A doua zi de proteste la Finanțe: Trezoreriile nu lucrează, deși sunt de plătit salarii și de încasat bani / Boloș: Peste 5 miliarde de lei sunt de achitat azi

000000 scandal-sign-chara

Dimensiune font:

| 11-08-2023 10:59

 Protestele angajaților din finanțe, declanșate cu o zi în urmă chiar de salariații Ministerului Finanțelor, nemulțumiți de preconizatele modificări fiscale, continuă vineri și s-au extins în mai multe județe, unde trezoreriile sunt închise. Ministrul Marcel Boloş consideră că protestul este îndreptăţit din punct de vedere al salarizării, pentru că sunt cu grilele „rămase în urmă”, dar spune că proiectul de ordonanţă privind măsurile fiscal-bugetare nu îi afectează pe cei cu venituri mici.

Ministerul Finanțelor 

Potrivit sindicaliştilor, vineri, se protestează la Ploieşti, Piatra-Neamţ, Satu Mare, Botoşani, Timişoara, Vrancea, Bacău, Craiova, Buzău, Iaşi, Constanţa, Galati, Teleorman și Botoşani.

 

Boloș: Protestul este îndreptăţit din punct de vedere al salarizării

Întrebat vineri dacă toţi bugetarii îşi vor primi astăzi banii, în condițiile în care unele trezorerii sunt închise, ministrul Marcel Boloș a răspuns: „16.300 de plăţi se vor face în cursul zilei de astăzi. Peste cinci miliarde de lei vor fi plăţile în cursul zilei.

Marcel Boloş consideră că protestul angajaților din Finanţe este îndreptăţit din punct de vedere al salarizării, pentru că sunt cu grilele de salarizare rămase în urmă, dar spune că proiectul de ordonanţă privind măsurile fiscal-bugetare nu îi afectează pe cei cu venituri mici, scrie news.ro

Întrebat de unde s-ar lua banii pentru majorările salarile promise celor din Finanţe, Boloș a spus că „impactul nu este atât de mare încât să pună în dificultate bugetul de stat: „Pe de altă parte, este îndreptăţit tot ceea ce dumnealor acum au ca şi forme de revendicare din punct de vedere al salarizării, pentru că sunt cu grilele de salarizare rămase în urmă şi sunt instituţia cea mai importantă a României”. 

„Nu pot să rezolv peste noapte. Îndemn la calm”

Chestionat ce va face dacă protestele se vor extinde în toată ţara, ministrul Finanțelor a spus că în urmă cu o zi și-a „luat nişte angajamente”, iar „lumea ar trebui să aibă răbdare”. „Eu am venit în urmă cu o lună şi jumătate şi am preluat conducerea acestui minister. Nu pot să le rezolv peste noapte şi nu cred că există astfel de pretenţii pentru a fi rezolvate peste noapte. Eu îndemn la calm şi să avem puţină răbdare până când găsesc soluţionare la problemele şi revendicările dumnealor”.

Întrebat dacă are informaţii că s-ar putea închide Vama, aşa cum au ameninţat sindicaliştii, Marcel Boloş a răspuns: „Nu am astfel de informaţii. Nu cred că ar fi un lucru bun pentru ţară şi nu cred că trebuie să ajungem la astfel de situaţii, în condiţiile în care am avut înţelegerea din cursul zilei de ieri şi am promis că peste o lună ne întâlnim din nou pentru a face o evaluare a acestor revendicări”.

Ce se întâmplă cu şefii de birouri cărora li se desfiinţează postul?

Marcel Boloş a explicat că proiectul de ordonanţă privind măsurile fiscal-bugetare nu îi afectează „în niciun fe” pe cei cu venituri mici. 

„Funcţiile de execuţie, nu s-a discutat ca cineva să fie dat afară, ca cineva să dea concurs pentru ocuparea unui post de execuţie. Şefii de birouri care se vor desfiinţa vor avea ofertă pentru funcţii publice de execuţie şi după aceea se vor reduce posturile vacante. Asta este acum, dar decizia este la nivelul coaliţiei de guvernare. Noi suntem integratorii ai acestor măsuri şi lucrurile se pot schimba până la momentul la care va fi aprobată ordonanţa şi, desigur, în prealabil, discuţia cu Comisia Europeană. (…) Această plafonare sau o limitare pe care aţi văzut-o în proiectul de ordonanţă nu este pentru a afecta pe cei cu veniturile mici. Ar fi o nebunie. Este pentru cei care au 20.000 de lei salariu şi noi să le dăm indemnizaţiile de hrană sau vouchere de vacanţă. Este imoral cel puţin acest lucru şi nu cred că cineva susţine astfel de aberaţii care s-au întâmplat în sistem”, a mai transmis Marcel Boloş.

Ce se întâmplă cu şefii de birouri cărora li se desfiinţează postul?

“Prima dată şeful de birou, dacă va fi în situaţia în care i se desfiinţează postul, va avea funcţie publică de execuţie, pentru că posturile vacante se anulează doar după ce s-a rezolvat problema celor care sunt şefi de birouri şi prin efectul ordonanţei nu vor mai fi sau alte modificări care apar ca urmare a normativelor de personal. Aşa este gândit acest lucru. În Ministerul Finanţelor există multă transparenţă şi anumiţi colegi consideră că aceste lucruri trebuie să le aflăm din presă. Nu este civilizat şi firesc, dar asigur pe toată lumea, încă o dată că li se oferă posturi vacante care sunt în organigramă şi doar de abia după aceea se taie posturile vacante”, a explicat Boloş.

 

Două persoane au demisionat după protestul de joi. „Vor să plece la Ministerul Fondurilor, e mai atractiv salarial”

Potrivit ministrului Finanțelor, două persoane au demisionat în cursul zilei de ieri. 

“Două persoane au fost, care vor să plece la Ministerul Fondurilor. E mai atractiv din punct de vedere salarial, dar nu eu port vina aceasta a acestor salarii mici. Mă voi strădui ca oamenii să aibă salariile decente, pentru că este, instituţia cea mai importantă a statului român, care este implicată în relaţia cu contribuabilii şi de ea trebuie să avem grijă şi de funcţionari care lucrează. (…) Nu cred că se pune problema unor demisii în lanţ, se pune problema aceastor situaţii neplăcute care au apărut ca urmare a faptului că nu am fost de acord cu transferul la Ministerul Fondurilor. Îi asigur pe toţi din Ministerul Finanţelor că voi face demersurile necesare ca sistemul de salarizare să fie cel puţin la fel ca şi la Ministerul Fondurilor, pentru că merită acest lucru şi sunt instituţii ale statului pe care eu le respect pe deplin”, a mai afirmat Marcel Boloş.

Revendicările angajaților din Finanțe

Conform sindicaliștilor, ordonanța pregătită de guvern, care îi nemulțumește, conține prevederi referitoare la:

  • Plafonarea sporului de condiții vătămătoare la 1000 de lei
  • Indemnizația de hrană nu se mai acordă celor cu venitul brut peste 10.000 lei
  • Voucherele de vacanță nu se mai acordă celor cu venitul brut peste 10.000 lei
  • Anularea posturilor vacante
  • Desființarea biroului și funcției de șef birou
  • Normative personal: 10 funcții de execuție pentru serviciu, 20 funcții de execuție pentru direcție, 40 funcții de execuție pentru direcție generală.

Sindicaliştii solicită egalizarea salariilor la nivel maxim în plată şi introducerea în legea salarizării a familiei ocupaţionale finanţe, cu o grilă de salarizare corespunzătoare.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Gastronomia sustenabilă. Cum restaurantele ecologice transformă masa într-o lecție de responsabilitate
22/11/2024 12:45

Sub lumina caldă a unei seri de toamnă, un restaurant cochet din centrul orasului atrage atentia nu printr-un lux orbitor, ci printr-o simplitate elegantă. Lemnul reciclat al meselor, iluminatul cu LED-uri, ...

Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank! Banca a fost amendată după ce mai mulți clienți s-au trezit cu bani retrași, credite și conturi nesolicitate
22/11/2024 12:33

  Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank. Banca a fost amendată cu 20.000 de euro după ce angajatii săi au folosit datele confidentiale ale clientilor. Un client a reclamat că că in numele lui ...

Economistul Cristian Păun: Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele. Discursul politicienilor se va schimba radical după alegeri
22/11/2024 11:03

Economistii anuntă că vin vremuri grele după alegerile din ancest an. Profesorul de economie Cristian Păun spune că romanii ar face bine să evite creditele, excesele si să fie cumpătati. Acesta a mai a ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
20/11/2024 09:00

 DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850

România rămâne liderul inflației din UE
19/11/2024 18:38

De opt luni consecutive, inflatia anuală din Romania este cea mai ridicată din Uniunea Europeană. În octombrie, cresterea preturilor din UE a urcat de la 2,1% in septembrie la 2,3%, in timp ce in tara ...

Berăria H: Viziunea noastră este să creăm un district al vieții sociale din Iași/Primele detalii despre investiție
19/11/2024 17:52

  Berăria H are in lucru un master-plan pentru proiectul pe care vrea să-l deruleze la Iasi, la fosta fabrică Tigarete. În septembrie 2024, cunoscuta berărie din Bucuresti ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei