AEROSTAR trimite MiG-ul în istorie și face tranziția către avioanele de generația a V-a!
Dimensiune font:
Din 1953, când, la 17 aprilie, prin Hotărârea Consiliului de Miniștri nr. 1163 s-a decis înființarea Întreprinderii Economice Uzina de Reparații Avioane, încadrată la gradul 1 de importanţă, s-au scurs 70 de ani. Șapte decenii în care compania băcăuană, devenită astăzi AEROSTAR, s-a transformat într-unul dintre cele mai importante branduri industriale ale României, nume de referință în economia națională și mondială.
AEROSTAR și-a cultivat, în tot acest timp, succesul, reușind să se impună ca un nume extrem de respectat în lumea aeronauticii mondiale, căutat de marile firme ale lumii pentru calitatea serviciilor, dar mai ales pentru capacitatea profesională a personalului de aici.
Vârsta medie a personalului a coborât la AEROSTAR sub 41 de ani, deși în urma cu doar doi ani era de 45 de ani! Mai mult, 80 la sută din personalul companiei are sub 15 ani vechime, fapt care demonstrează că schimbul de generații a fost realizat și, privind la performațele înregistrate în ultimii ani, se poate spune că a fost unul de succes.
Iar faptul în sine are o relevanță deosebită, luând în calcul doar amănuntul că a fost asigurată forța de muncă înalt calificată atât pentru proiectele în curs, cât și pentru cele ce vor urma, într-un domeniu în care partenerii solicită garanția derulării contractelor pe 15 sau chiar 20 de ani.
Nu încape îndoială, managementul a fost hotârâtor în menținerea în viață a companiei, mai ales într-o perioadă în care, din cauza alterării mediului economic intern din primii ani de după 1989, s-a recurs chiar la o reorientare, pentru o scurtă perioadă, și către producţia de piese auto, motoare Diesel sau chiar componente destinate instalaţiilor industriale şi agricole. Dar, deși experiența a fost una utilă, AEROSTAR a revenit rapid către industria aeronautică.
Compania a efectuat, de-a lungul timpului, reparaţii pentru toate tipurile de aeronave aflate în dotarea aviaţiei militare româneşti, de la IAK 17 la avioanele supersonice MIG 19, de la cele de tip L39YA la avioanele de vânătoare MIG 21.
La sfârșitul anilor '70, specialiștii de la Bacău au reușit chiar imposibilul, fabricând un avion de şcoală şi antrenament IAK 52, un succes deosebit al constructorilor de avioane de aici, fiind realizate, în perioada 1977 – 1998, peste 2.000 astfel de aparate de zbor. O performanță cu adevărat remarcabilă pentru istoria aeronauticii românești!
Și tot specialiștii de la AEROSTAR (IRAv Bacău, la acea vreme) au mai realizat, în perioada respectivă, proiectul preliminar al unui avion de pasageri, tip business jet, de nouă locuri, proiectele avioanelor de luptă IAR 19 şi IAR 92, cel al avionului IAR 101 (cu motor turbopropulsor), IAR Pelican și al avionetei „Şoim”.
Astăzi, AEROSTAR produce o gamă extinsă de componente de aviaţie şi realizează mentenanţă pentru aeronave de zbor de mare capacitate, dar și pentru aeronave militare, fabrică piese, ansamble si subansamble si elemente pentru dotarea militară terestră.
Însă, una dintre cele mai importante borne din istoria AEROSTAR a fost așezată în anul 2017, când Statul Major al Forţelor Aeriene şi compania AEROSTAR SA au semnat protocolul de colaborare prin care firma băcăuană a fost desemnată Centru de Mentenanţă a aeronavelor F-16.
La Bacău se realizează astăzi mentenanța avioanelor F-16 achiziționate de țara noastră din Portugalia, iar în momentul în care vor sosi și celelalte avioane F-16 achiziționate din Norvegia (cu o resursă disponibilă de minim 10 ani), MiG-urile care au apărat spațiul aerian românesc vreme de câteva decenii vor trece în conservare.
Un moment istoric de la care AEROSTAR nu putea lipsi, asigurând tranziția la avioanele de generația a V-a!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau