 incapere –Hol =4,05 mp, 1 incapere –Laborator =5,30 mp, conform caietului de sarcini, H.C.L. Pancesti nr. 33/29.07.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, care se achita numerar la Casieria institutiei Comunei Pancesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 14.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate -unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 11.00, in Sala de sedinte a Comunei Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, Bulevardul Republicii nr. 16, judetul Neamt, cod postal 610005, telefon 0233.212.294, fax 0233.216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon 0722.214.562, fax 0232/296.770, e-mail: primaria.letcani@yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 977 mp, Tarlaua 28, Parcela 3P (parcela 805/1), avand CF nr. 65415, nr. cadastral 65415, situat in intravilanul satului Letcani, F.N., apartinand domeniului public al Comunei Letcani, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 69/25.07.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura al Comunei Letcani, din satul Letcani, Str. Principala nr. 156, comuna Letcani, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 2 exemplare, 1 exemplar original si 1 exemplar copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 09.00, la sediul Comunei Letcani, din comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, Str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
Tâlhărie pe calea ferată, în dreptul ţevilor de încălzire
14/08/2024 18:23

Cand te deplasezi de-a lungul liniei de cale ferată, eşti atent să nu te calce trenul, ăsta-i pericolul clasic, că, pană acum, de haiducii şinelor nu s-a mai pomenit. Ieşeanul Ionuţ C. a fost cel care ...

Școala Gimnazială „Elena Cuza”, reabilitată energetic cu fonduri din PNRR
14/08/2024 18:22

* după mai multe contestatii si reevaluarea ofertelor a fost semnat contractul pentru executarea lucrărilor * procedura a avut o prevedere financiară de 5,7 milioane de lei fără TVA Primarul Mihai Chirica ...

Numărul cerșetorilor din Iași, în creștere
14/08/2024 18:21

Avand in vedere că in ultima perioadă tot mai multe persoane apte de muncă pot fi văzute pe străzi, in mod special in preajma lăcasurilor de cult si in intersecţiile semaforizate, apeland la mila trecăt ...

Pensionarii, nemulțumiți de noile carduri CTP
14/08/2024 18:21

 De la inceputul acestei săptămani, la Iasi a inceput distribuirea cardurilor electronice pentru transport public, in randul pensionarilor. Astfel, incă de luni dimineată bătranii s-au asezat la cozi, ...

Piaţa muncii arată din ce în ce mai bine
14/08/2024 18:20

* numărul posturilor disponibile a ajuns la 1.015 * construcţiile răman principalul angajator * intelectualii nu prea se inghesuie la joburile oferite * paletă largă pentru necalificaţi: de la sortator de ...

Societățile Primăriei vor asigura permanența în perioada mini-vacanţei
14/08/2024 18:19

 Chiar dacă joi, 15 august - Sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului - este sărbătoare legală, iar vineri, 16 august, este zi liberă in sistemul bugetar, prin Hotărare de Guvern, Primăria Municipiul ...

Soţia l-a ajutat să şantajeze fosta logodnică
14/08/2024 18:19

Un caz de şantaj cam rar intalnit urmează a fi judecat la Harlău. Inculpat este tanărul Flavius L., victima fiind fosta lui logodnică, Ionela C. Cei doi au rupt relaţia in vara trecută, ea a plecat in st ...

Ţibana şi Ţibăneşti - raiul hoților de lemne
14/08/2024 18:18

* 80 de arbori tăiaţi ilegal, nicio amendă, nicio zi de puşcărie * doi inculpaţi au scăpat cu prescripţia, ceilalţi doi au luat pedepse cu suspendare * inculpaţii provin din familii in care au cel pu ...

Scădere în linie a principalelor valute
14/08/2024 18:17

Scăderea, luna trecută, a inflatiei din Statele Unite, după cresterea din iunie, a mentinut aversiunea fată de risc la un nivel redus, ceea ce a permis leului să se aprecieze fată de principalele valute. ...

Olimpicul canotor Mihai Chiruţ, cetățean de onoare al comunei natale
14/08/2024 17:26

Canotorul Mihai Chiruţă, care a caştigat Finala B a probei masculine de simplu vasle masculin la Jocurile Olimpice de la Paris, a primit, miercuri, titlul de cetăţean de onoare al comunei Varfu Campului di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei