Două SH-uri importate la fiecare maşină nouă vândută
Dimensiune font:
* piaţa auto din România s-a cifrat în anul 2012 la 87.505 autovehicule noi, în scădere cu 20,9% comparativ cu anul 2011, a anunţat Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) * la autoturisme noi, scăderea pieţei a fost de 23,7%, până la 72.179 unităţi
Piaţa auto a fost influenţată negativ de importul masiv de autovehicule rulate, care au ajuns la 175.000 de autoturisme şi 43.000 de vehicule comerciale, în creştere cu 85% şi respectiv 40% faţă de 2011. La fiecare autoturism nou vândut în România anul trecut au fost importate două autoturisme rulate şi, ceea ce este mai grav, 44% dintre acestea sunt mai vechi de zece ani.
Producţia naţională de autovehicule a crescut în 2012 cu 0,8%, la 337.765 unităţi, iar exportul a urcat cu 8,5%, la 330.942 unităţi.
Cel mai vândut model la export în anul 2012 a fost Dacia Duster - 135.189 unităţi, urmat de Sandero - 71.925 unităţi, Logan - 48.250 unităţi, Logan MCV - 34.929 unităţi şi Ford B-Max cu 30.540 unităţi.
La vânzările de autoturisme pe piaţa autohtonă, topul pe mărci este condus de Dacia - 19.948 unităţi (27,6% din total), urmată de Volkswagen - 8.046 unităţi, Skoda - 6.291, Renault - 4.785, Ford - 4.682 şi Hyundai - 3.300.
Pe modele, cel mai vândut autoturism a fost Dacia Logan - cu vânzări de 9.780 unităţi, urmat de Dacia Duster - 5.346, Skoda Octavia - 3.350, Renault Clio - 2.478 şi Volkswagen Golf - 1.986.
Anul trecut, doar monovolumele şi maşinile de clasă E (executive) au înregistrat creşteri ale volumelor de vânzări, dar acestea reprezintă numai 4,4% din piaţa totală. Celelalte clase sunt toate pe minus la vânzări faţă de anul 2011, cu scăderi între 5,4 şi 31,6%, cele mai afectate fiind cele mai populare maşini - de clasă mini, mică sau compacte.
În funcţie de tipul de combustibil, piaţa este împărţită aproape egal de maşinile echipate cu motoare Diesel (51,3%) şi şi cele pe benzină (48,7%).
Păreri împărţite pentru 2013
APIA estimează că piaţa auto românească va creşte cu 5% în 2013 faţă de anul 2012, preşedintele Ernest Virgil Popovici menţionând că acest obiectiv depinde însă de realizarea unui mix de instrumente financiar-fiscale pentru stimularea achiziţiei şi deţinerii de autovehicule cât mai puţin poluante, fiscalizarea activităţii de comercializare a autovehiculelor, derulate de către persoanele fizice, corectarea disfuncţionalităţilor Programului „Rabla”, predictibilitatea programului, creşterea deductibilităţii TVA şi a amortizării pentru autovehiculele folosite în scopuri economice. Vicepreşedintele APIA, Brent Valmar, are însă cu totul altă părere: „Pentru 2013 ne aşteptăm la un an cam la acelaşi nivel ca în 2012. În piaţa autoturismelor, personal contez pe un volum de maximum 70.000 de unităţi, dar iau în calcul şi o influenţă negativă a diverşilor factori - relativa reţinere a băncilor de a finanţa sectorul de distribuţie, situaţia economică generală, dezbaterile prelungite privind timbrul de mediu şi Programul Rabla. Iau în calcul în continuare, ca o variantă pesimistă, o scădere cu 10-12%”.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau