Peste 90% din service-urile independente au ajuns în faliment tehnic
Dimensiune font:
90% din service-urile românești sunt în faliment tehnic nedeclarat, acestea supraviețuind până acum doar doar datorită creditelor bancare, pentru care și-au ipotecat atât service-urile, cât și casele și toate bunurile personale pe care le-au deținut, avertizează vicepreședintele COTAR, Florin Pandele.
”În acest moment nici băncile nu le mai creditează pentru că observă că service-urile nu-și pot recupera banii de la firmele de asigurări și nu mai sunt solvabile. Practic s-a ajuns la cele 10.000 de service-uri din România să crediteze astăzi societățile de asigurări. Noi reparăm autovehicule pe banii service-ului și, în curând, cel puțin cele peste 1.000 de service-uri din COTAR, nu vom mai primi la reparat mașini asigurate la City și Euroins decât dacă păgubitul va achita în avans reparația mașinii. Ne face impresia că se dorește eliminarea de pe piață a acestor service-uri independente, care au capital românesc în marea lor majoritate. Reprezentanțele nu lucrează cu cele două societăți pentru că știu că nu plătesc. Mai mult, reprezentanțele au contracte foarte convenabile cu restul societăților de asigurări, în special pe CASCO”, spune Florin Pandele, vicepreședintele COTAR. Nu același lucru se întâmplă însă în cazul service-urilor independente, unde multinaționalele de asigurări refuză să semneze contracte de colaborare pe aceleași tarife pe care le-au acceptat de la reprezentanțele auto, mai arată conducerea COTAR. Astfel, service-urile independente primesc mai puțin de jumătate din tariful perceput de reprezentanțe și nu se poate vorbi despre o luptă de la egal la egal privind calitatea unei reparații. ”Asta înseamnă și o eliminare din piață, pentru că tarifele oferite de societățile de asigurări nu sunt sustenabile și atunci service-urilor independente nu le rămâne decât să lucreze cu City și Euroins, care au peste 80% din piața RCA”, susține Florin Pandele.
Reprezentanții COTAR arată că, în cazul City Insurance, de exemplu, încasările din polițele RCA sunt de două milioane de euro pe zi, iar o amendă la șase luni sau la un an de zile, oricât ar fi de mare, și dacă ar fi un milion de euro, nu este suficientă. ”Din păcate, Autoritatea de Supraveghere Financiară, în loc să sancționeze punctual asigurătorul pentru încălcarea legii în mod repetat și de sute de ori pe zi, trimit unitățile reparatoare să se adreseze instanțelor de judecată. Mai nou, aceste societăți de asigurări au găsit o nouă cale abuzivă de a nu plăti daunele și formulează împotriva unităților reparatoare plângeri penale neîntemeiate, în scopul suspendării proceselor civile, invocând plângerea penală și, astfel, rostogolind datoriile de sute de milioane de euro încă 3-4 ani de zile, până când procesul penal se închide. În acest context ne vedem nevoiți, din păcate, să notificăm sute de mii de păgubiți să achite reparațiile auto și să se descurce mai departe în instanță cu asigurătorul. În perioada următoare, COTAR va propune Parlamentului schimbarea Legii RCA, astfel încât polița de asigurare RCA să nu mai fie obligatorie, ci facultativă. Dacă achitarea daunelor nu este obligatorie, atunci nici achiziția unei polițe RCA nu mai poate fi obligatorie”, ne-a declarat Florin Pandele, vicepreședintele COTAR.
Claudiu Giurgiu, administratorul unui service auto din Timișoara, s-a legat cu lanțuri de gardurile sediului Euroins din localitate, disperat că nu-și mai primește banii din dosarele de daună. Statul i-a blocat conturile și riscă să-și închidă, definitiv, porțile. ”Am început să am probleme cu Euroins din 2019, când aveam de încasat 1.100.000 de lei. Le-am propus să le dau un discount de 10% și să-mi plătească toată suma în șapte zile, dar nu au vrut. În disperare de cauză, am început să cesionez facturile la furnizorii de piese, însă acum toți furnizorii vor să-mi dea facturile înapoi pentru că nu reușesc să recupereze banii de la Euroins. M-am tot rugat de cei de la Euroins să-mi plătească facturile din 2020, au început să-mi plătească facturile de închirieri la jumătate, să-mi taie din facturi cum voiau ei. ASF-ul mi-a răspuns că trebuie să mă adresez instanței. Acum nu pot să-mi mai plătesc nici salariații, nici impozitele și leasing-urile, pentru că am conturile blocate de la Finanțe”, a declarat Claudiu Giurgiu, administrator de service auto din Timișoara.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau