Topul mașinilor cu cea mai mică și cea mai mare depreciere din piața second-hand
Dimensiune font:
După ce o mașină nouă iese din reprezentanță, aceasta pierde imediat un procent considerabil din prețul său de vânzare cu amănuntul. În timp ce valoarea vehiculului continuă să se degradeze în timp, unele mărci se depreciază mai mult decât altele. Pentru a identifica mărcile auto care pierd cel mai mult din valoare, experții auto de la carVertical au realizat un studiu și au analizat peste 72 de milioane de unități de date între 2019 și 2022 în Europa, SUA și Australia. Iată principalele constatări:
Porsche (-64,4%), Jeep (-84,4%) și MINI (-85,5%) sunt cele trei mărci care se depreciază cel mai puțin, având cea mai mare valoare rămasă după scăderea celei mai mici valori de piață a autoturismului din prețul său inițial. De exemplu, Porsche va pierde doar 64,4% din valoarea sa de-a lungul anilor, în timp ce Lexus va pierde 89,9% din valoare.
„Deși Porsche fabrică mașini sport, modelele sale sunt suficient de practice pentru condusul zilnic. 911 este probabil una dintre cele mai emblematice mașini din istoria automobilelor, cu un număr uriaș de fani. Nu e de mirare că cererea sa depășește oferta. Mașinile Porsche sunt fiabile, durabile și au un aspect distinct, care atrage clienții”, explică Matas Buzelis de la carVertical.
Mărcile mai tradiționale, precum Hyundai și Toyota se numără, de asemenea, printre vehiculele cu valoare reziduală ridicată. Aceste vehicule sunt mai accesibile și oferă, de obicei, costuri de întreținere mai mici, sporindu-și astfel atractivitatea în rândul cumpărătorilor de autovehicule rulate.
Deși unele mărci premium precum Jaguar, Land Rover și Lexus tind să se deprecieze mai puțin, acest lucru nu se întâmplă întotdeauna. Multe mărci auto din clasa premium pierd mai mult din valoare decât omologii lor mai ieftini
Multe mărci auto din clasa premium pierd mai mult din valoare decât omologii lor mai ieftiniDupă cum arată graficul, mărcile auto cu cea mai mare depreciere de-a lungul anilor sunt Chrysler, Audi și Seat. De exemplu, deprecierea maximă a unui Chrysler nou va scădea în cele din urmă la -96,8% (în medie în 25 de ani), fiind astfel marca care își pierde cea mai mare parte a valorii sale pe piață. De fapt, aproximativ jumătate dintre mărcile aflate la capătul greșit al acestei diagrame de depreciere a mașinilor sunt din clasa premium. Deși consumatorii adoră Infiniti, BMW și Volvo, valoarea acestora scade semnificativ în timp.
Comparativ, autoturismele Toyota ating cea mai mică valoare la vârsta de 19 ani, în timp ce BMW o atinge la 21 de ani. Cu toate acestea, vehiculele Toyota pierd aproximativ 88,7% din valoarea lor, în timp ce BMW pierde 93,8%. Ce factori cauzează aceste diferențe?
„BMW și alte mărci de mașini de lux au de obicei caracteristici și îmbunătățiri tehnologice pe care cumpărătorii de vehicule rulate nu le apreciază. Dacă îți poți permite un BMW, un Mercedes-Benz sau un Land Rover nou, probabil dorești tot luxul și toate inovațiile pe care le poți obține. O persoană care caută un vehicul rulat acordă prioritate prețului și costurilor de întreținere în raport cu toate caracteristicile inutile. De aceea, o Toyota rulată este mai atrăgătoare decât un BMW pentru mulți clienți”, spune M. Buzelis.
Nici proprietarii de Audi (-96,2%), Seat (-95,8%) și Skoda (-95%) nu ar trebui să se aștepte la o afacere bună atunci când își vând vechile vehicule. Vehiculele rulate ating cea mai mică valoare în diferite etape
Potrivit cercetătorilor carVertical, vârsta medie a celor mai depreciate vehicule este de 20-23 de ani. Cu toate acestea, diferitele mărci de autoturisme ating cea mai scăzută valoare în etape diferite.
Porsche și MINI costă cel mai puțin când au o vechime de 15 ani. După ce ating acest prag, valoarea lor începe să crească din nou. Modelele bine conservate pot fi o investiție valoroasă. Isuzu, Suzuki, Kia și Dacia se află pe partea opusă a spectrului — acestea ating cea mai scăzută valoare la vârsta de 30 de ani.
Dacă un model este considerat rar, valoarea mașinii poate crește semnificativ în timp. În anii ’90, BMW a produs doar 891 de unități de M5 E34 Touring. 20 dintre ele aveau un nume special – Elekta – și au fost construite pentru piața italiană. Alimentate de un motor de 3,8 litri cu 335 CP, astfel de modele combi au primit, de asemenea, o vopsea specială și un design interior deosebit. Să cauți o Elekta rulată astăzi este ca și cum ai căuta acul în carul cu fân. Pasionații de mașini ar trebui să fie pregătiți să cheltuiască nu mai puțin de 100.000 $ pentru a parca una în garajul lor.
În timp ce o mașină obișnuită va ajunge probabil într-un depozit de deșeuri după 20-30 de ani, un Porsche sau un Jaguar cu un caiet de service documentat și un istoric impecabil pot deveni chiar mai valoroase în timp.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau