Michelin achiziţionează teren pentru o posibilă extindere a uzinelor de la Zalău
Dimensiune font:
Compania producătoare de anvelope Michelin şi-ar putea extinde capacităţile de producţie de la Zalău, unde deţine deja două uzine, de anvelope şi cord metalic, intenţia de de dezvoltare pe termen lung în România fiind confirmată prin achiziţionarea, miercuri, a unui teren de aproape 20 de hectare în valoare totală de circa 1,5 milioane de euro.
Terenul a fost cumpărat de către Michelin de la de la administraţia locală a comunei Crişeni, o suprafaţă de aproape 20 de hectare de teren, situat pe teritoriul administrativ al localităţii Zalău. Primarul comunei menţionate, Maior Andrei, a precizat imediat după finalizarea tranzacţiei că pentru terenul licitat a fost depusă o singură ofertă, din partea SC Michelin România SA, la preţul de 7,95 euro pe metru pătrat. Valoare tranzacţiei se ridică la circa 1,5 milioane de euro, suma fiind achitată odată cu semnarea contractului de vânzare-cumpărare, ce a avut loc tot miercuri. Potrivit primarului, suma reprezintă dublul bugetului anual al comunei, investiţia ce urmează a fi realizată fiind importantă pentru forţa de muncă de pe plan local.
'Michelin România confirmă participarea la licitaţia organizată de Primăria Crişeni şi achiziţionarea de 20 de hectare în municipiul Zalău. Acest teren va permite grupului Michelin să-şi continue dezvoltarea pe termen lung în România. În acest moment, grupul Michelin desfăşoară mai multe analize şi vă vom comunica ulterior planul concret de dezvoltare', a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, Irina Drăgan, PR Manager România
Achiziţia companiei este salută atât de autorităţile judeţene, care cred că Michelin îşi va extinde capacităţile de producţie de la Zalău cu o investiţie de tip greenfield.
'Este un pas important şi un semnal că o multinaţională doreşte să-şi extindă capacitatea de producţie în Sălaj, respectiv în Zalău. Cred că, pe de o parte, este o decizie a Michelin care s-a convins că investiţiile anterioare au fost importante şi s-au încadrat în proiectul de dezvoltare al companiei. Pe de altă parte, este o dovadă de încredere în faptul că autorităţile locale au fost parteneri corecţi în timp, pentru companie. Orice investiţie de acest tip - greenfield - este în mod obişnuit una de durată şi un semnal şi pentru alţi investitori că una dintre cele mai companii din lume, în domeniu, a ales Sălajul, într-o perioadă în care volumul investiţiilor străine în România nu este foarte mare. Comunităţile locale au şi ele mai multe beneficii, în principal cel al creări de locuri de muncă şi, indirect, obţinerea unor venituri bugetare suplimentare, cum ar fi cele din impozitele pe salarii', a declarat, pentru AGERPRES, Tiberiu Marc, preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj.
Primarul Zalăului, Radu Căpîlnaşiu, precizează că 'este o veste bună în conjunctura actuală', adăugând că autorităţile locale vor face eforturi pentru ca investiţia să fie realizată rapid şi fără sincope.
Grupul Michelin şi-a început activitatea în România în august 2001. În prezent Michelin are în România circa 2.600 de angajaţi, trei uzine, din care două la Zalău, una la Floreşti şi o reţea comercială.
Uzina Michelin de la Floreşti produce anvelope de turism pentru piaţa de înlocuire, mărcile Michelin, BF Goodrich, Kormoran şi Kleber, care se vând în Europa, America de Nord şi Asia. Uzina Zalău Anvelope a produce diverse tipuri de anvelope: anvelope de camion, radiale cu camera de aer şi tubeless sub mărcile asociate Taurus, Kormoran, Riken, anvelope industriale marca Michelin, anvelope destinate echipării stivuitoarelor, maşinilor şi utilajelor care lucreaza in minele subterane. Construită integral de Michelin Romania în 2003, uzina Zalău Cord furnizează uzinelor Grupului Michelin cordul metalic, una dintre cele mai importante componente ale carcasei anvelopei.
Conform datelor făcute publice de Ministerul Finanţelor, Michelin România SA a obţinut în 2011 un profit net de 45 de milioane de lei, în scădere cu 13 milioane de lei comparativ cu 2010. Cifra de afaceri a companiei a fost, în 2011, de 2,1 miliarde de lei, în creştere comparativ cu anul precedent, când a fost de 1,5 miliarde de lei.
Începând cu anul 2005, România a devenit centru regional pentru operaţiunile comerciale ale Grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croaţia, Bosnia şi Herţegovina, Macedonia, Muntenegru şi Serbia.
AGERPRES
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau