Una din 3 mașini înmatriculate în România nu are RCA: Pe cine aruncă vina Poliția pentru că nu notifică șoferii fără RCA și ce amenzi a dat anul trecut

0000000  news-alert-graphic-new-as-of-3-21-11-27279469-e1351416678191

Dimensiune font:

| 17-05-2022 09:46

 Toți șoferii care dețin autovehicule sunt obligați prin lege să aibă mașinile asigurate RCA, chiar dacă nu circulă cu ele mai mult timp, în caz contrar riscând amenzi între 1.000 lei și 2.000 de lei și reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare a vehiculului.

Politist controland un sofer 

Deși o lege veche de 16 ani obligă Poliția să gestioneze electronic aceste informații și să notifice șoferii care nu au mașinile asigurate RCA, acest lucru nu se întâmplă. 

Cifre alarmante: Doar 70% dintre mașinile înmatriculate în România au RCA

Parcul auto din România avea peste 9,6 milioane de autovehicule înmatriculate la sfârșitul anului trecut, dar nu toate aveau asigurare obligatorie de răspundere civilă auto RCA. În aceeași perioadă de referință, în țară erau valabile doar 6,7 milioane de polițe de asigurare RCA, arată datele transmise de ASF și MAI în Parlament.

Cu alte cuvinte, doar 70% din mașinile înmatriculate sunt asigurate RCA. Este un semnal de alarmă, dar asta nu înseamnă ca 1 din 3 mașini care circula pe șoselele din România nu are asigurare RCA. Unele mașini zac prin parcări luni sau chiar ani.

Totuși, potrivit legii 132/2017, în astfel de cazuri, șoferul ar trebui să suspende contractul RCA, să depună plăcuțele de înmatriculare la autoritatea care le-a eliberat și să imobilizeze vehiculul într-un spațiu privat, în afara domeniului public. 

În caz contrar, șoferii riscă amenzi între 1.000 lei și 2.000 de lei și reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare a vehiculului.

O lege veche de 16 ani care nu se aplică: Poliția ar trebui să notifice șoferii care nu au polițe RCA

O lege veche de 16 ani, Legea 432/2006, introdusă înainte de aderarea României la UE, obligă MAI să gestioneze în mod electronic situația mașinilor înmatriculate și asigurate RCA și să notifice șoferii care nu respectă legea.

Acest lucru nu se întâmplă însă, dovadă fiind un răspuns transmis la finele lunii martie 2022, în Parlament, de ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode.

 
 

Ministrul Bode spune că în evidențele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor din MAI nu se regăsesc date cu privire la valabilitatea polițelor RCA pentru autovehiculele înmatriculate/înregistrate în România.

Ce obligații are Poliția, potrivit Legii 432/2006

Legea 432/2006 prevede că Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor (DRPCIV) din MAI gestionează baza de date națională cu vehiculele înmatriculate, care ar trebui actualizată pe baza datelor furnizate de la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor CSA (n.a în prezent Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), Registrul Auto Român (RAR) și Registrul Comerțului (ONRC) în privința polițelor RCA valabile, a vehiculelor care au ITP și operatorilor economici radiați.

În art. 1 alin. (2) se spune că CSA (n.a în prezent ASF), RAR și ONRC au obligația de a transmite direcției de permise din MAI datele prevăzute, în 20 de zile de la încheierea asigurării RCA, de la efectuarea ITP și de la radierea operatorilor economici.

Modalitățile concrete de interconectare între bazele de date proprii ale tuturor acestor instituții urmau să se stabilească pe baza de protocoale în 15 zile de la intrarea în vigoare a legii.

Potrivit legii 432/2006, DRPCIV ar fi trebuit „să efectueze periodic, cel puţin trimestrial, compararea parcului de vehicule înmatriculate cu cel pentru care au fost îndeplinite obligaţiile referitoare la încheierea asigurării RCA, respectiv la efectuarea ITP, precum şi cu cel de vehicule aparţinând operatorilor economici şi altor persoane juridice, pe baza datelor primit."

Pe baza datelor rezultate, DRPCIV ar fi trebuit să comunice tuturor persoanelor ale căror vehicule înmatriculate nu au asigurare RCA sau nu au efectuată ITP, cu privire la consecinţele juridice ale neîndeplinirii obligaţiilor legale corespunzătoare.”

De ce nu funcționează legea: MAI dă vina pe anumite constrângeri de natură tehnică și de reglementare

HotNews.ro a încercat să afle ce anume nu funcționează în cadrul acestei legi și a trimis solicitări atât la MAI cât și la RAR, ONRC, ASF și la Biroul Asigurătorilor Auto (BAAR) - care gestionează din 2017 baza de date AIDA cu toate polițele RCA valabile.

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI) susține într-un răspuns către HotNews.ro că în vederea îndeplinirii atribuțiilor stabilite de Legea 432/2006 a efectuat demersuri pentru interconectarea Registrului Național de Evidență a Permiselor de Conducere și a Vehiculelor Înmatriculate cu bazele de date aparținând Autorității de Supraveghere Financiară, Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, respectiv Registrului Auto Român, în condiții stabilite prin protocol.

„Totodată, vă informăm că, în urma completării art. 11 din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, a fost reglementat schimbul de date privind inspecția tehnică periodică și datele de omologare ale vehiculelor înmatriculate, acesta desfășurându-se în baza unui protocol încheiat cu Registrul Auto Român.

În aceste condiții, datele din Registrul Național de Evidență a Permiselor de Conducere și a Vehiculelor Înmatriculate se actualizează conform art. 11 alin. (15) din O.U.G. nr. 195/2002, pe baza datelor furnizate în sistem informatizat de către Registrul Auto Român, inclusiv în vederea aplicării prevederilor alin. (4^5) – (4^7) ale art. 11 din O.U.G. nr. 195/2002, care reglementează suspendarea înmatriculării vehiculelor.

Totuși, în ceea ce privește schimbul de date privind asigurarea de răspundere civilă pentru pagube produse terților prin accidente de circulație, respectiv cele privind radierea operatorilor economici sau a altor persoane juridice, menționăm faptul că, deși la nivelul Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor au fost efectuate demersuri în vederea încheierii unor protocoale cu cele două instituții implicate, existența unor constrângeri, atât de natură tehnică, cât și de reglementare, au împiedicat obținerea unor rezultate concrete, astfel:

  • - în lipsa unor obligații legale stabilite în sarcina asigurătorilor, informațiile referitoare la existența/valabilitatea RCA sunt implementate în Baza de date cu asigurările obligatorii de răspundere civilă auto încheiate pe teritoriul României, într-un termen ce poate varia de la câteva minute la câteva zile.
  • - în ceea ce privește accesul la datele înscrise în bazele de date ale Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, subliniem faptul că instituția noastră a inițiat în mai multe rânduri demersurile necesare încheierii unui protocol cu această instituție, fără a se ajunge însă la nicio finalizare, fiind invocate considerente privind legalitatea prelucrării datelor cu caracter personal.

Menționăm că, în contextul social generat de pandemia COVID-19 și ținând cont de intrarea în vigoare a Regulamentului UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE, la nivelul structurii de specialitate a MAI au fost reluate demersurile necesare pentru actualizarea protocoalelor existente, respectiv pentru încheierea unor protocoale cu celelalte autorități implicate, precum și pentru identificarea unor soluții tehnice de natură a facilita continuarea procesului de interconectare cu bazele de date aparținând instituțiilor amintite mai sus.”, se arată în răspunsurile Direcției de permise auto din MAI.

Ce amenzi a dat Poliția anul trecut pentru lipsa RCA

Instituția a mai transmis către HotNews.ro și situația amenzilor aplicate anul trecut pentru lipsa poliței RCA.

„În anul 202l, la nivelul Poliției Române, au fost aplicate 8.734 de sancțiuni pentru nerespectarea, de către persoanele fizice sau juridice, a obligației de asigurare prevăzută la art.3 și a obligațiilor prevăzute la art. 6, alin. (6) și (7), toate din Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie.

În conformitate cu prevederile art. 37, alin. (9) din actul normativ menționat, sancțiunile ce pot fi aplicate sunt: amendă de la 1.000 de lei la 2.000 de lei și reținerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare a vehiculului.”, se arată în răspunsurile MAI.

Registrul Comerțului contrazice MAI: Există un protocol încheiat și Poliția are acces la date prin serviciul Recom Online

De cealaltă parte, Registrul Comerțului contrazice afirmațiile MAI legate de lipsa unui acord și imposibilitatea de acces la date.

„Între Oficiul Național al Registrului Comerțului și Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor a fost încheiat un protocol, în temeiul OUG nr. 189/2005 pentru stabilirea unor măsuri privind vehiculele rutiere înmatriculate, aprobată, cu modificări și completări prin Legea nr. 432/2006.

Conform protocolului referit, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor are acces, prin serviciul Recom online la datele înregistrate în registrul comerțului central computerizat.”, au precizat pentru HotNews.ro oficialii ONRC.

ASF spune că nu a primit nicio solicitare de la MAI / Tăcere la Biroul Asigurătorilor care gestionează baza de date cu polițele RCA

Răspunsuri au venit și de la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), autoritate înființată în anul 2013 prin comasarea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), a Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) și a Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare (CNVM).

„Dorim să precizăm faptul că, de la înființarea ASF și până în prezent, instituția nu a primit o solicitare oficială din partea DRPCIV pentru parcurgerea demersurilor prevăzute de legea la care faceți referire în solicitare. De aceea, pentru mai multe detalii, vă puteți adresa DRPCIV.

ASF nu mai gestionează din anul 2017 baza de date la care faceți referire. Așa cum prevede Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie, respectiva bază de date a trecut în administrarea Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR).

Legea amintită stipulează inclusiv faptul că BAAR trebuie să gestioneze relația cu DRPCIV în sensul Legii nr. 432/2006.

Astfel, articolele din Legea nr. 132/2017 care fac referire la responsabilitățile BAAR sunt următoarele:

Art. 32, alin. (2), litera e: „de a asigura dezvoltarea și administrarea bazei de date privind evidența contractelor RCA în ceea ce privește colectarea, administrarea, procesarea, prelucrarea, managementul calității și publicarea datelor referitoare la: (i) polițele de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto; (ii) comportamentul de daunalitate și de risc al proprietarilor și utilizatorilor de vehicule aferente polițelor RCA”;

Art. 32, alin. (2), litera i: „de a primi și/sau furniza autorității competente din subordinea Ministerului Afacerilor Interne cu atribuții de organizare și coordonare a activității de evidență și eliberare a certificatelor de înmatriculare și a plăcuțelor cu numere de înmatriculare, datele referitoare la accidentele rutiere, vehiculele asigurate pentru răspundere civilă pentru pagube produse terțelor persoane prin accidente de circulație, în condițiile prevăzute de art. 1 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 189/2005 pentru stabilirea unor măsuri privind vehiculele rutiere înmatriculate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 432/2006”.

BAAR a pus în aplicare obligațiile legale în acest sens, începând chiar din anul 2017, înființând baza de date AIDA (n.a baza de date cu polițele RCA valabile).

Conform unor comunicate și declarații publice ale oficialilor BAAR, respectiva bază de date a fost interconectată cu baza de date privind situația vehiculelor înmatriculate în România, gestionată de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor din Ministerul Afacerilor Interne.

Vă rugăm să solicitați BAAR informațiile referitoare la comunicarea datelor către DRPCIV, având în vedere că din 2017 administrarea bazei de date la care faceți referire nu mai intră în atribuțiile ASF.”, au precizat pentru HotNews.ro oficialii ASF.

Întrebări fără răspuns: Ce ar trebui să lămurească MAI și BAAR

  • HotNews.ro solicitat în data de 4 aprilie 2022 către Biroul Asigurătorilor Auto (BAAR) detalii despre stadiul interconectării bazei de date a polițelor RCA AIDA cu baza de date gestionată de DRPCIV, despre regularitatea cu care sunt transmise informații către MAI din baza de date AIDA și eventualele probleme în funcționarea legii 432/2006, însă până la acest moment nu am primit răspunsuri.
  • În plus, HotNews.ro a adresat în data de 13 aprilie 2022 noi întrebări către MAI, solicitând să explice care sunt mai exact constrângerile tehnice și de reglementare despre care vorbește, de vreme ce și în legea 432/2006 era prevăzut un termen de 20 de zile pentru transmiterea electronică a datelor, iar ONRC susține că MAI are acces la date prin Recom online, dar până la publicarea acestui articol nu am primit răspunsuri.

Vom publica răspunsurile BAAR și MAI imediat ce le vom primi.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:21

Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 12012/99/2013 (1022/2013), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor imobile şi mobile din patrimoniul debitoarei S.C. „PRO CONSIM” S.R.L. Paşcani, cu sediul în loc. Paşcani, str. Camil Petrescu nr. 54, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV ADRESA Componenţa Valoare - lei - 1. Teren intravilan şi construcţii localitatea Paşcani, str. 1 Mai nr. 38, judeţul Iaşi Teren – 2.000 m.p. – C4 – magazie; Teren – 610 m.p. – C1 – hală, C2 – birouri, C3 – sticlărie 185.700,00 2. Centrală termică murală Ariston Meta 24 localitatea Paşcani, str. 1 Mai nr. 38, judeţul Iaşi -- 196,00 Total * * 185.896,00 Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile scoase la vânzare sunt cele de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârilor adunării creditorilor din data de 28.02.2022. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 07.07.2022, ora 1000 şi se vor organiza şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv în fiecare zi de joi până la data de 22.09.2022, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei pentru fiecare bun mobil, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei, a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 1.000 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile conform Raport de evaluare-Preț de pornire 50% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr crt Denumirea bunurilor Buc Preț de pornire Lei – fără TVA 1 Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 1 153.076 2 Vidanja TESTORE model C160, fabricație 2015 1 39.150 3 Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 1 27.264 Licitațiile vor avea loc în zilele de 23.06.2022, 14,28.07.2022 respectiv 04.08.2022 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, Str. Maior Popescu Eremia nr. 1, Birou nr. 1, Jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine:  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei, exclusiv TVA;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO72PIRB2400741101002000 deschis pe numele debitoarei la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul lichidatorului judiciar RO33PIRB2400738563001000 deschis la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508,0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
Tribunalul Vaslui, prin lichidator judiciar desemnat în dosarul nr. 1163/89/2012, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „DARSANIT” S.R.L. Huşi, cu sediul în municipiul Vaslui, str. Piaţa Vicoriei, bl. 2, sc. B, ap. 3, et. 4, judeţul Vaslui, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV ADRESA Valoare 1. Construcţii C 1 – locuinţa – 82,56 m.p. şi teren intravilan – 1.414,57 m.p. loc. Lunca Banului, judeţul Vaslui 45.100,00 lei Preţul de pornire al licitaţiei pentru activul scos la vânzare este cel de mai sus reprezentând 100% din valoarea de evaluare, iar vânzarea se va efectua la cel mai bun preţ oferit, imobilul fiind grevat de sarcina uzufructului viager. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile imobile ale debitoarei va avea loc la data de 07.07.2022, ora 1000 şi se vor organiza 10 şedinţe de licitaţie publică săptămânal, respectiv până la data de 08.09.2022 la sediul lichidatorului judiciar, conform regulamentului de vânzare şi a hotărârii Adunării creditorilor din data de 13.06.2022. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, judeţul Vaslui sau la tel. 0727/850.575, 033/566.035,fax 0335/814.103, e-mail estconsult@yahoo.com. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
Noi proprietari la uzina Ford din Craiova. Urmează o investiție de 490 de milioane de euro
02/07/2022 11:54

Transferul de proprietate de la fabrica Ford Craiova a fost finalizat, iar noua companie se numeste Ford Otosan Craiova. Noii proprietari anuntă o investitie de 490 de milioane de euro la fabrica din Oltenia, ...

Cum răcorești mașina fără să pornești aerul condiționat. Șoferii trebuie să afle acest truc
30/06/2022 09:18

În timpul lunilor de vară, pe măsură ce temperaturile cresc si ating pragul caniculei, iar soarele este mai puternic ca oricand, orice drum cu autoturismul incepe cu cateva minute bune de chin. Scaunul ...

Codul rutier ciopârțit în parlament. Cum este încadrată
29/06/2022 11:57

Codul rutier urmează să fie “imblanzit”, la nici jumătate de an după ce au fost inăsprite regulile. O parte dintre măsurile apărute la inceputul anului urmează să fie modificate sau chiar s ...

4 cele mai comune greșeli comise de cumpărătorii de mașini second hand
28/06/2022 21:23

 O masină este adesea, după casă sau apartament, a doua cea mai scumpă achizitie din viata noastră. Dar, spre deosebire de case, masinile sunt o investitie proastă – se depreciază puternic in ...

Șoferii care încalcă legea identificați și sancționați automat printr-un sistem cu sute de camere și radare. De ce nu poate funcționa în acest moment
27/06/2022 12:14

În urmă cu o lună de zile Guvernul Ciucă a aprobat Hotărarea de Guvern prin care a fost aprobată Strategia Natională de Sigurantă Natională pentru anii 2022-2030, finantată prin PNRR si POT, si p ...

Șoferii care produc accidente mortale în Marea Britanie ar putea primi condamnări la închisoare pe viață
26/06/2022 16:13

Soferii care comit accidente rutiere mortale ar putea fi condamnati la inchisoare pe viată, ca parte a modificărilor legislative din Marea Britanie care vor intra in vigoare in această săptămană, transmit ...

Iluzia superiorității mașinilor electrice se spulberă: Toyota recheamă în service mii de autovehicule
24/06/2022 11:22

Toyota Motor Corp a anuntat joi că va rechema in service 2.700 dintre primele sale vehicule electrice (EV) produse in serie pentru piata mondială, din cauza riscului ca rotile să se desprindă, relatează Re ...

Legea care va isteriza șoferii: Trebuie să tindem spre 0 alcoolemie la volan
21/06/2022 15:02

Deputatul PNL Marian Cruşoveanu a declarat, marţi, in cadrul conferinţei internaţionale „Comportamentul uman in siguranţa rutieră 2022”, că media de alcoolemie admisă la nivelul ţărilor eu ...

Accident groaznic în Vâlcea: Un bărbat s-a ales cu mâna smulsă, ținută pe geam în timp ce conducea
20/06/2022 11:35

Un accident grav a avut loc pe DN 67B, in judetul Valcea, duminică, 19 iunie. În urma impactului, soferului i-a fost smulsă mana din umăr. Bărbatul conducea cu mana pe geam, cand a fost lovit din spa ...

Topul mașinilor cu cea mai mică și cea mai mare depreciere din piața second-hand
20/06/2022 11:22

 După ce o masină nouă iese din reprezentantă, aceasta pierde imediat un procent considerabil din pretul său de vanzare cu amănuntul. În timp ce valoarea vehiculului continuă să se degradeze ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei